Skocz do zawartości

zbyt niska temperatura pracy silnika ?


Gość bary2004_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bary2004_2005

Witam, jestem początkującym forumowiczem opla, auto kupiłem zimą i mam takie pytanie, jadąc zimą po mieście czy w trasie wskaźniek temperatury silnika praktycznie nie drgnie, muszę go naprawdę kręcić na obrotach żeby lekko podniosła się wskazówka na odcinku 10-15km. Pierwsza myśl moja to termostat i chodzi na pełnym obiegu ale czy byłoby możliwe że po około 2km z nawiewu leci już ciepłe powietrze? proszę o porady co można by było sprawdzić, jeszcze nie mam kabla, żeby podpiąć pod komputer, silnik Z19DTH. pozdrawiam serdecznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość klopsik1

tak kolego. jest taka możliwosc. Ja mialem u siebie to samo. Wymieniłem wkład termostatu i działa ok. Sprawdz po wężach...czy po termostat puszcza na chlodnice...od rzu. jesli tak to przyczyne masz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdżę do pracy (ten silnik) i po jakichś 3-5km leci już ciepłe powietrze. Jade na 1-2-3 biegu. po przejechaniu 20km przy temp zewnętrznej ok 0st silnik ma ponad 70st celc.

ale kazde miasto inne

wejdz sobie w testmode i obserwuj wskazania temp cieczy chlodzacej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

a moglibyście mi napisać jak sprawdzić po wężach czy jest uszkodzony termostat ? to na ogrzewanie jest jakiś osobny obieg?, żeby chodził na pełnym obiegu i już po 2-3 km dawał ciepłe powietrze, czy poprostu na pełnym obiegu do pwnej temperatury dość szybko się nagrzewa płyn? wskazówka się nie podnosi czyli poniżej 60st jest. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

kolego po przejechaniu okolo 5 km...sprawdz poprostu waz przy chlodnicy od termostatu. jesli bedzie cieply masz przyczyne.

po prawej stronie od termostatu do chłodnicy wąż ciepły a polewej też ciepły ale mniej, po przejechaniu 5km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wymien ten termostat dla swietego spokoju.

o tak ma wydać parę stówek bez niczego??

 

bary - wejdź w test mode i sprawdź jak ci się temperatura cieczy chłodzącej zmienia w trakcie jazdy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłe powietrze z nawiewów zaczyna lecieć gdy silnik nagrzeje się do ok. 50-55*C. Wskazówka temp. cieczy podnosi się od 70*C. Więc nawet przy padniętym termostacie będzie grzało choć trochę słabiej. Tak wygląda, że masz termostat w pozycji otwartej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

o tak ma wydać parę stówek bez niczego??

 

bary - wejdź w test mode i sprawdź jak ci się temperatura cieczy chłodzącej zmienia w trakcie jazdy...

dzięki za info ale test mode sprawdzę tylko z kablem przez kompa, a proszę też o poradę o kabel z takich tańszych tylko do diagnostyki coś dostanę w rozsądenej cenie? do vw mam z allegro i nie mam z nim problemów, ale auto już sprzedane i kabelek leży, proszę o rady co można by kupić, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności