Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mój problem z autem polega na szarpaniu i braku płynności na niskich biegach.

Mianowicie, kiedy wrzucam jedynkę, ruszam auto nie przyśpiesza płynnie, tylko nagle wyrywa do przodu, nie ważne jak bardzo przyłożę się do puszczania sprzęgła, o płynności jazdy mogę zapomnieć.

Kiedy puszczę pedał gazu, auto jeszcze przez chwilę jedzie z poprzednią prędkości, żeby po chwile nagle zwolnić z szarpnięciem.

Kiedy jadę na 1 biegu na pół sprzęgle i wcisnę pedał gazu, auto nie przyśpiesza płynnie, tylko wyrywa do przodu jak pocisk.

Podczas przyśpieszania dostrzegłem również przerywaną prace silnika, auto nie przyśpiesza płynnie, tylko silnik przerywa, jakby się podduszał.

 

Co było robione w tym kierunku?

1. Czyszczenie przepustnicy;

2. Wymiana świec;

3. 2msc temu było wymieniane sprzęgło (tarcza, docisk, wyprzęglik);

4. Reanimowana była sonda lambda (diagnostyczna), nie wykazywała żadnej aktywności, wyczyszczone styki, wyprostowane i teraz działa;

5. Sprawdzany był komputer silnika (bez zarzutów), bezpieczniki również.

 

W okolicach prawego przegubu zauważyłem wyciek oleju, prawdopodobnie ze skrzyni biegów.

Mechanik po wymianie sprzęgła mówił, że zalał skrzynie olejem, bo nie było w niej ani kropli.

Po podniesieniu auta na podnośniki, skrzynia na luzie, auto zgaszone kołami można było ruszać każdym w inną stronę, mechanik stwierdził, że jedno koło powinno ciągnąć za sobą drugie.

 

Moje podejrzenia:

1. Cewka zapłonowa;

2. Skrzynia biegów;

3. Poduszki pod silnikiem i skrzynią.

 

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam!

Edytowane przez trabt

 

1.nie masz LSD wiec krecac jednym kolem drugie bedzie sie krecic w odwrotna

mechanik powinien sie doszkolic

2.zapalaja sie jakies kontrolki ??

moze to wina pedalu gazu (masz sterowany elektronicznie lacznie z przepustnica)

cewka powinna wywalac bledy

ale byl niedawno temat na forum ze po wymianie sie uspokoilo

wiec moze byc i cewka (listwa)

 

Żadnych błędów.

Dlaczego podejrzewam cewkę... Rzadko, bo rzadko, ale raz na ruski rok przy wdepnięciu pedału gazu na niskich obrotach przy małej prędkości podczas przyśpieszania auto raz lub dwa razy szarpnie, zadławi się, wypada zapłon tak jak to miało miejsce w przypadku walniętych świec. Przed wymianą świec było tak za każdym razem podczas przyśpieszania, po wymianie problem ustąpił, ale mechanik stwierdził, że poprzednio były założone złe świece (czteroelektrodowe, podczas gdy oryginalne były dwuelektrodowe), a jeżdżenie na niewłaściwych świecach mogło uszkodzić cewkę zapłonową.

 

Pedał gazu i potencjometr przepustnicy był brany pod uwagę, ale mechanik stwierdził, że wszystko jest sterowane elektronicznie i powinno wywalać błędy, tak czy inaczej auto jeździ niewłaściwie.

Edytowane przez trabt

 

w VC sa dopuszczane zarowno 1 jaki i 4 i 2 elektrodowe

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/16743/505000000/

widze ze mechanik troche kuleje z wiedza

 

Hmm, najwidoczniej tak...

Od czego byś zaczął poszukiwania problemu?

Najmniej kosztowna i inwazyjna będzie wymiana cewki.

Duże prawdopodobieństwo, że to od tego?

Odpala bez problemu, obroty na postoju bez zarzutów.

Z drugiej strony skrzynia też nie daje po sobie poznać, że coś z nią nie tak, biegi wchodzą bez oporów, żadnych luzów czy hałasu.

 

cewka wcale nie jest tania

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/16743/503000000/

i nie zaleca sie tanich zamiennikow

 

bez konkretnej diagnostyki ciezko cokolwiek stwierdzic

tym bardziej na odleglosc

a ten mechnik nie jest dla mnie wiarygodny po tym co opowiada ;)

 

Zawsze jest używka oryginał z demontażu, albo szrot na podmiankę.

Gdyby ktoś miał kiedyś podobną przypadłość i znalazł rozwiązanie, proszę o pomoc.

 

Witam!

 

Chciałbym odświeżyć temat.

Cewka wymieniona na nową Valeo.

Auto odżyło, jednak problem z szarpaniem nie ustąpił.

 

Zacząłem podejrzewać poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów.

Poczytałem trochę w internecie. U osób, które miały podobne problemy często szarpanie uwarunkowane było od tego w jakiej pozycji przy odpalaniu auta był silnik ze skrzynią.

 

U mnie problem występuje najczęściej wtedy, kiedy słyszalny jest dźwięk skrzypienia po odpaleniu auta, wtedy auto szarpie.

Po dodaniu gazu na postoju skrzypienie ustępuje po zejściu obrotów albo nie ma go w ogóle, albo jest skrzypienia mniej.

Raz na jakiś czas kiedy odpalę auto jest kompletna cisza, wtedy auto jeździ be zarzutu.

 

Dążę do tego, że przyczyną mogą być poduszki, które są rozwalone i wszystko zależy od tego jak ułoży się silnik ze skrzynią podczas postoju.

 

Szukałem poduszek na allegro i sklepach internetowych. Są różne rodzaje, każda wygląda inaczej.

Ile ich w ogóle jest? Zacząłbym od silnika. Wymieniać wszystkie?

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez trabt

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności