Skocz do zawartości

Opel Corsa B 1.0 Bardzo falujące obroty po czyszczeniu przepustnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wyczyściłem przepustnice, ponieważ była tak zabrudzona, że miałem podczas jazdy tzw. kangurka. Wyczyściłem jeszcze z wierzchu silniczek krokowy. Wszystko ładnie, pięknie poskładałem, odpalam autko i obroty falują na luzie między 1500-2300 obr. min. Byłem się przejechać no i podczas puszczania lub wciskania pedału przyspieszenia jest szarpnięcie. Jak jadę na jedynce lub dwójce bez "gazu", to auto zwalnia i przyspiesza podczas gdy obroty wzrastają same. Wiem, że podobnych tematów na forum jest już wiele, ale słyszałem od mechanika, że wystarczy "odpalać i gasić" silnik kilka razy dziennie, "przy gazować" na luzie i przejechać się co jakiś czas i to powinno pomóc. Robić to wszystko przez jakieś 2 dni i powinno być dobrze. Co wy na to? Jest z was ktoś może z Poznania z komputerem i mógłby mi pomóc ewentualnie zrobić adaptację?

 

Pozdrawiam Adrian

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70783-opel-corsa-b-10-bardzo-faluj%C4%85ce-obroty-po-czyszczeniu-przepustnicy/
Udostępnij na innych stronach

adaptacje mozesz zrobic bez kompa

odlacz aku na kilka minut

pozniej podlacz odpal i zostaw na luzie do zalaczenia wentylatora

sprawdz czy nie lapie lewizny

czyszczenie krokowca nie zawsze przynosi zamierzony skutek

 

adaptacje mozesz zrobic bez kompa

odlacz aku na kilka minut

pozniej podlacz odpal i zostaw na luzie do zalaczenia wentylatora

sprawdz czy nie lapie lewizny

czyszczenie krokowca nie zawsze przynosi zamierzony skutek

Na pewno pomoże adaptacja w taki sposób? Nie mówię, że nie spróbuje, ale czy faktycznie pomoże. Krokowiec tyle co pędzlem namoczonym płynem (który nie ingeruje w żaden sposób w elektronikę, plastik, gumę itp. szybko paruje po prostu) przeleciałem, trochę dokładniej przeczyściłem grzybek, bo był dość mocno ubrudzony.

 

Robiłem tak jak pisze Gawlak i wszystko w porządku , pamietając oczywiście o nie wciskaniu pedału gazu w czasie pracy na biegu jałowym .

 

A czy przed całą operacją zapalić silnik, żeby nie włączyło się ssanie podczas adaptacji czy to bez znaczenia?

 

Odepnij akumulator powiedzmy na 10 minut , podepnij , odpal auto i zostaw na biegu jałowym aż do włączenia wentylatora . Niekoniecznie to zabrudzona przepustnica , mógł paść potencjometr na niej albo krokowiec ( w tym modelu zwie się to nastawnik przepustnicy ) . O ile przepustnicę wyczyścisz , o tyle potencjometr i krokowiec są nierozbieralne .

 

Tylko przed czyszczeniem przepustnicy corsa chodziła bardzo dobrze po za kangurkiem podczas jazdy. Od tak mogło się coś zepsuć?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności