Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzilo mi o model sterownika

 

Ta meriva nie ma przypadkiem dpf-u? Ktory to rok

Mozemy wykluczyc wypalanie?

na bank ma .. bo to 125KM .. czyli oparty na 6 biegowej skrzyni biegów tzw. model DTR ..

 

Wartosci obrotów które podałem wczesniej dotycza 1.7dth i z17dtl.Teraz dotyczatałem ze chodzi o 1.7dtr ......

akurat nie ma znaczenia .. wszystkie miały 850 +/-50 rpm w specyfikacji silnika

 

  • 1 rok później...

Odgrzeję własnego kotleta, mimo że jest już ciepło na dworze to po uruchomieniu auta wolne obroty to ok. 900 obr/min, a podczas jazdy gdy silnik nagrzany do ok. 90 stopni to wolne obroty to ok. 990-1000 obr/min. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny, do tego po włączeniu klimy przy ruszaniu silnik do 2000 obr/min ledwo przyspiesza, a od 2000 obr. startuje jak strzała. W sumie nie wiem gdzie szukać przyczyny i chyba zlecę to ASO w Puławach - zobaczymy czy sobie poradzą?

 

  • 6 lat później...

Mam od niedawna Merive 1,7 cdti 130 km 2012r. Zauważyłem że podczas jazdy wolne obroty utrzymują się na poziomie minimalnie powyżej 1tys., gdy zatrzymam pojazd (stoi) obroty są na poziomie lekko poniżj 900 obrotów , czy to prawidłowo ? 

 

Podczas jazdy nie jeździ się na luzie.

Obroty powinny być 850+- 50

 Czyli masz dobrze.

 

Oczywiście że jadąc nie robię przebiegów na luzie pomiędzy zmianą biegów, wygląda to tak: wciskam sprzęgło zrzucam bieg np.  przed przejazdem kolejowym i ,,turlam" się zwalniając pod rogatki a obrotomierz wskazuje ciut powyżej 1tys  obr/min na wolnych obrotach. gdy już całkiem zatrzymam pojazd to wolne obroty schodzą do 850+- 50.

Gdy uruchamiam silnik przed jazdą to wolne obroty są 850+- 50 zanim ruszę .

 

A obroty masz stałe czy faluja? Na biegu jałowym, i jakie masz chwilowe spalanie?

 

Mam podobny problem: auto toczy sie na luzie obroty sa wieksze- blisko 1000, auto toczy sie z wcisnietym sprzeglem- obroty ok 800, auto nie porusza sie sprzeglo nie wcisniete- obroty ok 800. Dodam ze problem pojawil sie po regeneracji alternatora.

 

Hamowanie silnikiem jest sensowne do 1500 obr.

Wtedy jest prawie zerowe spalanie.

Potem sterownik daje dawki paliwa i to może być tego powód.

Po prostu podtrzymuje obroty aby auto nie zgasło.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności