Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

u mnie pomoglo od dluzszego czasu mam spokój

Witam mam taki sam problem jak przedmówcy Astra 1,6 16V 2000 r Z16XE. Pytanie do robi-ego czy u Ciebie po czyszczeniu przepustnicy nadal spokój czy coś się znowu pojawiło?

I pytanie do wszystkich czy te problemy pojawiaja się tylko w okresie zimowym czy cały rok. Posiadam Astę od paździrnika i wypadanie zapłonu pojawiło się u mnie w grudniu pierwszy raz.

Ostatnio zapłon wypadał raz na 5 tygodni , jak często się to dzieje u Was.

Pozdrawiam

tak po czyszczeniu przepustnicy spokój od dwóch miesięcy, zalewam shell vpower, końcówka rury wydechowej mimo jazdy po mieście elegancko wypalona, podejrzewam że układ został "odmulony".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-278031
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

Witam Mam jedno pytanie,jak jest u was z rozrządami.Miałem też takie checki po wymianie rozrządu jest git.A błedy mówiły o zapłonie,czujniku wałka wału.....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-278022
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam mam taki sam problem jak przedmówcy Astra 1,6 16V 2000 r Z16XE. Pytanie do robi-ego czy u Ciebie po czyszczeniu przepustnicy nadal spokój czy coś się znowu pojawiło?

I pytanie do wszystkich czy te problemy pojawiaja się tylko w okresie zimowym czy cały rok. Posiadam Astę od paździrnika i wypadanie zapłonu pojawiło się u mnie w grudniu pierwszy raz.

Ostatnio zapłon wypadał raz na 5 tygodni , jak często się to dzieje u Was.

Pozdrawiam

 

u mnie problem pojawił się w zeszłym roku w okresie jesienno-zimowym, latem był spokój i w tą zime powrócił...

W cieplejsze dni kontrolka sama gaśnie...

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-276804
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
:P Witam milośników Astry. Od dwóch lat posiadam astre z silnikiem 1,6 16V XEL o przebiegu 77 tys. km . Na jesieni ub. roku zaczeły sie problemy z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze , konkretnie 2. Czyli zapalanie sie żółtej lampki,słabnięcie silnika(nie palenie na jeden cylinder). Po przejechaniu kilku kilometrów usterka ustepowała i powracała znowu po kilku tygodniach. Usterka zaczeła się pojawiać po jakimś czasie po wymianie paska rozrzadu i wymianie świec ( nie wiem czy ma to z tym związek). Usterka pojawia się po dłuższym postoju w chłodzie np. po nocy. Jężdźę duzo na krutkich odcinkach gdzie silnik nie ma czasu sie dobrze wygrzać Po pierwszym przypadku ( listopad) udałem się do serwisu gdzie po podłączeniu do komputera stwierdzono wypadanie zaplonu na 2 cylindrze. Zalecono wymianę modułu zapłonowego - wymienilem- koszt 400 zl. Po dwuch tygodniach usterka wróciła . Znowu wypadanie zapłonu na 2 cyl. Serwis -wadliwy moduł. Wymiana następnego (bezpłatna-gwarancja). Dwa tygodnie spokoju i znowu to samo. Serwis - ponowna wymiana świec. Miesiąc spokoju i znowu to samo . I tak jeszcze ze dwa razy . W serwisie rozłożono ręce , byli bezsilni( ale nie Opla) skierowano mnie do serwisu elektroniki z sugestią błedu oprogramowania komputera. Nie pojechałem tam bo zbyt daleko.Obecnie jestem umówiony z mechanikiem , który krok po kroku ma przejrzeć całe zasilanie silnika ale się boję że mnie naciągnie na duże koszty szukaniem usterki w "ciemno". Czy podane przez Was przyczyny i sposoby usunięcia tej usterki są pewne i daja 100% gwarancji. Proszę o pomoc :lol:! BŁAGAM. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-276732
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie, przechodziłem to samo i skończyło się na szlifowaniu prowadnic gniazd zaworowych (albo coś podobnego). Wtryskiwaczy nie kupujcie tylko zamieńcie miejscami na próbę, świeczki są tanie i można je wymienić (ale raczej bez efektu), DIS najlepiej też podmienić na próbę (jeśli już musicie kupować, to można firmy BERU jest też dobry a napewno tańszy) Ale u mnie pomogło dopiero owe szlifowanie. Sam alarm można skasować, odłączając klemę akumulatora na około 10 sekund.Jeśli usterka nie pojawi się przez kolejne dwudziestokrotne odpalenie auta z kluczyka, to alarm skasuje się sam.Jeśli jeździcie z zapalonym alarmem, to raczej na małych obrotach i słuchajcie czy silnik równo pracuje. W przypadku nierównej pracy lub gdy alarm zacznie mrugać, wyłączcie silnik bo załatwicie sobie dodatkowo katalizator (niepełne spalanie) , albo cały silnik.

