Skocz do zawartości

logi dynamiczne livedata 1.9 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

przedw wszystkim te logi sa do luftu. widze ewidentnie ze sie nei sluchasz i sobie zlogowales nie wiem na jakim biegu ale chyba na 1 albo gora 2. Te logi sa kompletnie neiczytelne i nic nie mozna tu wywnioskowac a napewno nie to czy turbo pompuje dobrze czy żle. Oborty ci wzrozly z okolo niecalego tysiaca do okolo 3000 czy nawet ponad 3500 z ciagu 2 sekund. Chyba ze robiles te logi na postoju. Nie słuchasz sie co do ciebie sie mówi. Zrób te logi na 4 a najlepiej na 5 biegu. Jedziesz pomału- pyr pyr ze 30 km/h i na tym piatym biegu wciskasz pedal gazu w podloge. Auto ma sie powoli bujac do tych powiedzmy 3300-3500 obr silnika czyli pewnie an licnziku masz miec ze 140-160 km/h. Na postoju to sobie mozesz diagnozowac ale syrenke.

 

Poza tym 75 % wysterowania elektrozaowrka wcale nie oznacza 75% podcisnienia na wylocie z wezyka idacego do gruszk. To wysterowanie elektorzaworka przez ECM czyli podawanie impulsów elektrycznych jest na 75%. Skrecasz sztange i zmieniaja sie wartosci wysterowania a geometria moze byc tak samo ustawiana. Chodzi oto ze ECM musi podawac wiecej badz mniej pradu na elektrozaowrek by utrzymac w danej pozycji ciegno VNT.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510435
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

moj problem polega na tym ze nie mam za bardzo miejsca gdzie moge sie rozpedzic w okolicy poza wjazdem na autostrade. ale ok, wjade tam nastepnym razem i sprobuje to zrobic. kolejnym problemem jest to ze op com rozłącza co chwile i nie moge nic zarejestrowac. ten log byl robiony z postoju do 3 biegu i obrotów max 3600. tylko tyle udalo mi sie zarejestrowac.

 

sprobuje jeszcze raz, byc moze jeszcze dzisiaj... jednakze prawdopodobnie nie uda mi sie bo op com rozlacza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510447
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

 

Poza tym 75 % wysterowania elektrozaowrka wcale nie oznacza 75% podcisnienia na wylocie z wezyka idacego do gruszk. To wysterowanie elektorzaworka przez ECM czyli podawanie impulsów elektrycznych jest na 75%. Skrecasz sztange i zmieniaja sie wartosci wysterowania a geometria moze byc tak samo ustawiana.
Tu nie do końca masz rację Wesol. Swego czasu dużo poświęciłem uwagi pracy samego zaworu. Owszem - podany parametr to procentowy udział wypełnienia impulsów sterujących pracą zaworu. Jeśli zmierzysz sobie ciśnienia vac to ich różnica pokrywa się z wypełnieniem impulsu. Zresztą o to tu chodzi. Zmiana wypełnienia równa się zmianie wartości podciśnienia sterującego turbiną.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510476
Udostępnij na innych stronach

dasz inna gruche lub rozbierzesz gruche i w srodku co jest sprezyna dasz jakas inna i juz masz innew wysterowanie tego elektrozaworka. Owszem jakeis tam zmiany w miare proporcjonalne ida jesli chodzi o zwiekszenie zasysu czyli tej próżni wraz ze wzrostem wypelnienia elektrozaowrka ale nie mozna powiedziec ze przy wypelnieniu 50% masz zasys 50% a przy 20% wypelnienia masz zasys 20% i tak samo 80 % wypelnienia to 80% zasysu. Nie jest to idealne pokrycie sie tych dwóch krzywych. To tak jakbys chcial porownac potencjometr regulujacy prad i jasnosc zarowki ktory ten potencjometr wysterowuje. Przy 10% zarowka moze wcale nei swiecic i tak samo przy 20% a przy powiedzmy dopiero 35% zaczyna włókno sie ledwo ledwo rozgrzewac. Roznice moga byc kolosalne powiedzmy przy 70-80 % i wiecej. Wykres moze wygladac jak krzywa paraboliczna, linia prosta albo krzywa logarytmiczna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510480
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Tak tylko że ten zawór pracuje w zakresie 75% - 20%. Zaznaczam, że ja się tu odnoszę do stosunku ciśnień przed i za zaworkiem bez uwzględniania stanu gruszki na turbinie. Przy założeniu że sprężynka w gruszce przy turbinie będzie zmieniona na taką o innej twardości. T w pewnym zakresie ciśnień doładowania (bo przecież będą wtedy inne) ECU poprzez ten zaworek próbować będzie ratować sytuację.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510481
Udostępnij na innych stronach

powinien pracowac w takim zaqkresie- znaczy sie takie jest prawidlowe ustawienie dlugosci sztangi by takie bylo wysterowanie elektrozaworka.Skrec sobie sztange o dwa obroty gwintu to zobaczysz ze bedziesz mial juz max wysterowanie na poziomie 90%.

Co do sprezyny to musisz tez wiedziec kolego ze pseldo tuninki druciarskie czasami opieraja sie na dolozeniu sprezynki na sztange tak zeby wlasnie trzymac zawor WG bardziej zamkniety lub zmienna geometriie tez przymknieta by nieco przeladowac i tym samym zekomo podniesc nieco moc silnika. Takei praktyki niekotrzy stosuja do dzis.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510510
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

rozumiem, że Ty Wesol też rozumiesz :) ale nie mam tu na myśli druciarstwa lecze odchyłki od normy spowodowane niezidentyfikowaną usterką.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-510529
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Supel123

Panowie zawor podcisnienia turbiny. Jesli dobrze przeczytalem powinien pracowac od 75% do 20% tak? U mnie cos szfankuje, dlugo ma 75,73 potem nagle spada i najnizsza wartosc z pedalem w podlodze to 32-36%. Turbo niedoladowuje, w peak point rowne 100kPa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-512367
Udostępnij na innych stronach

poczatkowo powinien byc niewielki procent co sugeruje ze jest ustawione max doladowanie. Potem wraz ze zwrostem obrotow i przyspieszania auta z gazem w podloge procentowosc powinna rosnac gdzies tak na poziom 70-80 % co nam mowi ze ECM nieco zmniejsza wydajnosc suszarki( otwiera keirownice) by utrymac zadane cisnienie doladowania.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60226-logi-dynamiczne-livedata-19-cdti/page/4/#findComment-512375
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności