Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z luzem w prawym lusterku zewnętrznym. Wiem już jak go rozebrać - trzeba podważyć delikatnie szybkę, ściągnąć górną osłonę lakierowaną (3 zatrzaski), oraz złożyć częsciowo lusterko by uzyskać dostęp do śruby.

 

Problem mam z tą właśnie śruba, jest to torx, tylko nie znam jego rozmiaru, a trudno na oko ocenić... Taki zwykły 10cm torx z trzonkiem (jak śrubokręt) sie nie nadaje, bo nie dochodzi do końca. Muszę kupić taki dłuższy, tylko nie wiem jaki rozmiar, a nie chciał bym kupić złego.

 

Czy ktoś wie może jaki tam jest torx? Może ktoś ma lusterko luzem i mógłby mi sprawdzić albo kojarzy? Z góry bardzo dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mam taki zestaw, ale nie dam rady tam wsadzić tego torxa i obrócić, musiał by być dłuższy (teraz nie dochodzi do końca, a torx z rączką jak śrubokręt nie wchodzi w ogóle w przestrzeń w obudowie). No nie ważne, naprostuje jeden z tych kluczy z zestawu (żeby był dłuższy i jednolitą "rurką" nie w kształcie L) i będzie chyba ok. Ale dziękuje za pomoc.

Edytowane przez michalga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale można kupić torksy o różnych długościach, tylko w sklepach narzędziowych (nie markety, czy motoryzacyjne).

Sam mam 2 komplety z krótkiej i długiej serii - różnica jest dwu krotna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi napisać czy masz podgrzewane lusterka? bo nie wiem czy mogę podważyć wkład lusterka jeśli mam grzane , mam podobny problem i nie wiem jak ściągnąć tą obudowę ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega pyta kogo?

 

Rafała ?

On ma Sintrę.

Wypadało by chociaż zacytować do kogo się pytanie odnosi

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez A_FLY
      Cześć :),
      powoli przymierzam się do wymiany przednich tarcz razem z klockami w samochodzie Meriva B FL, 1.4 120KM.
      Fabrycznie samochód ma tarcze 280 mm. Ponieważ planuję chip-tuning i chciałbym zakręcić się w okolicy 160KM, mechanik zwrócił mi uwagę, na to że wersje 140KM mają większe tarcze hamulcowe. Nie do końca mu wierzyłem, ale rzeczywiście, Meriva B z silnikiem 1.4 140KM miała tarcze o średnicy 308 mm. Patrząc w katalogi wystarczy wymienić jarzmo (mocowanie zacisku do zwrotnicy) i powinno działać, pytanie jaki numer katalogowy ma to jarzmo, ponieważ nic nie mogę znaleźć.
      Patrzyłem również, czy w dobie globalizacji nie dopasuję tego jarzma od Astry J lub Insigni, ale tam są inne tarcze hamulcowe i ciężko to stwierdzić, bez żadnego numeru.
       
      Na portalach aukcyjnych nikt nie sprzedaje obecnie zacisków z jarzmem do Merivy 1.4T 140KM. Pomocy :D.
       
       

       
      Prawdopodobne rozwiązanie:
      Jarzmo zacisku hamulcowego ATE 11.8170-0758.1
      Dodatkowo tarcze 308 mm, były montowane w Merivie B z silnikami 1.6 CDTI 95-136KM oraz 1.7 CDTI 100-131KM.
    • Przez noels
      Hej hej,
       
      dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL
       
      Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ?
       
      Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora.
      Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
       
       
    • Przez synchiushyn
      Witam.
      Po zimie zaczął złuszczać się lakier z lewej obudowy lusterka. Wyglądało to nie ciekawie.
      Denerwowało mnie to. Postanowiłem zrobić z tym porządek.
      Kupiłem na jednej z pospolitej aukcji od użytkownika AUTO-WALD1 obudowę za nie całe 28 zł, ponieważ stara miała połamane zaczepy (na zdjęciu zaznaczone na żółto). Obudowa dobrej jakości, dobrze wykonana, pasuje bez problemu, dlatego polecam tego użytkownika. Kupiłem dodatkowo lakier akrylowy (Dupli Color Motip) w moim przypadku 21U (Morski-Peacock) bazowy oraz lakier bezbarwny tej samej firmy.
      Wystarczyło odtłuścić powierzchnię obudowy np. za pomocą benzyny do ekstrakcji. Nałożyłem trzy cienkie warstwy lakieru bazowego w odstępach około 15-20 min. Nie nakładajcie grubo bo zrobią się zacieki. Po całkowitym wyschnięciu farby bazowej nałożyłem lakier bezbarwny również cienkie warstwy. Demontaż obudowy jest pokazany na YT. Przy okazji można wyczyścić wnętrze lusterka sprawdzić przewody zasilające wkład lusterka (fotochromowe, podgrzewanie maty grzejnej wkładu) oraz nasmarować elementy silniczków do regulacji szkła.
      Poniżej prezentuję efekt mojej pracy.



Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.