Słyszałem też, że dobrze jest "przegonić " auto na wysokich obrotach i długiej trasie, ale tylko wtedy gdy alarm ci się nie pali (bo inaczej patrz uwagi poprzednie)

Innych "cudownych" preparatów nie próbowałem, ale jestem ciekawy czy rzeczywiście pomagają, a więc napiszcie jak się skończyło.

pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-275887
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hmmm... Ja byłem przed wczoraj u elektryka i po zapoznaniu się z błędami i moimi wyjaśnieniami stwierdził, że przyczyną jest sterownik (komputer) silnika... Na poczatek zdjął wtyczkę i okazało się, że jest od oleju :D Nie wiem w jaki sposób mógl się tam znaleźć, ale wtyczka była mokra... Wymyliśmy benzynką i wysuszyliśmy, ale problem jednak powrócił :D

Jednak elektryk nadal twierdzi, że uszkodzony jest komputer "końcówka mocy" (silnik Z16XE). Nie wiem co sądzić na ten temat... Mam pytanie - czy można bez problemów podmienić kompa (wyczyścić oprogramownie) w tych modelach???

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-275647
Udostępnij na innych stronach

Jednak elektryk nadal twierdzi, że uszkodzony jest komputer "końcówka mocy" (silnik Z16XE). Nie wiem co sądzić na ten temat... Mam pytanie - czy można bez problemów podmienić kompa (wyczyścić oprogramownie) w tych modelach???

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

Silnik Z16XE jest produkowany od 2001 i spotkałem sie dosłownie dwa razy żeby trzeba było moduł wymieniać ( ani razu od błedu P0300 ). Ale może sie to w koncu zdarzyć.

Przed przełożeniem kompa silnka - musi on byc wyzerowany ( tylko z immobilizera) security kodem. Oprogramowania sie nie da wyzerować. Potem wbijesz swój kod i odpalisz auto.

Potrzebny jest do tego jednak TECH 2.

Jesli rok produkcji Twojego auta jest 2002 , to musisz zwrócic uwage na głowicę, bo w tym roku modelowym była zmiana i są dwa rodzaje i dwa rózne oprogramowania.Proponowałbym bym Ci to zrobic w ASO bo mozna przy okazji wgrac najnowższy program i wyłączyć przy okazji zawór EGRu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-275614
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Astrę 14 /16v ,jeżdżę dwa lata i mam już dwa moduły zapłonowe na zapasie . Wypadał zapłon ,po przejechaniu 2-3km .Daremniacy nie umieja poradzic ,tylko proponuja wymienić disa . Ostatnio do paliwa wlałem płyn czyszczacy zawory firmy STP ,pomogło

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-273029
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Opowiem Wam historię o mojej przygodzie z wypadniem zapłonu - może komuś pomoże.

 

Jakiś tydzień temu opel stracił moc, na luzie cały się telepał. Po jakiejś chwili jazdy zapalił się błąd. Sczytałem błędy i wyszło P0300 i P0302 (odpowiednio wypadanie zapłonów w cylindrach i wypadanie zapłonu w cylindrze 2). DIS do domu do przeschnięcia (cała sytuacja miała miejsce kiedy lało, sypało gradem i wiało), świeczki (ta od drugiego gara mokra z benzyny) zamienione miejscami. Jazda do pracy i spowrotem. Check engine nie zapalił się na stałe, ale mrugał tak od 2,5k obrotów. Po odczytaniu wyszło tylko, albo aż P0300. Znowu świece na zewnątrz i znowu ta w drugim cała w benzynie. Dzisiaj zadzwoniłem do sklepu (znaleziony przez aledrogo - sprzedawca piotrek722, sklep na Wyczółkowskiego 15 we Wrocławiu, DIS Delphi 275 zł) i umówiłem się, że podmienię DIS-a, jak się poprawi, to biorę. I... jak reką odjął. Krótka przejażdżka i sczytanie błedów, których nie było. A i jeszcze gwarancja na 12 miesięcy.

 

I znowu jazda stała się przyjemnością. Jeszcze tylko świece do wymiany, zakupiłem BERU dwuelektrodowe, pojeździmy - zobaczymy.

 

Pozdrawiam,

lefu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7663-wypadanie-zap%C5%82onu-opel-astra-16-16v-2002r-z16xe/page/3/#findComment-272792
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności