wesol Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) przeplywki sie tak nie sprawdza. Zrezta to element ktory sie zbytnio nie psuje wbrew opiniom. Odpiecie przeplywki to przyjecie przez ECM wartosci zastepczej i zawsze bedzie zmulenie w jakims tam stopniu. Problemmasz z doladowanie turbo. Widac przecież ze nie pokrywa sie kreska żółta z czerwoną. Coprawda skala jest niezbyt precyzyjna i niewidac jakie dokladnie sa odchylki ale mozna wywnioskowac ze raz jest niedoladowanie 100-150 mBarów a raz przeladowanie. W wiekszosci przypadkow neidoladowanie. Zacian ci sie geoemetria na 99% bo to klasyczny przypadek wnioskujac po tym wykresie. Coprawda nei ma takiej mocnej tragedii ale wartaloby sie tym zajac bo samo sie nie poprawi a bedzie sie pogarszac. Mowisz z etylka nie urywa ale powiedz no na jakim biegu robisz ten zapis bo jakos nijak nie moge rozszyfrowac. 50 km.h i 1500 obr to niby wyglada ze nie jest to wcale niski bieg. 100km/h i okolo 3000 obr silnika to tez potwierdza ze jakis bieg 3 moze 4 tak?? Jakbys zrobil na biegu 5 albo 6 ten zapis to bylby bardziej czytelny jeszcze i podejrzewam ze bardziej pofalowany. Edytowane 17 Maja 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primo86 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Ten ostatni wykres tak jak pisałem to robiłem na 4 biegu. Ogólnie to tragedi nie ma bo jechać się da:) ale zamierzam kilka lat pojeździć tym samochodem więc i tak mnie pewnie regeneracja turbo dopadnie. Wolę to zrobić teraz i cieszyć się z jazdy, niź czekać aź się sypnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) A;e nie ma potrzeby regenerowac turbo. Czemu sie do teog upierasz. Dopiero po regeneracji zazwyczja sa problemy. Maz problem ze sterowaniem turbo. TO tak jakbys wymienial telewizor bo ci pilot nie dziala. nie masz sterowania to nei problem z samym telewizorem tylko z pilotem. Postaraj sie logowac na 5 biegu od obrotów okolo 1000-1200. A juz fajnie by bylo jakbys tego dokonal na drodze szybkiego ruchu tak do okolo 4000 obr. Biegów nie zmieniasz tylko wlasnie mulisz tak z pedalem gazu w podlodze az silnik si erozbuja do tych 4000. Edytowane 17 Maja 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Popieram to co pisze Wesol. Regeneracja turbiny nie przyniesie efektu bo w 90% to nie w niej leży problem tylko w występowaniu. Ja robiłem sobie dodatkowe wysterowaniem bo nie doszedłem przyczyny a nie chciałem ruszać ciegna od turbiny. Od tamtego czasu zero problemów z doładowaniem. Faktem jest ze nie pozbyłem się początkowego odchylenia doładowania w pierwszej chwili (sek -dwie) ale później juz doładowanie jest książkowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 jakie dodatkowe wysterowanie??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 pisałem już wcześniej o tym. Wysterowanie to polega na ograniczeniu powietrzna zasysanego z atmosfery przez elektrozawór turbiny. Efekt jest taki, że w układzie sterowania turbiną występuję podwyższone podciśnienie co całkowicie niweluje problem z brakiem doładowania. Warunek to szczelny dolot i sprawny układ pompy vacum. Nieumiejętne wysterowanie objawia się efektem przeładowania turbiny. Majac jednak opcom można dokładnie ustawić wartość doładowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) opcomem ustawiasz wartosc doladowania czyli robisz po czesci chiptuning?? Nie kumam tego rozwiazania. Cos zacytuje z innego forum: N75 jest elementem wykonawczym i limituje turbo Skoro nie daje sie opanowac turbo i jest albo przeladowanie albo niedoladowanie to problem jest w mechanizmie sterowania turbo. Niezaleznie do teog cyz jest to zawor upustowy WG czy zmienna geometria VNT to albo to jest skopane, zaklinowane, zacina sie itp albo sam elektrozaowrek N75 jest szwankujacy albo gruszka skorodowana w srodku. Jesli jest niedoladowanie to mozna domniemac tez ze wezyki sa sparciale albo pompa prozniowa jest dziabnieta aczkolwiek juz nowsze opelki jak astra H maja tez akumulator podcisnienia ktory powinien dac spokojnie rade podbic próżnie do odpowiedniego poziomu. No chyba ze pompa vaq to totalny kibel juz jest. Robilem tego i w oplach calymi garsciami i w vagach tez. To ta sama zasada dzialania jest. Dosc duzo przypadkow jest w 1.3 cdti w oplu ze zawor upustowy lub zmienna geoemetria stoi deba w pozycji max doladowania z racji takiej ze te turbiny to male sa wiec zeby dmuchalo to wiekszosc czasu jest ustawione na prawie maxa. Wystarczyli popsikac odrdzewiaczem i dlugim srubokretem pogmerać przy zaowrze WG w jedna i w druga strone. Zasada jest taka ze cisnienie dolaodwanie ma si epokrywac zadane z rzeczywistym. nie moz ebyc ani niedoladowan a ni przeladowań. Edytowane 17 Maja 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 chiptuningiem bym tego nie nazwał. To jest takie skorygowanie parametrów pracy turbiny. Racja że problem ten może pojawić się gdy cięgno od turbiny będzie ciężko chodzić. Efektem tego będzie inna wartość wychylenia cięgna turbiny względem podciśnienia jakie daje elektrozawór. Patent ten jest bardzo prosty i wymaga małej ingerencji w elektrozawór turbiny. Mój sposób daje tylko możliwość zwiększenia ciśnienia doładowania przy tych samych parametrach pracy elektrozaworu. W efekcie turbina daje żądaną wydajność. Pomijam tu aspekt samej turbiny i jej sprawności oraz pompy vacum ale moja turbina była regenerowana i otrzymała nową gruszkę. Wszystko było ustawione na stole i chodziło lekko. Po zamontowaniu tak samo pracowała (takie samo niedoładowanie) Jeżdżę tak już 2 rok (ok 50 tyś przejechane) autko ma już ponad 200000km. i zero problemów. Dla czystości kolektora zaślepiłem też EGR. Co do zasobnika podciśnienia to ma on za zadanie zmagazynować podciśnienie by starczyło go zanim vacum napompuje podciśnienia w momencie użycia hamulców. Dla testów wystarczyło podłączyć vacumetr do obwodu turbiny i pompować hamulcem. Bez zasobnika po już trzecim wciśnięciu brakowało podciśnienia by wysterować turbinę. Z zasobnikiem tego problemu nie ma ale jeśli ktoś ma nie sprawną pompę vacum to zasobnik nic nie da. Z uwagi na długość przewodów ciśnienie w zasobniku jest nieco niższe niż bez niego i nigdy nie będzie wyższe niż sama pompa. Wygląda to tak jak na rysunku:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583988 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) A rozumiem cos ala MBC ale na czesc łączacą elektrozowr z atmosferą. To nei potrzene. Zmiana wysterowania elektrozaworu wyjdzie tez jak skrócisz badz wydluzysz sztange albo np jak coneiktoryz robia dasz na ta sztange dodatkowa sprezynke. Czyli jak bedzie wiekszy opór do pokonania by przestawic zmienna geoemtrie to wysterowanie elektrozaworka zmieni sie np z okolic 60 % na np 80 %. Elektorzworek ma byc wysterowany na poziomie okolo 70% przy pelnym bucie gdy juz silnik nabiera obrotów czyli tak okolo 3000-4000 obr. Wysterowanie na poziomie 95% swiadczy o tym ze ECM ma porblem ze zmiciem dolaodwania i wtedy w liscie danych bedzie widac ze turbo raczje przeladowuje albo troche albo duzo za duzo. Wysterowanie elektrozaworka na poziomie 30-40 % to niedoloadowanie i zapewne z dolu czyli tak gdzies do 2500 albo i nawet wiecej bedzie brak dolaodwania- duza dziura. Innymi slowy po to sie kreci ta dlugoscia sztangi by ECM mial ze tak powiem mozliwosc regulacji dosc plynej. To tak jak podawanie na zarowke domowa na 230V napiecia powiedzmy w przedziale 100V do 200 bedzie nam dawac plynna regulacje intensywnosci swiecenia. Jednakze regulacja w zakresie napiecia np 30V do 100 V nie da nam juz tej radochy bo taka zarowka na 30 V wcale praktycznie nei swieci i to ze damy np 50V praktycznie nic nie zmieni bo taka zarowka domowa bedzie dopiero świecić od okolo 80 voltów. Tak samo wkretarka na 12V nie bedzie sie krecić na 2V podanych mimo ze prad jakis tam plynie. Ale kumam co wykonales. To dalo cos jakby wzmocnienie na czesc ssaca na pompie vaq jakby bo oslabiles czesc atmosferyczną. To Tak jak taki kolega KArol mi jakis czas temu wyjasnial jak w najszybszy sposób pominac elektrozaworek N75. Czyli jakbys chcial spiac gruszke turbiny odrazu z pompą vaq?? Niby prosta sprawa bo odpinasz wezyk od gruszki i podpinasz bezposrednio do pompy vaq co nie?? Ale po co sie meczyc i czasami szukac tych wezyków i kombinowac. Wystarczy wezyk od tego elektrozaworka ten co tu pokazales do filterka zaslepic. Zaslepiasz i masz caly czas max doladowanie. Poczatkow nie kaplem oczym do mnie ten Karol gada ale w domu chwile porysowalem i zalapalem. Edytowane 17 Maja 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-583990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primo86 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) A;e nie ma potrzeby regenerowac turbo. Czemu sie do teog upierasz. Ja się nie upieram przy tym. Chcę zrobić żeby było dobrze. I tak oddam do mechanika, bo sam się nie znam i nie poprawię. Chcę aby znaleźć potencjalny problem. A jak wytłumaczyć to wycie turbiny? To też może być związane z tym wysterowaniem? Nie mam teraz nagrania z mojego samochodu ale to coś podobnego do https://www.youtube.com/watch?v=blMAVkh1LNs. Mam wrażenie że po odpaleniu jest ciszej, a po rozgrzaniu silnika słychać głośniejszy gwizd. Postaram się nagrać na tygodniu ten dźwięk i wyskoczę na obwodnicę to nagram logi na 5. Aha i jeszcze zaglądałem do przewodu od intercoolera do przepustnicy i troszkę oleju tam było, nie jakoś strasznie dużo ale na dnie było mokro. Co do oleju to 2 tygodnie temu dolałem 0.5 litra bo od sierpnia zeszło poniżej minimum. Po przejechaniu 500 km nie widzę dużego ubytku. BTW, znacie kogoś z okolic Lublina kto by mi pomógł z turbinką, ewentualnie dobrego mechanika? Edytowane 17 Maja 2015 przez primo86 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/12/#findComment-584011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.