Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Odebralem auto od kolejnego "mechanika" który po całym dniu sprawdzania poddał się. Plus że nie chciał kasy. Wziolem sprawy w swoje ręce zaprosiłem tatę do garażu i po 3 godzinach w garażu na 95% chyba mam przyczynę, luz na przegubie zewnetrznym prawego koła, przy ruszaniu stuki wewnatrz są bardzo podobne jak te podczas jazdy. Nawet wątek temperatury by tu pasował, gdy jest zimno smar jest gęsty i stukow nie ma, a po mocnym zagrzaniu robi się rzadszy i pojawiają się stuki...

 

Czyli stara zasada :,,chcesz zrobić dobrze ? Zrób sam,, :D

 

Oby tylko diagnoza była słuszna.

 

No i niestety po podmianie przegubu stuki dalej są ... nic szukam dalej...

 

Niestety to usterka ciężka do zdignozowania.

A co z tą maglownicą?

Przyglądałeś się jej jeszcze raz?

 

Miałem kiedyś przypadek że stukał mi amortyzator.

Luz na połączeniu tłoczysko-tłok.

Dopiero po wyjęciu Macpersona ,zdjęciu sprężyny ,okazało się że ten luz był wyczuwalny.

 

 

 

Tam od spodu jest taka nakrętka z kontrą. Tam jest kasator luzu zębnik-listwa.

 

W jaki sposób działa ten kasator ?? Pytam bo przy szybkich ruchach na lewym kole czuć delikatny luz i chciałbym spróbować go usunąć ale nie wiem jak to działa a nie chce czegoś przypadkiem zepsuć.

 

Dociska zębnik do listwy.

Do niego dojście jest dopiero gdy się wyjmie przekładnię.

Jest pod tą nakrętką w kółku.

post-37019-0-25804900-1503173747_thumb.jpg

post-37019-0-43155700-1503174595_thumb.jpg

 

  • 1 rok później...

Witam wszystkich Jestem nowy na forum. Posiadam Merivę od 2 lat. Benzyna. Oczywiście problem są słynne stuki w układzie kierowniczy m. Objawy były słyszalne podczas jazdy po nierównościach. A szczególnie po kostce brukowej. Znajomy mechanik który pracuje w ASO opla w Koninie zamówił zestaw naprawczy do maglownicy jakieś tuleje i uszczelki. Pomogło w 90 procentach. Są jednak jeszcze delikatnie stuki z kabiny pod kierownicą. Ewidentnie stuka górny krzyżak. Jak ruszam kierownica prawo lewo to czuć stuki w łączeniu krzyżaka z tą długa rurka która idzie do dolnego krzyżaka. Śruba torx dokręcona na amen. Zastanawiam się nad sposobem który podał marek79 czyli spawanie pręta sprasowanego. Czy to pomoże ? 

 

 

 

 

 

 

Ale są dwa krzyżaki .

Górny i dolny.

Obydwa masz dociągnięte?

 

Tak. Dolny krzyżak gdzie jest śruba na na klucz 13 dociągnięta. Górny krzyżak gdzie jest torx 10 także dociągnięta.  Jedna ręka trzymam górny krzyżak drugą ręką kręcę kierownica.  Stuki są wyczuwalne w łączeniu długiego pręta który jest wprasowany w krzyżak. Zaraz postaram się wysłać zdjęcie. 

IMG_20180907_085618.thumb.jpg.0e7fb061959a0800f089408c9bf2b43e.jpg

Stuka w tym górnym krzyżaku. Jakby w tym łączeniu gdzie jest brązowy nalot smaru. Krzyżak do wymiany ? A może eos ?  A może jak zrobił marek79 obspawac migomatem łączenie krzyżaka z wałkiem. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności