Skocz do zawartości

zbyt niska temperatura pracy silnika ?


Gość bary2004_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bary2004_2005

Witam, jestem początkującym forumowiczem opla, auto kupiłem zimą i mam takie pytanie, jadąc zimą po mieście czy w trasie wskaźniek temperatury silnika praktycznie nie drgnie, muszę go naprawdę kręcić na obrotach żeby lekko podniosła się wskazówka na odcinku 10-15km. Pierwsza myśl moja to termostat i chodzi na pełnym obiegu ale czy byłoby możliwe że po około 2km z nawiewu leci już ciepłe powietrze? proszę o porady co można by było sprawdzić, jeszcze nie mam kabla, żeby podpiąć pod komputer, silnik Z19DTH. pozdrawiam serdecznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość klopsik1

tak kolego. jest taka możliwosc. Ja mialem u siebie to samo. Wymieniłem wkład termostatu i działa ok. Sprawdz po wężach...czy po termostat puszcza na chlodnice...od rzu. jesli tak to przyczyne masz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę do pracy (ten silnik) i po jakichś 3-5km leci już ciepłe powietrze. Jade na 1-2-3 biegu. po przejechaniu 20km przy temp zewnętrznej ok 0st silnik ma ponad 70st celc.

ale kazde miasto inne

wejdz sobie w testmode i obserwuj wskazania temp cieczy chlodzacej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

a moglibyście mi napisać jak sprawdzić po wężach czy jest uszkodzony termostat ? to na ogrzewanie jest jakiś osobny obieg?, żeby chodził na pełnym obiegu i już po 2-3 km dawał ciepłe powietrze, czy poprostu na pełnym obiegu do pwnej temperatury dość szybko się nagrzewa płyn? wskazówka się nie podnosi czyli poniżej 60st jest. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005