Skocz do zawartości

Odłączony elektrozawór EGR, brak błędów ?, czyszczenie czujnika oraz zaworu turbiny przy aucie z kluczykiem


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałbym zaprezentować zainteresowanym mały opis czyszczenia i odnalezienia czujnika ciśnienia w kolektorze oraz zaworu sterującego turbiną (często zabrudzenie bądz uszkodzeniem, któregoś z elementów jest tryb serwisowy czyli auto z kluczykiem po przekroczeniu 2800 obrotów pod obciążeniem na wyższym biegu), a następnie przejść do problemu odłączonego elektrozaworu i braku błędów na komputerze.

1. Czujnik ciśnienia doładowania:

67d6bbd4adc4269fmed.jpg

Wymyć preparatem do czyszczenia gaźników i delikatnie kompresorem potraktować, uważać żeby nie uszkodzić żółtego trzpienia.

Znajduje się:

718618bae4ca8dddmed.jpg

 

2. Zawór sterujący turbiną:

2ff477be0d6fc326med.jpg

Pokazany na zdjęciu teoretycznie jest nie rozbieralny bo jest zgrzany. Jedyne co pozostało to potraktowałem go preparatem penetrującym i kompresorem. Znajduje się na pasie przednim przykręcony dwiema śrubami.

 

3. A teraz moje pytanie. Podczas czyszczenia wyżej wymienionych elementów ukazał mi się elektrozawór od EGR:

7a7519e7cad17b2bmed.jpg

Przewód gumowy podłączony do EGR natomiast drugi nie podłączony.

Następnie zobaczyłem coś takiego:

3356849181dcc8cemed.jpg

Z tego co się orientowałem to jeden przewód idzie do EGR, a drugi do trójnika, który jak widać jest zaślepiony. Trójnik łączy się z przewodem do pompy próżniowej vacum.

Ktoś mądry zaślepił.

Chciałbym zapytać dlaczego to zrobił? Żadnych błędów na komputerze. Czyżby EGR był nie sprawny? Ale wtedy chyba byłby błąd.

Edytowane przez Gość

 

Może ten zawór podciśnienia sterujący EGR-em z 4-tej fotki jet niesprawny,

Podłącz i zobacz co się będzie działo.

 

Przy okazji wyjmij też sam zawór EGR do czyszczenia.

 

Gość popencjusz

Wg mnie to nic złego. Spotkałem się już z takimi trójnikami, gdzie trzecie odgałęzienie było zaślepione gumowym kapturkiem. Kapturek ten parcieje i układ się rozszczelnia. Jeśli reszta jest podłączona EGR-pompa vacum to jest z punktu widzenia producenta ok. Są zwolennicy odłączenia EGR (ja też) co wpływa na czystość i sprawność układu dolotowego. Jeśli miałeś odłączony EGR (podciśnienie) to moim zdaniem tak zostaw (chociaż patrząc na sadzę na czujniku podciśnienia to EGR pracuje bo jest na nim osad z sadzy). Dłużej bedziesz się cieszył bezawaryjną jazdą. A błąd się nie pojawia bo bo część elektryczna (elektrozawór) pracuje a czujnik ciśnienia doładowania w tym modelu nie analizuje powietrza zasilającego pod kątem recylkulacji. U koleg w BMW z 2008 roku po odłączeniu kostki elektrycznej od EGR długi czas palił się cheek a teraz już od pół roku go nie ma. Ja jak u siebie odłączałem to raz była kontrolka emisji spalin, raz kontrolka cheek, czasem też nic nie było. Ogólenie, jak już pewnie czytałeś - EGR to kolejne ustrojstwo które nabija kabzę mechanikom.

 

Dziwni mnie trochę to rozwiązanie bo nie wiem czy właśnie były mechanik mnie nie wycyckał. Rok temu oddałem na czyszczenie EGR ponieważ, się zawiesił. Powiedział, że przeczyścił, kontrolka się nie świeci. A tu taka ,,śrubka", powinien mi powiedzieć, że coś takiego było przynajmniej. Chyba, że to jego robota.

 

Gość popencjusz

wg mnie powinine powiedzieć Ci że zrobił patent. Chyba że za takie coś wziął 500zł :) i chwali się że naprawił.

 

Skasował 100zł za czyszczenie. Mówię chłopowi, wyczyść jeszcze kolektor i całą reszte, chyba mu się nie chciało i powiedział, że nie trzeba. A EGR to zaślepię blaszką z Fiata, jak nie zda egzaminu to wywalę go razem z kompem. Dziwnie czyścił, że płynu chłodniczego nie ubyło, nie wiem czy tylko nie czyścił samej góry przy EGR.
Zabiorę się do tego sam tylko muszę zakupić kable bo mi się przydadzą.
Dzięki za odpowiedzi.

 

Gość popencjusz

zacisnął pewnie przewody płynu lub tylko odchylił. Nie do końca mi tu się wszystko do kupy zgrywa . Jeśli odłączył podciśnienie od EGR to zawór nie bedzie działał więc po co go zaślepiać skoro jest zamknięty. Nie wiem jak i dokładnie u ciebie jest typ EGRa (z opisu sądzę że mu podciśnienie jest potrzebne więc bez zniego się nie otworzy). Profilaktycznie możesz go wyczyścić żeby był po zamknięciu szczelny.

 

EGR mam sterowany elektronicznie z tego co się orientuję. Jak tylko będę miał kable to podepnę wszystko zobaczymy co mi komputer pokaże i będę działał. Niedawno byłem na komputerze i czasami właśnie wywalało coś z doładowaniem. Przeczyściłem wyżej wymienione elementy oraz założyłem nowe przewody zbrojone na wysokie ciśnienie, sterujące zaworem turbo i dodatkowo metalowe małe opaski i jest okej.
Chociaż bieżąca sytuacja na nic nie wpływa, czasami rano może delikatnie zakopci. Niema podejrzanych kopceń przy przyspieszaniu, geometria pracuje w miarę bo czuć od 1800 jak już się włącza, spalanie przy mojej jeździe po mieście waha się w granicach 6,5l mniej więcej.

Edytowane przez Gość

 

to ze silnik zaczyna ze tak powiemciagnac od 1800 obr to nei znaczy ze geometria pracuje w calym zakresie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności