Skocz do zawartości

Szarpanie , cykanie OPEL CORSA B


Gość limak01

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , jestem szczęśliwym posiadaczem opla corsy b . Wszystko było by pięknie gdyby nie to , że pojawił się problem , a mianowicie po rozgrzaniu silnika samochod traci swoją moc i szarpie przy zmianie biegów . Rano zanim samochód się nagrzeje rusza bez problemu a jak tylko nabierze temperatury to szybki start na zielonym świetle jest nie możliwy . Szarpie tak jakby brakowało paliwa . Do tego co jakiś czas jak go przydusi słychać cykanie spod maski. Znalazłem sposób na to , na razie musze wkręcać go na wysokie obroty i zmiana biegu na wyższy . Samochód wcześniej dobrze się sprawował z tego co mi wiadomo poprzedni właściciel go przegrzał . Nie wiem czy to ważne czy nie. Silnik 1,4 rok 1997 .

Czytałem na wielu forach ale niestety najczęściej na zimnym silniku rożne przeboje się zdarzają . Myslałem ze może czujnik wału no nie mam pojęcia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do kilku sklepów z częściami i nic takiego nie mają . mają podobno zerowe stany .. a mogę go jakoś sprawdzić ? wie ktoś może gdzie się znajduje ten cały czujnik w tym modelu ?

Edytowane przez limak01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi przychodzi na mysl problem z cewka/cewkami. Moze na cieplym robi gdzies przebicia i stad szarpanie, a cykanie to iskra idaca w obudowe silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie problem w tym , że silnik był wymieniany w tym samochodzie . Gdyby świecił się check to bym nie czekał , tylko jechal do mechanika a tu nic się nie świeci. Wczoraj jak zagrzałem go do prawie 100 to na zakręcie cyknął , szarpnął i zgasł .. na głowicy są tylko numery wybite. Do tego nie wiem czy to ważne ale przy skręcie chyba w lewo też szarpie , jestem bezradny bo nie mam kiedy jechać do mechanika bo mam takie godziny pracy a nie inne ..

Edytowane przez limak01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mały 25

 

 

no właśnie problem w tym , że silnik był wymieniany w tym samochodzie . Gdyby świecił się check to bym nie czekał , tylko jechal do mechanika a tu nic się nie świeci. Wczoraj jak zagrzałem go do prawie 100 to na zakręcie cyknął , szarpnął i zgasł .. na głowicy są tylko numery wybite. Do tego nie wiem czy to ważne ale przy skręcie chyba w lewo też szarpie , jestem bezradny bo nie mam kiedy jechać do mechanika bo mam takie godziny pracy a nie inne ..

no to siadaj, i płacz :tak:

a weekend nie możesz podjechać ?

czy robisz 7 dni w tygodniu po 24 godziny ?

kiedy były zmieniane świece/przewody ?

zmień czujnik temperatury - bo to może być to moim zdaniem.

w tych silnikach (1.4 8 zaworowych 60k KM) wysoka temperatura to norma

(ale sprawdź chłodnice/czujniki/pompę wody)

żebyś nie puścił, z dymem fury :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sie upewnij czy ktoś żarówki z checka nie wykręcił albo czy sie nie spaliła . Jak masz złacze obd1 mozesz odczytac błedy metoda na zworkę. Kolega gregWPR być moze podał ci dobry trop , zacznij od układu zapłonowego , kable WN , świece , cewka . Być moze zasyfiona przepustnica , filtr paliwa , zatkany katalizator wiele jest opcji . Musisz zrobić mały przeglad silnika i poszczególnych układów , to wcale nie jest trudne , wszystkie wiadomości znajdziesz na forum .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie , temat można zamknąć dziękuje wszystkim za pomoc . Wszystko na spokojnie sprawdziłem i okazały sie wadliwe kable wysokiego napięcia.Wystarczyło dotknąć kabli przy uruchomionym silniku. Jeszcze raz wielkie dzięki , pozdrawiam !

Edytowane przez limak01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności