Gość slawek7 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Cześć.Wiem że to wyjątkowo drażliwy temat, każdy poucza, i do szkoły wysyła, więc aż boję się pytać.Chodzi mi o praktyczne podstawy klimy, nie teoria, ale jak to praktycznie działa. Zacznę od pary prostych np. 1. Jak przebiega proces napełniania układu, czy to przez automat czy taki półautomat ręczny? Z tego co wiem nie ma tam pompy, która wtłacza czynnik do układu, więc musi się to jakoś inaczej odbywać. Podejrzewam że jak butla pełna mam duże ciśnienie to odpowiednia ilość czynnika dość łatwo wchodzi do układu. A co jak jest pod koniec butli? jak to się wtłacza? 2. Czy do układu czynnik wchodzi po stronie wysokiego HP czy niskiego LP ciśnienia? tak mi sie wydaje ze nie ma to znaczenia jak sprężarka nie pracuje, ale pewny nie jestem? 3. Widziałem też na youtubie że napełnianie odbywa się w ten sposób że do LP podłączają butlę, która jest odwracana tak aby był czynnik w fazie ciekłej i tak leją, ale czy wtłaczanie ciekłego czynnika do strony LP na sprężarkę to dobry pomysł? Chciałby liczyć na wyrozumiałość dla tych którym jest to oczywiste, ale jak nie znalazłem odpowiedzi na te i wiele innych pytań.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 widziales maszyne do klimy na oczy ?? kupujac taka otrzymujesz od firmy przeszkolenie co i jak dziala a na szybko znalezione w necie tutaj na szybko opisano jak to dziala http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/8819-Przekr%C4%99ty-w-nape%C5%82nianiu-klimatyzacji-gazem dobijanie z recznych puszek jest bledem nie wiesz ile gazu masz w ukladzie i ile dobijesz a kazde auto ma okreslone dokladnie ile ma miec gazu i oleju w ukladzie robiac to sam skracasz zycie ukladu wiec do czytania kolego i szukania znalazlem sporo wiecej np to http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT42www.pdf tylko trzeba chciec   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 czyli standard się potwierdził. albo nie zrozumiały w ogóle o co pytam, albo nie rozumiem tego jadu!!!? Ale na spokojnie odprowadzając na Twoje pytanie. Tak widziałem na oczy!. Niestety nie od środka. Nie mam urządzenia do klimy, nie chcę kupić. Chcę się DOWIEDZIEĆ jak to działa, a nie czytać instrukcje obsługi (co nacisnąć w jakiej kolejność). Nie chcę tez nabijać, dobijać. Wydawało mi się że jasno o tym pisałem ale chyba nie. Ja to wszystko co podałeś czytałem. Tam nic nie ma jeśli chodzi o moje pytania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 to podjedz do klimaciarza niech ci pokaze maszyne i wytlumaczy jak dziala o ile bedzie mial czas na tlumaczenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Sławek 7 - chyba faktycznie nie widziałeś i nie czytałeś nic na temat maszyny do klimy. Wujo Gawlak wyłożył ci jak do koryta i wystarczyło trochę poczytać i zrozumieć o czym ludzie piszą. Mylisz się pisząc że maszyna do klimy nie ma pompy - ma pompę a oprócz tego jeszcze wiele innych części, filtrów i separatorów itp więc daj spokój z głupimi tekstami - nie na darmo Bad ci wstawił ostrzeżenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mixmich Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Całkiem przystępnie jest wyjaśnione w tej serii artykułów:http://autokult.pl/26042,dlaczego-klimatyzacja-nie-chlodzi-najczestsze-awarie-i-bledy-serwisowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Wiecie nie obraźcie się bo ja Was szanuje (wy chyba mnie nie) ale to o co pytam ma się nijak do tego o czym piszecie. Gościa od klimy pytałem, a nawet postarałem sie i po jakiejś znajomości byłem w technikum samochodowym u nauczyciela od klimy. Szkoda że potrafią tylko powiedzieć jak to się podłącza do samochodu. rafalgrzegorz tak wiem że mam pompę ale do odsysania i próżni. A ja pytam o ładowanie i czy do tego ma pompę. Możecie po mnie jeździć ile chcecie, ale piszecie nie o tym o co pytam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Czynnik ładowany jest na zasadzie różnicy ciśnień. W samochodowej instalacji występuje podciśnienie 1 BAR. Gaz w maszynie znajduje się pod ciśnieniem ok 10 BAR (przynajmniej u mnie). Jeśli ilość gazu (ciśnienie) w maszynie spadnie poniżej określonego progu to nabicie układu nie jest możliwe. Trzeba wtedy uzupełnić gaz z zewnętrznej butli.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 A widzisz to nowość dla mnie. czy ładowanie jest po LP czy HP? I czy w ogóle można ładować czynnik w fazie płynnej po LP. Niestety na Youtubie ludzie pokazują ze tak robią. Butla do góry nogami i poprzez zawór LP. Zresztą te pseudo jednorazowe butle tez tak niby działają, odwracają ją do góry i na stronę LP, ale coś tu chyba nie za bardzo jest OK, co ze sprężarką?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 trzeba by sie cofnac do szkoly pdostawowej i nieco na fizyce posiedziec z dzieciakami. CIsnieneiw butli czy to pelnej czy to wypelnionej np w 1/3 bedzie takie samo. Czemu?? bo gaz w buti jest skroplony a cisnienie uwarunkowane jest w duzej mierze prawie ze glownej od temperatury otoczenia. Im wyzsza temperatura otoczenia czyli tez i butli tym cisnienie w niej rosnie znacząco. LAdowanie czynnika do ukladu odbywa sie przez wytworzenie wpierw prozni w ukladzie w aucie i niejako samo auto zaciąga soebie ten czynnika w psotaci cieklej z butli. Butla jedynie w maszynie spoczywa na wadze i na podstawie odczytow z wagi elektronika wie kiedy zamknac zawor dozujacy by zaladowac prawidlowa ilosc czynnika. Doladowanie czynnika kiedy mamy ukladzie w aucie powiedzmy polowe praktycznie rzecz biorac jest niewykonalne. Wynika to z tego ze w aucie czynnik i caly klad jest rogrzany od ciepla otaczajacego silnika. Troszke da sie tam dobic ale nie jest to przewidywalne ile go tam sie da wpompowac. Dlatego zawsze odciaga sie calosc z auta, i proznia wciaga od nowa prawidlowa ilosc do ukladu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76454-klimatyzacja-podstawy/#findComment-636168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.