Skocz do zawartości

logi dynamiczne livedata 1.9 cdti


Gość popencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

Koledzy ale odbiegamy za bardzo myślami od sedna tego tematu :) stworzyłem go by Forumowicze wymieniali się swoja wiedzą na temat logów i ich analizy pod kątem szukania błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość primo86

Jestem od niedawna posiadaczem Zafiry B, 1.9 120KM. Ostatnio odczułem braki mocy. Doczekałem się błedu P242F. Samochód praktycznie przestał jeździć. Po tygodniu czyszczenie EGR (niestety nie samodzielnie, brak zdolności mechanicznych:)

Samochodem da się już jeżdzić, ale mam odczucie że z miesiąca na miesiąc ma coraz mniej mocy. Zauważyłem też, że pod obciążeniem przy przekraczaniu 2000 obrotów, coś za głośno pogwizduje. Jak dodam gazu, to dopóki nie osiągnę wymaganej prędkości słychać doś głośny świst.

5 bieg, 100 km/h na liczniku, pedał w podłogę i praktycznie zero reakcji. Dopiero jak puszczę gaz i jeszcze raz dodam to zaczyna żwawiej się rozpędzać. Brakuje mi jakoś takiego kopnięcia jak dam gaz w podłogę, nawet na niższych biegach. Wiem, że to ciężki samochód i 120 KM to nie za dużo, ale troszkę powinno wciskać w siedzenie.

 

Poptrzcie w logi i czekam na jakieś sugestie.

 

Link do dynamicznych logów:

https://drive.google.com/file/d/0B48bDbC3obO0WFNfZjYtZ2djcUk/view?usp=sharing

 

I trochę danych na wykresie. (1-100 km/k)

 

0-100_zpscrtjez8n.png

Edytowane przez primo86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slabo czytelne. To tak jabys mi dawal metra do zmierzenia czegos w mm albo ulamku mm. Zrob to pozadnie jeszcze raz tak bym mial doladowanie żądane i rzeczywiste. Nie potrzebny jest mi EGR czy inne smeici. Mam miec dane z doladowania oraz obrotó silnika i czas. PRzyspieszaj an w maire wysokim biegu np 4 lub 5 ale od obrotów okolo 1500. Po drodze ne puszczaj i nei popuszczaj pedalu gazu tylko caly czas ma byc w podlodze na 100%

Pomiar z godziny czy z 15 minut tez nie jest potrzebny. 2 minuty i wszystko jasne jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Racja. Skoro taki zmulony jest to sprawdź też czy jest różnica na odpiętym przepływomierzu. Nie widać czytelnie ale wartość zmierzona na nim jest niższa niż zadana więc od niego trzeba zacząć. Oczywiście prawidłowo wykonaj test jak pisze wesol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primo86

Witam,

 

Nie zaznaczyłem sobie wątku do obserwwanych i nie widziałem odpowiedzi. Poniżej wykresiki z wczoraj.

 

Pierwszy na 4, około 60km/h i pedał w podłogę. Obroty podzieliłem na 10 żeby na jednej skali się ładnie pokazało.

 

 

4_do_100_zpswakicc2q.png

 

Drugi wykresik z trasy, 5 bieg, prędkość ponad 100 km/h i też pedał w podłogę.

 

100-150_v2_zpsazhxgjfb.png

Edytowane przez primo86

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nidoladowanie turbiny wiec i mocy nie bedzie. Problem z wysterowaniem suszary jest. Poza tym nadal zle robisz te logi. Czego tu mozna nie rozumiec to ja nie wiem. Wbijaz bieg 4 lub 5 i z obrotów 1200-1400 ogra 1500 przyspieszasz na tak wysokim biegu z pedalem gazu w podlodze. Bedzie to oczewiscie pryzspieszanie zabijajace dwumas i i mulenie nieprzecietne ale od jegnego razu czy 3 takich nie usmiercisz dwumasy i tyłka tez nie urwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primo86

masz nidoladowanie turbiny wiec i mocy nie bedzie. Problem z wysterowaniem suszary jest.

 

Co masz konkretnie na myśli z tym wysterowaniem. Logi nagrałem jak na wekend jechałem, zanim jeszcze przeczytałem ten post. Jutro postaram się poprawić i zrobię tak jak napisałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo 86 a naprawiłeś to o czym błąd mówi?????

 

 

P242F

Sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem

 

Masz DPF zabity i przez to ten brak mocy,ew.czujnik trafiony.

I jak mniemam auto po mieście głównie używane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primo86

Nie ten numer błędu podałem. Najpierw pojawił się błąd P2279 i wtedy strasznie mulił. A P242F pojawił się po wyczyszczeniu EGR. Skasowałem błąd i przegoniłem samochód w trasie. I już się więcej żaden z nich nie pojawił. Patrzyłem na DPF i się ładnie wypalił.


Mam nadzieję że teraz dobrze nagrałem. 4 -bieg, 50 na liczniku, 1400 obrotów, pedał w podłogę. (obroty na wykresie podzielone przez 10)

 

4_w_podloge_zps6zxnz1og.png

 

Tyłka nie urwało:) wręcz przeciwnie. Strasznie się zmulił. Od 50-100 km/h w ponad 12 sekun:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primo86

Sprawdziłem jeszcze na odpiętym przepływomierzu : znacznie gorzej, nie da sie jechac. Nawet na postoju powyzej 2500 obrotów nie dało się wycisnąć. To poprawne zachowanie?

 

Jeszcze w poniedziałek sprawdze na zaślepionym egr, bo mi blaszka przyszła.

Edytowane przez primo86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności