Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gruby19876

Czyli wystarczy tego torxa odkręcić i powinno się wypiąć ? Tylko skąd taki duży nasadowy bo mam góra 30

 

Panowie mam luz na kolumnie. Ten drazek z krzyzakami nie ma luzow. Tylko tam gdzie jest mocowanie do maglownicy jest maly luz. Czy to moze byc wina magla? Ewidentnie tam czuc luz maly. Mechanik podnosil auto i bez obciążenia sprawdzal. Nie wyczul luzu żadnego na maglu

 

To sam wypnij krzyżak i sprawdzaj.

Wtedy wykluczysz luzy na kolumnie i jeżeli jakieś będą to tylko na maglu.

 

  • 2 tygodnie później...

Podłącze się do tematu. Bo sam się bujalem z tym tematem chyba że 2 lata. Też jeździłem po różnych warsztatach , mechanikach, sam szukałem przyczyny stukania w kolumnie. Niestety wydaje mi się że mechanicy mają problem z właściwą diagnozą że przekładnia jest kaput. Tak z własnej obserwacji wnioskuje. Też były różne diagnozy że to a tamto. Dobrze że mam kanał to weryfikowałem co jest do wymiany a co nie. Tylko jeden warsztat na pięć czy sześć dobrze zdiagnozował że maglownica jest do wymiany. Zrobiłem i ok było. Ale po 1,5 roku znowu coś się dzieje. Wymieniłem poduszki skrzyni, teraz chyba jest łącznik stabilizatora do wymiany jutro zweryfikuje. Ta przekładnią chyba tak ma że lekki niewyczuwalny luz jak już jest to tłucze. Na forach corsy też piszą że dwa lata po regeneracji już stuka. Dodam jeszcze że można próbować kasować luzy śrubą na maglownicy. Długa nasadka    dwunastkątną 22 chyba. To wtedy pomada na to stukanie jak się kierownica kręci tak ja na filmiku wcześniej. Mi pomogło ale  po dwóch latach dalej zaczęło stukac. A jej też nie wolno niewiadomo ile dokręcać

 

Mi się wydaje że to jest wada fabryczna i jak ktoś ma już przejechane 150tys km to nie ma co zaczarowywać rzeczywistości i szukać przyczyny stukania w krzyżaku śrubkach nakretkach. Ja też tak robiłem

 

Kurde Adam prznies proszę to do postów o stukach w kolumnie bo mi się pomyliło

Edytowane przez michalwww

 

Godzinę temu, michalwww napisał:

Długa nasadka    dwunastkątną 22 chyba.

 

 

A nakrętka kontrująca na klucz 48 mm?

Sprawdzałem i do niej dojścia nie ma .

Trzeba przekładnie wyciągać.

Jeżeli dokręciłeś sam kasator a nie skontrowałeś albo za słabo to mógł popuścić i taki efekt.

Do tego myślę że samo skasowanie to nie wszystko .

Trzeba by wymienić tulejkę prowadzącą z prawej strony przekładni i wyregulować kasatorem.

Do tego nie wiadomo w jakim stanie są łożyska w zębniku.

 

 

Ja probowalem sama śrubka w tym tygodniu  Jak dokreciem troszkę to później kierowca nie chciała się sama prostowac. Więc popuscilem tak jak było. 

No skontrować się nie da z kanału.

 

Ale przypomniało mi się jak odbierałem auto po regeneracji maglownicy to ciężej mi kierowca troszkę się kręciła i też mi nie odbijała tak jak przed. Pytałem się gościa czemu tak. To powiedział że chwilę tak będzie bo musiał coś jeszcze zrobic. Ale nie powiedział co bo takich zeczy się nie mówi. Nie chciał powiedzieć.  I na początku było cacy żadnego najmniejszego odglosu. Ale po 1,5 roku znowu chyba coś się dzieje.

I ja nie twierdzę że to dokręcanie jest rozwiązaniem problemu. Ja sobie sam z własnej ciekawości spróbowałem.

 

 

6 minut temu, michalwww napisał:

I ja nie twierdzę że to dokręcanie jest rozwiązaniem problemu. Ja sobie sam z własnej ciekawości spróbowałem

 

Ale właśnie jest częściowym rozwiązaniem.

Tylko w Mery jest problem z dojściem do niego.

 

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 17.09.2018 o 14:24, Darkman napisał:

Dzieki Adam ze odzywasz sie i dajesz mi jakiekolwiek wskazowki.

Jesli chodzi o luz w kolumnie to przychodza mi tylko 2 rzeczy. Sruba na duzy klucz (30 lub 32) ktora jest w okolicy gornego krzyzaka. Moze to ona jest niedokrecona ? moje auto ma przejechane oficjlanie 204 tys wiec jesli nikt nigdy nie grzebal w kolumnie to ta sruba po takim przebiegiu poluzowala sie o jakies pol obrotu na przyklad ???  Moze trzebe ja dokrecic ?  tylko kurcze ciezkie dojscie do tej sruby. Masakra.   A druga sprawa to w kolumnie zebatej napewno sa lozyska. Moze one sie wyrobily ???  Przeciez te lozyska rowniez sa pewnie fabryczne i mogly juz dostac po tylku. Zalaczam zdjecie sruby kolumny  oznaczona zolta strzalka.

20141014_162341a.jpg

 

 

proszę o informacje czy ta śrubka mogła się zerwać ??, zacząłem słychać stuki i pojechałem do mechanika, na wycieraczce znaleźliśmy zerwaną śrubę.

 

A dla czego mogła by się nie zerwać.

Toż to M8 lub M10.

Takie śrubki zrywam w sekundę .

A mechanik który chciał zlikwidować ewentualny luz także.

 

  • 3 miesiące temu...

Witam stukanie jest na gurnym krzyżaku, który łonczy się z dolnym drązkiem, i tam jest luz. Fabryka źle zaprasowała, trza zdemontować i porostu po spawać. Ja tak zrobiłem i cisza. 

 

 

 

 

Ortografia kolego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności