Skocz do zawartości

Astra J GTC - 1.6T A16LET Chip tunning


Gość Looqash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś może podnosił moc w tym silniku?

Widziałem propozycje podniesienia mocy z 180KM/230Nm na 200KM/~300Nm.

Niby tylko +20KM, ale za to dość wyraźny wzrost momentu.

Czy silnik da radę przy rozsądnym użytkowaniu (bez pałowania) po podniesieniu mocy?

Z tego co słyszałem są problemy z czwartym tłokiem/cylindrem z uwagi na słabsze chłodzenie. Ktoś to potwierdzi? Czy te problemy występują równiez przy standardowej mocy?

Skrzynia zdaje się też nie specjalnie wytrzymała - M32. Na jakie moce/monety max jest ona przewidziana?

Gerenalnie bawić się w ten chip tunning czy nie jeśli chodzi o to konkretne auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

robiłem w swojej astrze chip tuning, po shamowaniu autka bez modyfikacji wyszło mi moment 248,6Nm @3020Rpm oraz moc 178,9Hp @5831Rpm czyli to co dała fabryka (moment większy o jakieś 18,6 Nm).

Po zmapowaniu wtrysku osiągi następujące: moment 278.4Nm @3157Rpm moc 201 Hp @5914Rpm.

Gość który robił tuning, a zna się na rzeczy powiedział, że wtryskiwacze przy tych ustawieniach pracują na 95% wartości nominalnej i więcej ciężko wycisnąć.

Po modyfikacji zauważyłem oczywiście przyrost mocy i momentu auto zbiera się jeszcze żwawiej, spadek spalania nie wielki, ale jest :)

Z tego co się orientuję skrzynia M32 radzi sobie spokojnie z momentem do 320 Nm.

Moim zdaniem warto robić chip tunning w tym silniku, obecnie planuje podnieść moc przez tuning mechaniczny, modyfikacja dolotu (K&N Typhon) oraz wydechu...

Myślę po modyfikacji uzyskać około 300 Nm momentu oraz około 230 Hp. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dolotem to masz na myśli filtr powietrza K&N, mógłbyś oprócz tego pokombinować z FMCI (intercooler) i myślę, że cel osiągniesz, 300Nm i 230Hp już będzie ciekawie jeździło, później ewentualnie twardsze zawieszenie i lepsze hamulce. Chociaż 180Hp nie powinien mieć słabych hamulców w serii, więc te 50hp nie zaszkodzi tak bardzo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalna sprawa, króciec aluminiowy z miejscem na czujnik i ogólnie podpórka samego stożka, jednym słowem plug&play. Montaż szybki i bezproblemowy. Kilka dolarów kosztuje. Jest kasa można się bawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zamontowałem wreszcie w swojej Astrze dolot z filtrem stożkowym, wrażenia następujące: zmieniona barwa dźwięku silnika, słychać zawór re-cyrkulacyjny przy puszczaniu pedału gazu (zawór DV pracuje prawie jak zawór BOV :) ), podczas zasysania powietrza przez turbinę słychać dźwięk "ssania" powietrza, wszystko to nadaje autku sportowego charakteru :) nie wspominając o przyroście mocy, niewielkim ale jednak (wg producenta 6.5 KM).

Poniżej zamieszczam film z porównaniem dźwięku pracy silnika przed założeniem stożka oraz po.

https://www.youtube.com/watch?v=cx6fWasb7ts

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności