Skocz do zawartości

logi dynamiczne livedata 1.9 cdti


Gość popencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

tak teraz na zimno to czytam i pisaliśmy grzes08 w sumie dokładnie o tym samym tylko innymi słowami :) : podciśnienie zaciąga cięgno do gruszki a sprężyna je z niej wypycha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

A więc trochę czasu minęło...na usprawiedliwienie powiem, że robiłem remont w 3 pokojach ;)

 

Viki mam, Viki jeździ, ba jeździ lepiej niż jeździła.

Tak jak mówiłem, DPF był przytkany (na własne życzenie...zbyt krótkie odcinki, ciągle niedogrzany, przedostatnie wypalanie sygnalizowane migająca kontrolka świec żarowych mówiąca o prawie zapchanym DPFie)

Turbo nie tyle co się rozszczelniło, lecz wałek dostał o wiele za duży luz wzdłużny. Turbo zregenerowane, wsadzone do auta, jazda do tunerów którzy usuną DPF - pierwsze 200km zalecane jest delikatne obchodzenie się z regenerowana turbina więc nie deptałem go. Filtr usunięty, nadal delikatnie jeżdżę lecz czuję, że nadal to nie jest ten samochód. Zrobiłem trasę ponad 1000km, nic nie uległo zmianie. Więc oddałem auto w celu naprawy gwarancyjnej.

Po krótkich oględzinach, pomiarach wyszło że turbo dmucha prawie stałym ciśnieniem. Pierwsze przypuszczenie: gruszka. Sprawna, lecz jakiś debil kręcił przy śrubie...grucha ustawiona na nowo. Drugie geometria w turbo. Bingo. Geometria uległa awarii podczas dużego ciśnienia zwrotnego.

Aktualnie dmucha zajebiście ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies brednie uslyszal i teraz powtarza nie ma sie co rozczulac. Powodzenia z regenerowana turbina. No i ten sam fakt co zawsze mowie- po co sie wysyla gruszk eod turbiny dajac ja do regeneracji?? Chyba po to by wlasnei rozregulowali bo lubia tam pakowac łapy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze wesol ze pozjadales wszystkie rozumy swiata ;)

Z takim nastawieniem zycze powodzenia w reszcie zycia

 

co do auta, to grunt ze jezdzi i ma sie dobrze (odpukac w niemalowane)

 

Co do geometrii to z pewnoscia haslo ulegla awarii dla kogos kto rozumuje moze oznaczac zapiekla sie, bo DPF zarabany byl, bo cisnienie spalin nie mialo ujscia to i kierowniczki mialy ograniczone ruchy

Edytowane przez Supel123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma cisnienei spalin do ruszania kierowniczkami w turbo?? Nic. zapiekanie sie kierownic to wina stylu jazdy oraz innych dorbnych rzeczy. DPF zapachany to nie tak ze nie ma coakowicie ujscia. Zpachany to ograniczony przeplyw. Inaczej silnik zaraz by zgasl jakby bylo zatkane kompletnie a moz ei nawet by rozdupcyło wklad tego DPFa jakby naroslo cisnienie po dobrej przegazuwie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... moj styl jazdy napewno nie przyczynil sie do zrabania kierowniczek turbo :D

Tak, DPF nie byl uwalony calkowicie bo pewnie plecionka by poszla ale auto ewidentnie dudnilo na biegu jalowym.

Tak naprawde nie dowiemy sie co bylo przyczyna. Zaklad moze mowic swoje, a prawda moze byc taka ze zle cos porobil przy regeneracji i dopiero teraz przy naprawie gwarancyjnej dobrze to zrobil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF sie tak nie zapcha by nic nie przepuszczal i by mialo plecionke rozwalic. Wydaje mi sie ze by i tak nie rozwalilo bo w spalinach nie ma az takiej mocy. Predzej by wywalilo wklad w filtrze DPF albo katalizatorze. Geometria sie zapycha od tego ze przede wszystkim nie rusza sie w swoim zakresie pracy czyli jazda z obrotami do 3000 albo i nawet nzej powoduje ze geometria jest w pozycji caly czas przymknietej. To jak sie nagromadzi tylko mala warstewka sadzy to juz sie zablokuje. JAk sie juz w tym monecie zablokuje to dalsz ejedzenie powoduje ze narasta tam ta sadza tak ze jzu nawet kilofem nie ryszy sie tej geometrii łopatek. Geomeria sie zapieka tez w autach bez DPF i w ycietymi katalizatorami wiec... wiadomo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności