Skocz do zawartości

Koszt remontu silnika corsa b 1.2 X12SZ


Gość LuZet

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie korzystając z wolnego czasu zawiozłem auto do znajomego mechanika. Aby sprawdził panewki. Po zdjęciu panewek z 4 tylko jedna była dobra. Reszta porysowana :( wał korbowy jest porysowany i nie opłaci sie go dawac juz na szlif.silnik i głowica z reszta tez lata chwały mają juz za sobą. Prawdopodobnie poprzednia właścicielka nie dbała o częste wymiany i stan poziomu oleju. Założyłem nowe panewki na chwile obecna powinny wystarczyć na jakiś czas.(stuki ucichły) Bede rozglądal sie za ,,nowym'' silnikiem do tego auta a między czasie zamierzam założyć gaz i dojeździć na tym silniku do końca. I wówczas zamienię go na ,,nowy'' pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich. Mam problem z moją Corsą 1.2 .parę dni temu wyjechałęm w nieco dłuższą trasę ale zapomniałem uzupełnić płyn w układzie chłodzenia,którego mi ciągle ubywało . Efekt taki,że przegrzałem silnik i zaczęło w nim coś stukać i wogóle stał się jakby słabszy. Zawiozłem samochód do znajomego mechanika,ten po oględzinach stwierdził że poszły panewki i uszczelka na głowicy. Sprawdził też wał i powiedział że nie jest uzkodzony i że wymiana ww część i wystarczy.Tak też zrobił,niestety po wymianie panewek i uszczelki stuki nie znikły,a mechanik stwierdził,że panewki coś tam wyrobiły i nic się nie da więcej zrobić,dodam że na wszystko wydałem 500 pln.Teraz wygląda to tak ,że jak zapalam samochód na sprzęgle słychać dość mocne stukanie,gdy puszczam sprzęgło cichną,gdy gazuję znów je słychać.Gdy samochód w drodze już się dobrze rozgrzeje to najbardziej te stuki słychać przy zmianie biegów. Mam więc pytania czy mechanik dobrze wykonał swoją pracę,czy nie był wstanie ocenić czy jest sens wymieniać te panewki,a może poprostu żle to zrobił? Jakie konsekwenje grożą jeżdżeniem tym samochodem w taką usterka,dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mój silnik od początku był zalany olejem mineralnym bo mam książke serwisową a potem został zmieniony na,półsyntetyk co napewno dopomogło skończyć wał za silnik używany na złomie oczywiście 1.4 dałem 300złotych 1.2 są w podobnej cenie. A wymiana to koszt 200złotych ( u kolegii :) więc jak na mój gust wymiana całego silnika jest bardzo korzystna przy bardzo zużytym silniku pozdrawam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności