Gość Gruby19876 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Czyli wystarczy tego torxa odkręcić i powinno się wypiąć ? Tylko skąd taki duży nasadowy bo mam góra 30   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-705753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu87 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Panowie mam luz na kolumnie. Ten drazek z krzyzakami nie ma luzow. Tylko tam gdzie jest mocowanie do maglownicy jest maly luz. Czy to moze byc wina magla? Ewidentnie tam czuc luz maly. Mechanik podnosil auto i bez obciążenia sprawdzal. Nie wyczul luzu żadnego na maglu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 To sam wypnij krzyżak i sprawdzaj. Wtedy wykluczysz luzy na kolumnie i jeżeli jakieś będą to tylko na maglu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwww Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 (edytowane) Podłącze się do tematu. Bo sam się bujalem z tym tematem chyba że 2 lata. Też jeździłem po różnych warsztatach , mechanikach, sam szukałem przyczyny stukania w kolumnie. Niestety wydaje mi się że mechanicy mają problem z właściwą diagnozą że przekładnia jest kaput. Tak z własnej obserwacji wnioskuje. Też były różne diagnozy że to a tamto. Dobrze że mam kanał to weryfikowałem co jest do wymiany a co nie. Tylko jeden warsztat na pięć czy sześć dobrze zdiagnozował że maglownica jest do wymiany. Zrobiłem i ok było. Ale po 1,5 roku znowu coś się dzieje. Wymieniłem poduszki skrzyni, teraz chyba jest łącznik stabilizatora do wymiany jutro zweryfikuje. Ta przekładnią chyba tak ma że lekki niewyczuwalny luz jak już jest to tłucze. Na forach corsy też piszą że dwa lata po regeneracji już stuka. Dodam jeszcze że można próbować kasować luzy śrubą na maglownicy. Długa nasadka dwunastkątną 22 chyba. To wtedy pomada na to stukanie jak się kierownica kręci tak ja na filmiku wcześniej. Mi pomogło ale po dwóch latach dalej zaczęło stukac. A jej też nie wolno niewiadomo ile dokręcać Mi się wydaje że to jest wada fabryczna i jak ktoś ma już przejechane 150tys km to nie ma co zaczarowywać rzeczywistości i szukać przyczyny stukania w krzyżaku śrubkach nakretkach. Ja też tak robiłem Kurde Adam prznies proszę to do postów o stukach w kolumnie bo mi się pomyliło Edytowane 9 Maja 2019 przez michalwww   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Godzinę temu, michalwww napisał: Długa nasadka dwunastkątną 22 chyba. A nakrętka kontrująca na klucz 48 mm? Sprawdzałem i do niej dojścia nie ma . Trzeba przekładnie wyciągać. Jeżeli dokręciłeś sam kasator a nie skontrowałeś albo za słabo to mógł popuścić i taki efekt. Do tego myślę że samo skasowanie to nie wszystko . Trzeba by wymienić tulejkę prowadzącą z prawej strony przekładni i wyregulować kasatorem. Do tego nie wiadomo w jakim stanie są łożyska w zębniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706483 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwww Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Ja probowalem sama śrubka w tym tygodniu Jak dokreciem troszkę to później kierowca nie chciała się sama prostowac. Więc popuscilem tak jak było. No skontrować się nie da z kanału. Ale przypomniało mi się jak odbierałem auto po regeneracji maglownicy to ciężej mi kierowca troszkę się kręciła i też mi nie odbijała tak jak przed. Pytałem się gościa czemu tak. To powiedział że chwilę tak będzie bo musiał coś jeszcze zrobic. Ale nie powiedział co bo takich zeczy się nie mówi. Nie chciał powiedzieć. I na początku było cacy żadnego najmniejszego odglosu. Ale po 1,5 roku znowu chyba coś się dzieje. I ja nie twierdzę że to dokręcanie jest rozwiązaniem problemu. Ja sobie sam z własnej ciekawości spróbowałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 6 minut temu, michalwww napisał: I ja nie twierdzę że to dokręcanie jest rozwiązaniem problemu. Ja sobie sam z własnej ciekawości spróbowałem Ale właśnie jest częściowym rozwiązaniem. Tylko w Mery jest problem z dojściem do niego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-706493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bany222 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 W dniu 17.09.2018 o 14:24, Darkman napisał: Dzieki Adam ze odzywasz sie i dajesz mi jakiekolwiek wskazowki. Jesli chodzi o luz w kolumnie to przychodza mi tylko 2 rzeczy. Sruba na duzy klucz (30 lub 32) ktora jest w okolicy gornego krzyzaka. Moze to ona jest niedokrecona ? moje auto ma przejechane oficjlanie 204 tys wiec jesli nikt nigdy nie grzebal w kolumnie to ta sruba po takim przebiegiu poluzowala sie o jakies pol obrotu na przyklad Moze trzebe ja dokrecic ? tylko kurcze ciezkie dojscie do tej sruby. Masakra. A druga sprawa to w kolumnie zebatej napewno sa lozyska. Moze one sie wyrobily Przeciez te lozyska rowniez sa pewnie fabryczne i mogly juz dostac po tylku. Zalaczam zdjecie sruby kolumny oznaczona zolta strzalka. proszę o informacje czy ta śrubka mogła się zerwać ??, zacząłem słychać stuki i pojechałem do mechanika, na wycieraczce znaleźliśmy zerwaną śrubę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-708219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 A dla czego mogła by się nie zerwać. Toż to M8 lub M10. Takie śrubki zrywam w sekundę . A mechanik który chciał zlikwidować ewentualny luz także.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-708225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Witam stukanie jest na gurnym krzyżaku, który łonczy się z dolnym drązkiem, i tam jest luz. Fabryka źle zaprasowała, trza zdemontować i porostu po spawać. Ja tak zrobiłem i cisza. Ortografia kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/25/#findComment-712376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.