Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

Po zdecydowanym hamowaniu w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ABS. Oczywiście w związku z niedziałaniem tego systemu nie działa kontrola trakcji, napęd na 4 i automatyczne hamowanie przy zjeździe ze wzniesienia. W warsztacie komputer pokazał błąd w czujniku ABS w tylnym prawym kole. Mechanik podłączył nową piastę z czujnikiem i nadal po sprawdzeniu systemu ABS kontrolki nie gasną. Mechanik twierdzi, że sygnał z czujnika jest zbyt słaby.

W związku z tym mam pytania do doświadczonych kolegów:

  • w czym może być problem z niedziałającym ABS
  • czy konieczna jest wymiana całej piasty (z łożyskiem i czujnikiem ABS) czy też wsytarczy wymienić sam czujnik ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częsty problem to uszkodzone kable idące do piasty lub same kostki (najwięcej usterek z jakimi się spotkałem to uszkodzenia w okolicy nadkola (tam gdzie jest dużo wody i te kable "pracują") Sam u siebie miałem dwa przypadki błędu ABS. W jednym z nich rozszczelniła się kostka łączeniowa. W drugim przypadku też kostka tylko że zaśniedziały w niej przewody bo wilgoć dostawała się poprzez uszkodzoną izolację kabla. W poprzednich oplach wymieniali mi piasty (łącznie 3 razy). Ciekawe ile z nich to był wina kostki:)

Edytowane przez popencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Antarze czujnik jest osobnym elementem, nie jest wbudowany w piaste- Wiec jakim cudem mechanik podlaczyl piaste do Twojego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Antarze czujnik jest osobnym elementem, nie jest wbudowany w piaste- Wiec jakim cudem mechanik podlaczyl piaste do Twojego samochodu?

Mechanik twierdzi, że czujnik ABS jest jednym modułem z piastą i łożyskiem i nie wymienia się jedynie czujnika. Z Twojej informacji wynika, że mija się z prawdą. Jesteś w stanie podrzucić mi dowody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzilo o samo ogloszenie. Chcialem Ci pokazac, ze jest dostepny sam czujnik, bez piasty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem przekaz. Mechanik twierdzi, że w hurtowni, w której się zaopatruje może kupić jedynie cały moduł. Jak się jednak okazuje problem może być nie w czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos bredzi ten mechanik...

 

 

Najczesciej sypie sie jednak czujnik. Aby go wymienic trzeba niestety zdemontowac cale hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w serwisie opla zdiagnozowano "przegnite przewody". Naprawiono je i pomogło na tydzień. Znów kontrolki abs, esp itd zapaliły się. Po kolejnej wizycie w tym serwisie stwierdzono, że to styl mojej jazdy jest przyczyną problemów z ABSem a po kolejnej diagnozie uznano, iż jest to jednak czujnik ABS. Czujnika nie wymieniono, bo nie mieli go w serwisie. Wyjechałem z niesprawnym autem, ale po krótkim czasie kontroli zgasły. I tak kolejny tydzień jeździłem aż znowu się zapaliły podczas jazdy. Nie zauważyłem jakiś szczególnych okoliczności, które mogłyby wpływać na zapalanie się kontrolek i problem z ABSem. Czy ktoś z kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem i jest w stanie pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.