Skocz do zawartości

Koszt remontu silnika corsa b 1.2 X12SZ


Gość LuZet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dłuższego czasu niepokoją mnie niewielkie stutki w silniku podczas jazdy. Przebieg to 208 000km. Sądziłem że to popychacze zaworów jednak po wymianie oleju i zdjęciu misy olejowej moj kolega stwierdził luzy na dwóch panewkach korbńwodów. Po zdjęciu panewek były na ich krajach przetarcia widać bylo miedź. Kolega stwierdził ze sama wymiana panewek nic nie pomoże ze wał korbowy nadaje sie na ,,szlif'' bo porysuje nowe panewki tak samo. Moje pytanie ile by kosztowała regeneracja wału i koszt nowych panewek i ile mniej więcej wyniosła by robocizna czyli demontaż + montaż wału i panewek do silnika czy moze lepiej kupić używany wał korbowy? Czekam na rady i wskazówki pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

Co do cen nie wypowiem się bo nie znam ich.

Jak zabierzesz się za remont silnika to z wymontowanym walem jedź do firmy która się tym zajmuje i tam pomierzą i stwierdzą czy nadaje się jeszcze do szlifu.

Wtedy uzgodnisz od razu cenę.

Kupisz drugi i też może okazać się że trzeba szlifować więc wyjdzie koszt szlifu + koszt używanego wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kolega twierdzi ze koło wału juz bylo coś robione więc okaże sie czy coś da sie z nim zrobić :-/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

Dlatego najlepiej tak jak pisałem wcześniej, jechać z tym wałem aby zrobić pomiary.

Wtedy będziesz wiedział czy kupować drugi czy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Ja bym zaproponował jak zawsze rozwiązanie najprostsze i czasami najlepsze, w twoim przypadku mechanik za samo zdjęcie i szczypanie się z wałem zażyczy sobie pewnie z 500zł i to od silnika w którym praktycznie nic niema- mowa tu o wspomaganiu itp. Robociźna. Poszukaj na allegro jakiś w miarę sensownych panewek i tanich, do tego silnika części są tanie jak barszcz i zaryzykuj. Albo najlepiej dorwij jakąś w miarę dobrą panewkę i porównaj z tą zatyraną, bedziesz wiedział czy ubytek materiału jest na wale czy tylko na panewce.

Kalkulując wał kupisz za 100zł do tego jeszcze przydało by się panewki wymienić, uszczelnienia wału, a silniki już od 250 zł smigają w handlu. Robocizna podobna, wymiana wału a całego silnika. JA bym popierdzielał aż sam silnik nie stanie w płomieniach, corsa B to nie jest auto w które się pakuje kasę, to zwykły dupowóz z punktu A do B.

 

A na razie proponuję pilnować poziomu oleju przy podziałce max- jeśli simeringi trzymają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym popierdzielał aż sam silnik nie stanie w płomieniach, corsa B to nie jest auto w które się pakuje kasę, to zwykły dupowóz z punktu A do B.

bardzo podoba mi sie to rozwiązanie na chwile obecna gdyż nie chce zbyt inwestować w to auto a nie jeżdżę nim specjalnie wiele:) jednak musze szukać pomału części silniki sa dosyć tanie jednak ten wydaje mi sie dosyć ok ciśnienie sprężania ma dobre i wszystko byłoby dobrze oprócz wała i panewek :-/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

Musisz przekalkulować co bardziej jest opłacalne,

Zmieniać cały silnik czy tylko wał.

 

Ja znalazłem u siebie inne lepsze rozwiązanie

Zamiast płacić mechanikom - kupiłem trochę podstawowych kluczy ( w razie potrzeby uzupełniam).

I większość napraw robię sam z pomocą forum. :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno i drugie rozwiązanie wydaje mi sie drogie:-/ no musze przyznać tez dokonuje większość napraw przy pomocy forum jednak wymiana silnika tutaj mnie przerasta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Dokładnie nie wiem jaki tam jest luz na tej panewce, ja bym kupił dwie panewki, założył zobaczył czy niema luzu, jeśli dalej będzie to kupione panewki oddał. Najtańszy sposób diagnozy. Albo jeszcze lepszy przemienił panewki miedzy tłokami. Co do hałasów z silnika, pamiętaj że może co innego tam terkotać. Swojego czasu też myślałem że wał korbowy siada, dorwałem się do rozrządu to się okazało ze napinacz miał takie luzy, ze pasek o obudowę walił, sam napinacz też hałasował. Po wymianie jak ręką odjął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupił dwie panewki, założył zobaczył czy niema luzu, jeśli dalej będzie to kupione panewki oddał.

rozrząd wymieniany był pół tysiąca temu pasek napinacz więc jest oki:) co do panewek to jak moj kumpel zaczął nimi ruszać wyraźnie bylo słychać stuki:( tak sobie mysle moze faktycznie wymienienie panewek bylo by lepszym rozwiązaniem na chwile obecna duuużo tańszym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności