Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Opel Astra G 1.4 16V 90 KM Z14XE po wymianie chłodnicy wody przestało tłoczyć płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym a na dodatek słabo grzeje ogrzewanie na postoju a podczas jazdy daje takie ciepło że nie idzie w środku wyrobić. Dodam że na starej(oryginalnej) chłodnicy było wszystko ok nic się takiego nie działo po wymianie zaczeły się dziać takie cuda. Mechanicy rozkładają ręce bo sami nie wiedzą dlaczego tak jest. Wymienili już dwie chłodnice nadal nic,termostat, nawet nagrzewnice tylko nie wiem za bardzo po co;/ już nie ma siły na mechaników. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być.

 

Pozdrawiam

Adam

Edytowane przez Adi26

 

Ja obejrzał bym cały układ, ale sprawdził bym najpierw pompę wody i przepustowość nagrzewnicy.

 

Dodam jeszcze że rozrząd był zmieniany 16000 tyś km temu, a gdy zaciśniemy waż koło termostatu zaczyna płyn tłoczyć gdy go puścimy nic się nie dzieje;/ ok powiem mechanikom żeby to sprawdzili zobaczymy co z tego będzie. Najlepsze jest to że na starej chłodnicy było wszystko dobrze a po zmianie wszystko padło aż nie chce mi się wierzyć że może to być rozrząd bądź nagrzewnica.

Edytowane przez Adi26

 

Mieliśmy już przypadki uszkodzonej pompy wody - wałek się kręci a wirnik stoi. Wyciąg jeszcze termostat dla lepszego odpowietrzenia, możliwe że gdzieś masz bąbel powietrza i blokuje przepływ.

 

dziękuje za pomoc dam znać w poniedziałek czy udało się to zrobić:) mam nadzieje że wyciągniecie termostatu rozwiąże problem.

 

Będziesz miał przynajmniej pogląd czy pompa tłoczy.

 

Jak w czasie jazdy grzeje, to pompa powinna pracować. Inaczej po kilku/kilkunastu minutach miałbyś temperaturę na zegarach ponad 100 stopni.

Masz LPG ? Może węże są źle podpięte

 

Tak posiadam instalację gazową BRC, a co myślisz że coś źle podłączyli tzn węże.

Edytowane przez Adi26

 

Zwykle jest mowa o prawidłowym podłączeniu parownika gdy silnik późno przełącza się na gaz.

Czasami też złe wpięcie powoduje problemy z ogrzewaniem. Można się przy okazji temu przyjrzeć.

Twój przypadek jest jakiś dziwny, bo problem jest zazwyczaj z ogrzewaniem w czasie jazdy.

Tak jakby coś blokowało przepływ płynu na wolnych obrotach, a w czasie jazdy jest prawidłowe.

Sprawdź też czy jakiś wąż nie jest za bardzo zagięty czy przygnieciony czymś, co powodować może słabszy przepływ płynu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności