Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z luzem w prawym lusterku zewnętrznym. Wiem już jak go rozebrać - trzeba podważyć delikatnie szybkę, ściągnąć górną osłonę lakierowaną (3 zatrzaski), oraz złożyć częsciowo lusterko by uzyskać dostęp do śruby.

 

Problem mam z tą właśnie śruba, jest to torx, tylko nie znam jego rozmiaru, a trudno na oko ocenić... Taki zwykły 10cm torx z trzonkiem (jak śrubokręt) sie nie nadaje, bo nie dochodzi do końca. Muszę kupić taki dłuższy, tylko nie wiem jaki rozmiar, a nie chciał bym kupić złego.

 

Czy ktoś wie może jaki tam jest torx? Może ktoś ma lusterko luzem i mógłby mi sprawdzić albo kojarzy? Z góry bardzo dziękuje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam taki zestaw, ale nie dam rady tam wsadzić tego torxa i obrócić, musiał by być dłuższy (teraz nie dochodzi do końca, a torx z rączką jak śrubokręt nie wchodzi w ogóle w przestrzeń w obudowie). No nie ważne, naprostuje jeden z tych kluczy z zestawu (żeby był dłuższy i jednolitą "rurką" nie w kształcie L) i będzie chyba ok. Ale dziękuje za pomoc.

Edytowane przez michalga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale można kupić torksy o różnych długościach, tylko w sklepach narzędziowych (nie markety, czy motoryzacyjne).

Sam mam 2 komplety z krótkiej i długiej serii - różnica jest dwu krotna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi napisać czy masz podgrzewane lusterka? bo nie wiem czy mogę podważyć wkład lusterka jeśli mam grzane , mam podobny problem i nie wiem jak ściągnąć tą obudowę ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega pyta kogo?

 

Rafała ?

On ma Sintrę.

Wypadało by chociaż zacytować do kogo się pytanie odnosi

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez synchiushyn
      Witam.
      Po zimie zaczął złuszczać się lakier z lewej obudowy lusterka. Wyglądało to nie ciekawie.
      Denerwowało mnie to. Postanowiłem zrobić z tym porządek.
      Kupiłem na jednej z pospolitej aukcji od użytkownika AUTO-WALD1 obudowę za nie całe 28 zł, ponieważ stara miała połamane zaczepy (na zdjęciu zaznaczone na żółto). Obudowa dobrej jakości, dobrze wykonana, pasuje bez problemu, dlatego polecam tego użytkownika. Kupiłem dodatkowo lakier akrylowy (Dupli Color Motip) w moim przypadku 21U (Morski-Peacock) bazowy oraz lakier bezbarwny tej samej firmy.
      Wystarczyło odtłuścić powierzchnię obudowy np. za pomocą benzyny do ekstrakcji. Nałożyłem trzy cienkie warstwy lakieru bazowego w odstępach około 15-20 min. Nie nakładajcie grubo bo zrobią się zacieki. Po całkowitym wyschnięciu farby bazowej nałożyłem lakier bezbarwny również cienkie warstwy. Demontaż obudowy jest pokazany na YT. Przy okazji można wyczyścić wnętrze lusterka sprawdzić przewody zasilające wkład lusterka (fotochromowe, podgrzewanie maty grzejnej wkładu) oraz nasmarować elementy silniczków do regulacji szkła.
      Poniżej prezentuję efekt mojej pracy.



    • Przez noels
      Szanowni forumowicze,
      czy ktoś z Was przerabiał może temat związany z następującymi błędami:
       
       
      Mieszanka za uboga p0171
      Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014
       
      Opel Meriva B, 2011 r. 163 kkm, silnik A14NEL, LPG
       
      Błędy pojawiają się zarówno przy jeździe na PB jak i LPG, nie włącza się tryb awaryjny, samochód zachowuje się normalnie. Nie słychać dzwonienia łańcucha. Dopiero rozpoczynam diagnostykę lecz wszelkie Wasze wskazówki miło widziane.
       
      Jest jeszcze jeden objaw który muszę wziąć pod uwagę mianowicie charakterystyczny dźwięk metalicznego ocierania, występujący na rozgrzanym silniku, częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów.

      Prezentacja dźwięku 1
      Prezentacja dźwięku 2
       
      I na innym forum znalazłem trzy tropy.
      Pierwszy: łożysko sprężarki klimatyzacji - to by mi nawet pasowało gdyż jak załączę klimatyzację odgłos znika.
      Drugi: łańcuch rozrządu ocierający o metalową uszczelkę
       
      Nie udało mi się ustalić czy w tych przypadkach występowały błędy, nie wiem też czy odgłos ma związek z błędami, jeśli pochodzi z łożyska klimatyzacji no to wiadomo, że nie ma to ze sobą nic wspólnego
       
      Trzeci trop pochodzi z krótkiego filmu na YT i tam mowa jest już o błędzie p0014, natomiast komentarze są w języku greckim i tłumacz bardzo słabo to tłumaczy, cytuję:
       
       
      Prezentacja dźwięku 3
       
      Czy ktoś z Was przerabiał podobne problemy związane z powyższymi błędami ?
       
       
       
    • Przez Adrian81
      Koledzy chcę zamontować głośniki w tylnych drzwiach w merivie b, ale nie wiem jak zacząć rozbierać te drzwi. Są na spinki, zatrzaski? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.