wesol Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 akurat konwenterowalem to programem ktorego uzywam codziennie ale nie wiem czemu zle zadzialal. Ogolnie te logi sa do luftu bo tak jak pisalem trzeba je zrobic normlanie czyli jedziemy, uruchamiamy logowanie i przyspieszamy na wysokim biegu i konczymy logowanie. Te chaotyczne logowanie raz na jalowych raz niby pryzspieszajac ale niestety nie z pedalem w podloge i potem odpuszczanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510125 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Jakieś dziwne te logi wyszły, pozycja "B1S1 Czujnik O2 (Rzšd 1 Czujnik 1)" i wartości ujemne -3mV? To sonda i powinny być wartości od 0 do 1V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 wartości ujemne -3mV? To sonda i powinny być wartości od 0 do 1V Ten temat próbowałem już kiedyś rozwikłać. Dane zapisują się u mnie w ten sam sposób. Po podłączeniu do techa pokazuje prawidłowo. Jakiś problem z opcomem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzeskuu Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 okey w takim razie.. zrobie logi jutro ponownie tak jak radzisz wesol. do jutra, dzieki wszystkim za porady jak do tej pory.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzeskuu Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 (edytowane) witam ponownie, tak jak obiecałem wczoraj wrzucam link z nowa live datą. tym razem krótki test. jechalem kilka sekund tylko. niestetu moj fejs rozłącza co chwile... nie chce pracowac stabilnie. dlatego udalo mi sie uchwycic tylko tyle. http://www.speedyshare.com/hXgKP/Livedata-2006-6-Astra-H-Silnik-Z-19-DTH-xxxxxx.csv proszę o pomoc w interpretacji wartośći doładowania i EGR. p.s tutaj wrzucam tekstowy tylko z obrotami silnika, cisnieniem żądanym i cisnieniem aktualnym doladowania. właśnie zrobiłem wykres. co powiecie ? turbina nie ładuje odpowiednio ? 1500 zl za regeneracje... czy zostałem oszukany ? czy możliwa usterka czujnika sterowania turbina ?na wykresie wyraznie widac opoznienie z jakim turbo laduje. Ostatnie ostrzeżenie - Regulamin i opcja EDYCJI Ponieważ jesteś online daję Ci czas 1h na uporządkowanie swoich postów w tym temacie. new 1.txt Edytowane 25 Listopada 2013 przez bad   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 ten wykres jest niemiarodajny ponieważ przedstawia tylko i wyłączenie wartości ciśnienia. Żeby było widać co się dzieje z silnikiem potrzeba więcej parametrów. Dla przykładu: Ciśnienie doładowania należy odnieść do recyrkulacji gazów wydechowych, pedału przyśpieszenia, obrotów silnika, zaworu upustowego turbiny, przepływomierza. Trzeba porównać zależności pomiędzy tymi parametrami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Przeglądnąłem plik z wykresem oraz plik źródłowy .. z tego co widzę turbina nie doładowuje .. róznica ciśnień około 100 kPa .. podczas wejścia .. widać, że zwłoka jest wielka i to mnie martwi. EGR Valve wykazuje ruch .. i to chyba prawidłowy. Mówię chyba .. bo tak na przyszłość dla Ciebie .. logi zbiera się zazwyczaj na całkowicie zimnym lub ciepłym silniku .. Ty zebrałeś logi dla 50 C więc stanie przejsciowym i czaami cięzko mówić o prawidłowym czy nieprawidłowym działaniu EGRu. Na dzień dobry sprawdziłbym na Twoim miejscu zawór sterowania T/C oraz układ podciśnienia (szczelność) i pompę podciśnieniową (wartość podciśnienia na idle speed na zimnym oraz ciepłyn silniku oraz przy ok. 2000 rpm). Co do robienia wykresów .. na osi poziomej wrzuć nastepnym razem sobie czas .. a na pionowej .. ciśnienia, położenie pedału przyspieszenia oraz oraz prędkość .. będzie Ci łatwiej interpretować. Nie zgodzę się jednak z kolegą Popencjuszem, że na tym wykresie, który zrobiłeś nic nie widać .. widac wyraźnie, że ciśnienie żądane nie równa się otrzymywanemu .. i to już jest błąd. Nie ważna jest wtedy położenie pedału przyspieszenia, prędkość czy EGR .. ale zgadza się, że oprócz stwierdzenia faktu, że coś jest nie tak .. to niewiele z tego wiadomo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzeskuu Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 witam, wlasnie wrocilem od mechanika. sprawdzilismy uklad podcisnienia, vacu pompe, wszystkie wężyki itd. wszystko w normie. co jeszcze może być ? źle zregenerowana turbina ? zle wywazona ? sprawdzilismy tez czujnik sterowania turbina, wyglada dobrze ale przydaloby sie przetestowac inny na podmianke, aby dowiedziec sie czy to tam jest ies pogrzebany. czy ktos z okolic warszawy bylby chetny na taki zabieg ? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) czujnik nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli mierzyliście ciśnienie przed i za nim. Jeśli wskazuje w opcomie 75% to podciśnienie za zaworem ma stanowić 75% tego przed zaworem. Zawór jak się zaciera to turbina przeładowywuje. Jak jest nieszczelny i przepuszcza wtedy brak jest doładowania. Zanim zaczniesz coś przekłądać,weź go wężykami omiń. Wtedy jak zrobisz logi to wyraźnie bedzie przeładowywać prawie w każdym zakresie a napewno pow 2000rpm (tylko nie przekręcaj pow 3000rpm). Pozostaje Ci jeszcze EGR i mapsensor do gruntownego sprawdzenia i przetestowania. Czasem też zapchany katalizator daje takie objawy. Edytowane 26 Listopada 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzeskuu Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 dzieki popencjusz, koles sprawdzal ten zawor vacumetrem. dmuchal w wezyki itd. wg niego, przy samym czujniku przepuszcza powietrze, jednak powiedzial cos takiego: "tam jest cisnienie atmosferyczne to musi przepuszczac, tym samym zawor jest w porządku". i na tym skonczylismy. powiedzial ze albo mam zle wywazona turbine, ktora laduje od 2000 albo ten czujnik moze byc walniety i zebym podmienil... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/3/#findComment-510407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.