Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

Po zdecydowanym hamowaniu w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ABS. Oczywiście w związku z niedziałaniem tego systemu nie działa kontrola trakcji, napęd na 4 i automatyczne hamowanie przy zjeździe ze wzniesienia. W warsztacie komputer pokazał błąd w czujniku ABS w tylnym prawym kole. Mechanik podłączył nową piastę z czujnikiem i nadal po sprawdzeniu systemu ABS kontrolki nie gasną. Mechanik twierdzi, że sygnał z czujnika jest zbyt słaby.

W związku z tym mam pytania do doświadczonych kolegów:

  • w czym może być problem z niedziałającym ABS
  • czy konieczna jest wymiana całej piasty (z łożyskiem i czujnikiem ABS) czy też wsytarczy wymienić sam czujnik ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częsty problem to uszkodzone kable idące do piasty lub same kostki (najwięcej usterek z jakimi się spotkałem to uszkodzenia w okolicy nadkola (tam gdzie jest dużo wody i te kable "pracują") Sam u siebie miałem dwa przypadki błędu ABS. W jednym z nich rozszczelniła się kostka łączeniowa. W drugim przypadku też kostka tylko że zaśniedziały w niej przewody bo wilgoć dostawała się poprzez uszkodzoną izolację kabla. W poprzednich oplach wymieniali mi piasty (łącznie 3 razy). Ciekawe ile z nich to był wina kostki:)

Edytowane przez popencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Antarze czujnik jest osobnym elementem, nie jest wbudowany w piaste- Wiec jakim cudem mechanik podlaczyl piaste do Twojego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Antarze czujnik jest osobnym elementem, nie jest wbudowany w piaste- Wiec jakim cudem mechanik podlaczyl piaste do Twojego samochodu?

Mechanik twierdzi, że czujnik ABS jest jednym modułem z piastą i łożyskiem i nie wymienia się jedynie czujnika. Z Twojej informacji wynika, że mija się z prawdą. Jesteś w stanie podrzucić mi dowody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzilo o samo ogloszenie. Chcialem Ci pokazac, ze jest dostepny sam czujnik, bez piasty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem przekaz. Mechanik twierdzi, że w hurtowni, w której się zaopatruje może kupić jedynie cały moduł. Jak się jednak okazuje problem może być nie w czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos bredzi ten mechanik...

 

 

Najczesciej sypie sie jednak czujnik. Aby go wymienic trzeba niestety zdemontowac cale hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w serwisie opla zdiagnozowano "przegnite przewody". Naprawiono je i pomogło na tydzień. Znów kontrolki abs, esp itd zapaliły się. Po kolejnej wizycie w tym serwisie stwierdzono, że to styl mojej jazdy jest przyczyną problemów z ABSem a po kolejnej diagnozie uznano, iż jest to jednak czujnik ABS. Czujnika nie wymieniono, bo nie mieli go w serwisie. Wyjechałem z niesprawnym autem, ale po krótkim czasie kontroli zgasły. I tak kolejny tydzień jeździłem aż znowu się zapaliły podczas jazdy. Nie zauważyłem jakiś szczególnych okoliczności, które mogłyby wpływać na zapalanie się kontrolek i problem z ABSem. Czy ktoś z kolegów spotkał się z podobnym przypadkiem i jest w stanie pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sam te kable i kostki w nadkolu? Pisałem wyżej co było u mnie. Też kontrolki gasły po czasie zapalały się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zdiagnozowano czujnik to go wymien. Nic innego na chwile obecna nie wymyslisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zdiagnozowano czujnik to go wymien. Nic innego na chwile obecna nie wymyslisz.

Miałem podobnie, w ciągu dwóch tygodni padły mi czujniki z lewej strony t+p.

Podaję linka do sklepu z atrakcyjnymi cenami

http://www.jmlparts.pl/96626080-captiva-czujnik-p-658.html

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ten sam problem. W sobotę po burzy zaświeciły się kontrolki od ABS, hamulca ręcznego, kontroli trakcji, napędu 4x4 i górskiego zjazdu. Samochód jechał normalnie ale nie podnosiła się wskazówka od prędkości. W niedzielę kontrolki zgasły, ale co jakiś czas zaświecały się i gasły. W poniedziałek nie świeciły już w ogóle. W czwartek zaczęły migać po zapaleniu silnika, a w pewnym momencie zaświeciła się kontrolka od silnika (samochód z kluczykiem). Wybrałem się do elektromechanika, podpiął komputer i wyskoczyły błędy z komunikacją absu. Mechanik stwierdził, że jest to problem ze sterownikiem abs. Może być zalana, albo po prostu zaśniedziała. Kod błędu to: UO121. Błędy zostały skasowane, ale facet powiedział, że za jakiś czas znowu się zaświecą i konieczna będzie naprawa. Tak też się stało. Po przejechaniu 40km kontrolki znowu zaczęły migać. No i teraz nie wiem czy odkręcać koła i sprawdzać kostki (mogą być zalane przez burzę) czy od razu umawiać do elektromechanika na wymianę sterownika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PUH OMEGA BOSCH SERWIS
      PUH OMEGA
      Bosch VP44 VP30 Serwis
      ul. Brzozowa 57
      27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.
      tel. 510667029
      www.puhomega.pl
      www.naprawa-pomp.com
      https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured
       
       
      Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
      Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.
      Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.
      Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji
      Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)
      Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.
       
      KOSZTY.
      Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.
      Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.
      Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.
      Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.
       

      Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.
      Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.
      Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.
      Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy
      Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:
      po zgaszeniu auto nie chce odpalić, silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił silnik nierówno pracuje silnik dymi silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa silnik nie osiąga pełnej mocy
      Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :
      OPEL, SAAB
      P1630 ZAWÓR DAWKI P1631 STEROWNIK POMPY P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA
      01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA 00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH 01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE FORD
      P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA 0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO NISSAN
      P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU BMW
      73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY 72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU
      POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :
      AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH ) BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39) DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002) FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI FORD MONDEO 2.0 TDDI FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi ISUZU KB 3.0 TDI MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI MITSUBISHI CANTER 3.0 NISSAN ALMERA 2.2 NISSAN PATROL GR 3.0 NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0 OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI OPEL FRONTERA 2.2 DTI OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI OPEL SINTRA 2.2 TD OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD SKODA SUPERB 2.5 TDI VW Passat 2.5 TDI VOLVO FL6 5.5
    • Przez Dziober
      Witam. Mam problem z pojawiającą się kontrolką czerwona od akumulatora. Ogólnie wszystko jest okej, alternator ładuje na poziomie 14,2 14,5. Sprawdzałem akumulator ma sprawność na poziomie 78%. Auto mam od dwóch miesięcy a w ciągu ostatnich 2 tygodni kontrolka zapalila sie kilkukrotnie .Czy to jakieś zwarcie w instalacji elektrycznej? Może jakis problem z wskaznikami na desce jakieś zimne luty... nie mam pojecia moze ktos mial cos takiego... 
    • Przez Andreas7
      Witam.
      Proszę o poradę. W Merivie A (2006r, silnik 1,4 benzyna) zapaliła się kontrolka ABS oraz trakcja. Podłączyłem się do ECU swoim komputerem (na laptopie mam tylko darmowy program OBD Auto Doctor - mam nadzieję nie przekręciłem nazwy). Program może tylko diagnozować silnik, nie było błędów silnika, więc nic nie pokazał.
      Dziś ojciec (70 lat) pojechał do warsztatu, i usłyszał, że do wymiany są oba czujniki ABS'u w przednich kołach.
      I tu moje pytania, jeśli ma ktoś ochotę odpowiedzieć - z góry dziękuję! Oto one:
      - czy rzeczywiście od razu mogą się popsuć oba czujniki na raz? Czy to raczej jakaś ściema, aby więcej zarobić?
      - ile kosztuje program do pełnej diagnozy Opla, czy jest coś tańszego niż to:
      https://www.viaken.pl/pl/interfejs-opel-scanner-can-usb-1987-2014-z-licencja-na-oprogramowanie.html
      (pytam, bo może czas kupić program, i samemu diagnozować);
      - czy jeśli rzeczywiście oba czujniki są do wymiany, czy mogę je kupić np. na allegro, i samemu zmienić? Nie mam w domu kanału w garażu, klucze, itp - mam.
       
      Dziękuję, pozdrawiam!
       
      Andrzej.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.