Skocz do zawartości

raz jest ok, raz kopci na niebiesko 1.3 CDTI Corsa D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

może ktoś doradzi co z tym zrobić:

 

Corsa 1.3 CDTI 90 KM (2007 r., 101 tys km przebiegu)

 

Po dwóch miesiącach od zakupu (w listopadzie 2012 r.) zaobserowałem takie niepojojące objawy:

 

- kopcenie z wydechu - niebieskawy (ew. szarosiny), gryzący dym

- kopcenie trwa przez czas jazdy (samochód zasadniczo porusza się na małych dystansach - kilka kilometrów)

- kopcenie jest dosyć mocne (przy przyśpieszaniu chmura dymu)

- kopceniu towarzyszą podwyższone obroty na luzie (1000 - 1100, zamiast standardowych 800), silnik pracuje wyraźniej głośniej

- spalanie (gdy kopci) jest kilkukrotnie wyższe (na luzie 1,6 - 1,8 litra/h, gdzie normalnie jest to 0,4 l/h)

 

Najciekawsze jest to, że takie objawy występują bez żadnej widocznej reguły - raz samochód zachowuje się normalnie (obroty na luzie 800, spalanie w normie, żadnego kopcenia), innym razem od razu od opalenia obroty i spalanie są wyższe i kopci.

 

Dodatkowa okoliczność - jeżeli kopci, to dłuższa jazda z wyższymi obrotami (ok. 10 min na ekspresówce) powoduje powrót do "normalneg" stanu.

 

Jeżeli po zapaleniu samochód zachowuje się normalnie, to nie zauważyłem, aby w trakcie jazdy zaczął kopcić (zapala się już z określnym "nastawieniem").

 

Byłem w serwisie Opla, ale komputer nie wykazał żadnych błędów - trafiłem akurat na czas, kiedy nie kopcił.

 

W czasie gdy kopci nie zauważam żadnego spadku mocy itp.

 

Olej, fltry (oleju, paliwa) wymienione ok. 1 miesiąc temu.

 

Co to może być?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę. Co do DPF - od zakupu już dwa razy zapalała się kontrolka podgrzewania świec sygnalizująca (zgodnie z instrukcją) konieczność kontynuowania jazdy w celu wypalenia DPF - za każdym razem odpowiednia jazda była wykonywana, aż kontrolka zgasła

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/#findComment-482061
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

DPF... a tak po za tym... po co jeździsz do OPLA na kompa?? szkoda kasy... jak zczytać błędy może każdy kto ma kompa... każdy elektromechanik też :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/#findComment-482120
Udostępnij na innych stronach

Gość przeemmek

Sto procent dpf i teraz gdy już zapaliła Ci się kontrolka świec żarowych mimo ze go wypaliłeś będzie problem z jego wypalaniem.

 

Do tego krótkie odcinki dpf tego bardzo nie lubi.

 

Ważna sprawa , sprawdź ile oleju Ci już przybyło, mankament tego silnika przy przerwanym wypalaniu ropa ścieka do oleju.

 

Przerabiałem temat zanim usunąłem ten wynalazek, chociaż jeżdżąc po mieście da się i z tym podobno żyć:))

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/#findComment-482149
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście poziom oleju przekraczał maximum, chociaż był wymieniany ok 1 miesiąca temu i wtedy poziom był ok. Ściągnąłem nadmiar i będę obserwował czy poziom nie wzrasta.

 

Czy zbyt wysoki poziom oleju mógł być przyczyną w/w zachowania (raz kopci, raz jest ok)?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/#findComment-482185
Udostępnij na innych stronach

Dymienie z rury wydechowej w przypadku obecności filtra DPF jest widoczne na początku wypalania, w zależności od stopnia zapełnienia. Każda przerwana próba wypalania filtra będzie powodowała przedostawanie się oleju napędowego do oleju silnikowego, więc przy nadmiernym poziomie tego drugiego kwalifikuję się on do szybkiej wymiany. Ściągnie nadmiaru nie ma żadnego sensu.

 

Jeśli nie jesteś w stanie na bieżąco wypalać filtra to pomyśl o jego usunięciu, aby nie "zamęczyć" silnika.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60199-raz-jest-ok-raz-kopci-na-niebiesko-13-cdti-corsa-d/#findComment-482299
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności