Skocz do zawartości

Opel podłączenie do komputera


Gość kamilserek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamilserek

Hej,

 

Na początku przywitam się serdecznie, gdyż jest to mój pierwszy post.

 

Chciałbym zapytać się czy ktoś z użytkowników byłby w stanie podłączyć mi samochód do komputera za przysłowiowy czteropak? Coś się dzieje i nie wiem czy mogę jeździć czy nie mogę.

 

Drugie pytanie natomiast dotyczy warsztatu godnego polecenia i taniego, do którego można się udać celem naprawy tego co zdiagnozuje? Jestem studentem i nie znam Warszawy kompletnie.

 

Dzięki za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilserek

Coś się dzieje... Ogólnie jest kilka problemów. Ostatnio samochód stał jakieś dwa tygodnie na zaciągniętym hamulcu, hamulce jakby zapiekły się, coś mocno zgrzytnęło podczas pierwszego ruszenia. Później zauważyłem (nie wiem na ile jest to powiązane), że podczas dodawania gazu jest charakterystyczne puknięcie, jakby coś się obijało.

 

Kolejną rzeczą jest fakt, iż ostatnio jak podpinałem samochód do komputera były problemy z samą komunikacją z samochodem. Jak już się udało wyskoczyły błędy związane z czujnikiem kąta skrętu kierownicą, sam ESP chyba też nie działa.

 

Kolejną rzeczą, która zaniepokoiła mnie dość mocno to fakt, że jak zapali się rezerwa coś się z samochodem dzieje. Na niskich obrotach skakały obroty delikatnie, po czym auto szarpneło i zapaliła się kontrolka "sprawdź silnik". Po ponownym odpaleniu znikneła, ale po jakichś 5km sytuacja się powtórzyła. Po zatankowaniu wszystko jest ok do teraz.

 

Chciałem sprawdzić ogólnie auto bo było niedawno kupione i chcę ogarnąć co trzeba zrobić. Dodam, że to Corsa 1,3 CDTI 75KM z 2009r. To mój pierwszy samochód, nie znam się kompletnie i chciałbym w miarę zadbać, żebym mógł nim jeszcze pojeździć ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce zapieczone do ogarnięcia - ale komputer tego nie zrobi, pasi człowieka ogarniętego z tematem.

Sam komp też nie pomoże dla wizualizacji ewentualnych wycieków płynów eksploatacyjnych.

Jak nie dawno kupiony - używany - to trzeba zrobić ogólny przegląd z wymianą oleju, filtrów i co jest jeszcze potrzebne jak chcesz się cieszyć z jazdy autkiem, Najczęściej sprzedający tego nie robi - bo po co wkładać kaskę do czegoś co pójdzie do ludzi (bywają uczciwi i mówią co trzeba robić a co sam zrobił i daje rachunek - ale to gatunek na wymarciu, większość nic nie robi i nie mówi - a ty się martw sam).

Znam przypadek 1,5 rocznego VW przywiezionego z D z przebiegiem ok 200tkm i fabrycznym filtrem oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilserek

Faktycznie mój błąd, świeciła się ikona z kluczykiem. Ogólnie byłem dzisiaj u mechanika, podłączyłem samochód, wyskoczyły błędy: P0089, P1093 i P0087 (odpowiednio: Ciśnienie paliwa w magistrali poza zakresem zadanym; paliwowy obieg niskiego ciśnienia - błąd; ćiśnienie paliwa w magistrali - ciśnienie zbyt niskie) Błędy zostały skasowane ponownie sprawdziliśmy i nie było żadnych błędów. Wymieniłem pasek i rolkę alternatora przy okazji (swoją drogą nie wiedziałem, że może być tak duża różnica w głośności pracy samochodu. Sam w sobie też lepiej jakby jeździł). Rolka już skrzywiona, przyjechałem chyba w ostatnim momencie zanim nie narobił się smród. Tak czy siak cała przyjemność: podłączenie do komputera, wymiana paska i rolki oraz sama diagnostyka 600zł. Strasznie drogo... ale jestem zadowolony w miarę.

 

Zostaje temat tych błędów. Obstawiam, że jak wyjeżdżę paliwo do rezerwy problem się powtórzy. Wiecie może co by to mogło być? Mechanik obstawia, że skoro teraz nie ma błędów, a samochód świruje przy niskim poziomie paliwa to jest to pompa w baku. Co na ten temat myślicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sam czujnik w baku źle pokazuje na tyle, że jak zapala się rezerwa to w baku już nie ma paliwa. Druga sprawa to może być nieszczelność na pompie i jak w baku jest mało paliwa to się zapowietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilserek

Ogólnie raczej źle nie pokazuje, bo wtedy jakby nie było paliwa to bym nie mógł jechać, a jechać mogłem tylko co jakiś czas szarpał i wyskakiwała ikonka z kluczykiem. Co do nieszczelności na pompie to gdzie ona się znajduje? Pod maską nie ma żadnego wycieku, ani nic z tych rzeczy.

 

Edit: Przy ilu litrach powinna się zapalać rezerwa?

Edytowane przez kamilserek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności