Skocz do zawartości

Uszczelka zmniejszająca przepływ Gazu wydechowego Do zaworu EGR


Gość Deivids

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

zrobiłem jakieś 300 km niedużo i zauważyłem przy normalnym rozpędzaniu auta od 0 to pomiędzy 30 km a 40 km 2000 orb/min występuje tak jakby turbo dziura silnik jakby się blokował nie miał mocy i spowalniał po przekroczeniu 45 km do 50 jest normalnie wcześniej tego nie było i nie odczuwałem ,tego , nie wiem czy to jest przez tą zaślepkę czy coś się zepsuło , pojeżdżę trochę jeszcze i zobaczę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku :devil:

Zaślepka nie powoduje mniejszego przepływu spalin, spalin wpada dokładnie tyle samo, tylko ich prędkość jest większa. Dzięki temu nagar nie odkłada się tak mocno w kolektorze.

Druga sprawa to zaślepki - w z19dth stosuje się prostokątną pomiędzy kolektor dolotowy a zawór egr, w z19dt stosuje się owalną (pomiędzy zawór a przepustnicę).

 

Deivids, jeżeli masz problem z zaworem EGR to żadna zaślepka nie pomoże :( Zaślepkę stosuje się przy sprawnym zaworze w celu uniknięcia zasadzenia i zmniejszenia ilości odkładającego się nagaru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Potwierdzam. Względnie zaślepić i wylogować lub zaślepić i założyć emulator EGRa. Koszty modyfikacji niższe od nowego zaworu. Dla dpfa nie ma to większego znaczenia. Mam tak u siebie. Zrobione na takim rozwiązaniu w autach (jeden z dpf drugi nie) po ok 50tyś km i nie ma żadnych problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR Kupiony i założony został nowy Oryginalny jak montowana była zaslepka prostokątną pomiędzy kolektor dolotowy a zawór egr, opc comem sprawdzany czy się otwiera i działa , wiec to nie zawór EGR tylko coś innego , podejrzewam ze albo coś jest z przepływomierzem, abo co go steruje , lub turbina , problem raz występuje a raz nie dziś wszystko jest okk jutro znowu problem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jelsi pryz turbo nei bylo grzebane to po zlogowaniu mozna jedynie jeszcze sprawdzic jak pracuje sztanga plus wezyki gruszka elektrozaworek.

Zaslepka z otworkiem lub malymi otworkami stosowana nawet w aso i fiata i opla jako czesc do stosowania powoduje oczewiscie zmniejszenie losci przpelywajacych gazow do recyrkulacji. Widac to nawet w logach gra. Zreszta to tez nei tylko patent fiata taka zaslepka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesoł nie mogę się z tym zgodzić, z powodu praw fizyki... Gdyby było inaczej sterownik od razu zgłosił by nieprawidłowy przepływ przez zawór EGR. W logach nic nie widać, przed i po są one takie same. Niestety ilość powietrza/spalin musi się zgadzać.

EGR może inaczej pracować, otwierać się bardziej, żeby wyrównać ciśnienie w kolektorze do wartości zadanych, ale ilość wpadających gazów jest taka sama.

Edytowane przez GrzECHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

No tu GrzECHO ja się nie zgodzę. Wesol ma rację. Robiłem sam testy odkręcając cewkę od zaworu EGR podczas jego pracy. W pierwszej fazie nie miało to wpływu na ilość spalin i masę powietrza bo EGR najzwyczajniej bardziej się otwierał rekompensując niedobór spalin i masy powietrza. Gdy wykręciłem cewkę na tyle że egr się nie otwierał, wzrastała ilość masy powietrza na przepływomierzu co sterownik interpretował jako awarię EGR wywalając błąd. Musimy pamiętać że masa powietrza na przepływomierzu nie równa się masie powietrza na wydechu bo tam trzeba jeszcze doliczyć gazy powstałe podczas spalania paliwa. Obecnie mam zainstalowany emulator EGR który montuje się na przepływomierzu. Mierzy on wypełnienie PWM z cewki EGR i przekłamuje masę powietrza zasysanego przez przepływomierz w momencie otwarcia EGR. W ten właśnie sposób sterownik nie zgłasza błędu.

Dodatkowo, każde zmniejszenie średnicy otworu w torze tranzytu powietrza, powoduje zwiększenie ciśnienia w miejscu zwężenia a co za tym idzie przyśpieszenie przepływu cząsteczek powietrza a także zmniejsza ilość masy powietrza która przepłynie w jednostce czasu. Dla przykładu można tu zestawić osiągi auta z wyczyszczonym kolektorem dolotowym (gdzie powietrze idzie wykorzystując całą średnicę kolektora) a zabitym nagarem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności