Skocz do zawartości
Dawid_Wawa

Który element instalacji elektrycznej załącza same tylne pozycyjne?

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym trochę nietypowo podłączyć światła do jazdy dziennej i w związku z tym potrzebuję Waszej pomocy w zidentyfikowaniu który z elementów instalacji elektrycznej w oplu agili 1.0 z roku 2001 odpowiada za sterowanie włączeniem samych tylnych świateł pozycyjnych.

 

oczywiście znam zasady prawidłowego założenia świateł dziennych wiem że zasada jest taka że światła do jazdy dziennej nie mogą być podpięte po prostu do świateł pozycyjnych ponieważ przednie pozycyjne nie mogą świecić razem z dziennymi.

 

Jednak ze względów bezpieczeństwa (widoczności) chciałbym aby razem ze światłami do jazdy dziennej świeciły się u mnie również światła pozycyjne tylne szczególnie że z tyłu zastosowałem już od jakiegoś czasu żarówki led czerwone, także konsumpcja prądu na światła tylne pozycyjne jest znikoma.

 

Problem jaki napotkałem nie do przeskoczenia przeze mnie samodzielnie jest niemożność zlokalizowania elementu elektrycznego który w instalacji odpowiada za włączanie tylko obwodu świateł pozycyjnych tylnych. Ale mam podejrzenie że taki element istnieje ponieważ skrzynka bezpieczników zawiera oddzielne bezpieczniki do tylko tylnich pozycyjnych oddzielnie nawet lewego oraz prawego.

 

Potrzebuję zatem informacji w jaki sposób podłączyć się do tych obwodów świateł wyłącznie pozycyjnych tylnych.

Oczywiście istniałaby możliwość ciągnięcia kabli od tylnych lamp ale po co mam robić tak na okrętkę skoro prawdopodobnie można podłączyć się gdzieś w okolicach skrzynki bezpieczników i przekaźników.

Dodatkowo informuję że wiem o istnieniu przekaźnika włączającego wszystkie światła pozycyjne oraz oświetlenie deski rozdzielczej ale nie mogę po prostu wykorzystać tego przekaźnika ponieważ nie chcę aby załączamły się wszystkie pozycyjne i oświetlenie deski rozdzielczej tylko chcę aby wyłącznie sterować światłami pozycyjnymi tylnymi.

 

Myślę że schemat instalacji elektrycznej tego opla agili w suzuki wagon r plus pomogłyby w rozwiązaniu tej zagadki ale są trudności w zdobyciu takiego schematu. Dlatego zdaję się na wasze doświadczenie może zdobyte przez okazji rozbierania agile na części albo przyokazji grzebaniea w elektryce. Możliwe też że w innych oplach jest podobnie.

Edytowane przez Dawid_Wawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę w mojej szklanej kuli, że pozycyjne przednie i tylne zasilane są przez jeden bezpiecznik na stronę. Ciężko będzie to rozdzielić. Tak na szybko myśląć można by pozycyjne przednie przełączać ze światłami dziennymi i całość włączać osobnym przekaźnikiem z kilkoma stykami. Oryginalny przekaźnik do świateł pozycyjnych jest nad skrzynką bezpieczników znajdującą się w kabinie po lewej stronie kierownicy. Trochę druciarstwa z tym jednak będzie. Będzie się świecić także podświetlenie wskaźników.

 

Moim zdaniem lepiej jest jednak pociągnąć do tyłu kabel i zasilić tylne żarówki z oryginalnego i dodatkowego kabla wstawiając po jednej diodzie na każdy kabel tak, aby prąd z każdego z nich nie przenikał do drugiego.

 

Pozycja -------|>|----| Masa

|--------- X --------------||

Dzienne-------|>|----| Żarówka tył.

 

Do tylnej lewej lampy leci czerwono-niebieski, a do tylnej prawej czerwono czarny. Jakby je zidentyfikować w kabinie to diody możnaby zamontować w dostępnym miejscu i dodatkowy kabel byłby krótki.

 

P. S.

W starszych autach dopuszczalne jest świecenie lamp tylnych razem z dziennymi. Polecam przestudiowanie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy.

Edytowane przez misci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

element wykonawczy to wlacznik swiatel. pozycja moze swiecic z dziennymi, nie wiem czy nawet to nie lepiej. Nielegalem jest napewno to ze zalozyles ledy na tyl i w przypadku kiedy bedzie wypadek moze byc problem jak sie dopatrzy pan policjant.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę w mojej szklanej kuli, że pozycyjne przednie i tylne zasilane są przez jeden bezpiecznik na stronę.

Wydawało mi się, że jednak są to bezpieczniki na tylne pozycyjne. Dwa bezpieczniki, bo owszem rozdzielone na strony prawa i lewą. Sprawdzę to jutro.

 

W starszych autach dopuszczalne jest świecenie lamp tylnych razem z dziennymi. Polecam przestudiowanie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy.

Te warunki już dawno mam przestudiowane, zanim zabrałem się do instalowania dziennych. Dlatego wiem, że będę w zgodzie z prawem umożliwiając świecenie tylnej pozycji z dziennymi.

 

element wykonawczy to wlacznik swiatel. pozycja moze swiecic z dziennymi, nie wiem czy nawet to nie lepiej. Nielegalem jest napewno to ze zalozyles ledy na tyl i w przypadku kiedy bedzie wypadek moze byc problem jak sie dopatrzy pan policjant.

 

1. Element wykonawczy sterujący tylnymi pozycyjnymi to nie włącznik świateł na desce rozdzielczej. Przez ten włącznik na desce rozdzielczej bezpośrednio idzie tylko prąd na światła mijania. Natomiast światła pozycyjne oraz podświetlenie deski rozdzielczej są załączane przez przekaźnik, a włącznik na desce rozdzielczej tylko tym przekaźnikiem steruje.

2. Prawo mówi, że światła pozycyjne przednie nie mogą świecić się z dziennymi.

3. Muszę przyznać, że LEDówki, które mam z tyłu w pozycyjnych, są niezgodne z prawem, ale ich nie widać, więc raczej nie zostaną zauważone, a także moim zdaniem poprawiają bezpieczeństwo, bo mniejsze jest prawdopodobieństwo że spali się taka LEDówka, niż żarówka, zatem unikam potencjalnej jazdy z niedoświetlonym tyłem. Z przoduna pozycyjnych też mam LEDówki, ale rzucają się w oczy, bo kontrastują zimną barwą z ciepłą bielą/żółcią świateł mijania.

Edytowane przez Dawid_Wawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.