Skocz do zawartości

Pojawiająca się kontrolka auta z kluczem przy odpalaniu (nie zawsze)


Gość sedzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pewnego czasu mam problem z pojawiającą się kontrolką auta z kluczem przy odpalaniu. Gdy odpalam auto Vectra C 2.0 DTI 101 KM 2003r. pojawia się ta kontrolka wtedy auto dłużej kręci ale jak już zapali to słyszę trochę głośniejszą pracę silnika. Zdarza się że po kilku sekundach ta kontrolka się wyłączy i wszystko wraca do normy. Potem mogę przez kilka dni odpalać normalnie i nic się nie dzieje. W innych przypadkach po zapaleniu się tejże kontrolki ona nie gaśnie. Wtedy gaszę motor i odpalam jeszcze raz i jest wszystko w porządku lub znowu się zaświeci i gaśnie po chwili.Gdy odpalę na tej kontrolce to jest problem ruszyć bo silnik zaczyna się dusić i gaśnie. Jeden przypadek miałem że silnik odpalił normalnie podjechałem na parking stanąłem nie gasząc motorka i gry ruszyłem znowu ta kontrolka auta z kluczem się odpaliła no i zaczął motor głośniej chodzić i stracił moc. Czy może być przyczyną zabrudzony EGR z kolektorem ssącym czy może czujnik położenia wału korbowego bo tak wskazał mi komp.. Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrkm13

zczytaj kod błędu jak najszybciej bo moze byc ze za kilka dni bedzie naprawa troche droższa.

Edytowane przez piotrkm13

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś czujnik położenia wału i narazie jest oki ale poczekajmy kilka dni i zobaczymy czy to jest to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to brawo a jak kontrolka się znowu pokaże to wymienisz cały silnik a potem podepniesz pod komputer do odczytania błędów.Jesteś wielki.

Adam i po co ten sarkazm?

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to brawo a jak kontrolka się znowu pokaże to wymienisz cały silnik a potem podepniesz pod komputer do odczytania błędów.Jesteś wielki.

nie wiem czy czytałeś cały opis bo komp wskazał na czujnik położenia wału i po zmianie dziś żadnego problemu więc nie wiem po co się spinasz i piszesz takie bzdety że cały silnik będę wymieniać. Może miałeś inny problem i wymieniałeś cały motor krok po kroku ale jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem to nie pisz a wogóle nie czytaj bo po co. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niektórych trzeba wylać trochę zimnej wody aby się obudzili.Nie dziwiłbym sie mojemu ojcu 80 letniemu że nie dociera do niego co się mówi.Ale domyślam się że kolega ode jest dużo młodszy i nie dociera do niego że pierwsze to diagnostyka a potem naprawa.Jestem w sumie samoukiem po ogólnym technicznym wykształceniu.Moje pierwsze kroki po kupieniu każdego samochodu to było zapoznanie się z pojazdem,kupienie lektury na jego temat.I słuchanie co koledzy z doświadczeniem doradzają.A teraz jak poczytasz te posty i to w czasach w których internet jest skarbnicą wiedzy.Aby tylko się chciało(ja ani 1/3 tego nie miałem w moich czasach).jak tu nie być sarkastyczny jak potem taki człowiek napisze i co dalej bo kontrolka dalej świeci?

Nikogo chyba nie obraziłem Kicaj?


Do sędzia:

 

Dla mnie jest miarodajny kod błędu.Wskazania kompa według twojego opisu były na dwie rzeczy EGR i czujnik..Dla mnie wskazaniem jest numer błędu i wtedy mam większą pewność że ktoś kto pyta o doradę odczytał błąd. I tyle.Nie spinam się bo to twoje auto i co zrobisz to twoje.

To że trafiłeś w usterkę to Brawo Ty.

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niektórych trzeba wylać trochę zimnej wody aby się obudzili.Nie dziwiłbym sie mojemu ojcu 80 letniemu że nie dociera do niego co się mówi.Ale domyślam się że kolega ode jest dużo młodszy i nie dociera do niego że pierwsze to diagnostyka a potem naprawa.Jestem w sumie samoukiem po ogólnym technicznym wykształceniu.Moje pierwsze kroki po kupieniu każdego samochodu to było zapoznanie się z pojazdem,kupienie lektury na jego temat.I słuchanie co koledzy z doświadczeniem doradzają.A teraz jak poczytasz te posty i to w czasach w których internet jest skarbnicą wiedzy.Aby tylko się chciało(ja ani 1/3 tego nie miałem w moich czasach).jak tu nie być sarkastyczny jak potem taki człowiek napisze i co dalej bo kontrolka dalej świeci?

Nikogo chyba nie obraziłem Kicaj?

Do sędzia:

 

Dla mnie jest miarodajny kod błędu.Wskazania kompa według twojego opisu były na dwie rzeczy EGR i czujnik..Dla mnie wskazaniem jest numer błędu i wtedy mam większą pewność że ktoś kto pyta o doradę odczytał błąd. I tyle.Nie spinam się bo to twoje auto i co zrobisz to twoje.

To że trafiłeś w usterkę to Brawo Ty.

Pozdro.

Komp wskazał na czujnik ale miałem podejrzenie EGR. Prawdopodobnie trafiłem ten czujnik ale sam wiesz jak jest w rzeczywistości ruszysz jedno a drugie zacznie się odzywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności