Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie sa identyczne objawy ;( Z tym wyjątkiem że w ASO po zczytaniu błędów wyszedł ... EGR ???

 

Astra poszła do mechanika na wymianę rozrządu, przy okazji ma rozwiązać ten problem. Coś mi się wydaje, że trzeba będzie wyłożyć dodatkowe trzy sety na DIS-a :D:wink:;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

EGR polecam zaślepić. Miałem problem z gasnącym silnikiem - sprzęgło w podłogę, obroty do zera i cisza. Pojawiał się też jakiś błąd (jakiś, bo nie miałem wtedy jeszcze czym go sczytać). Pomogła zaślepka z puszki po piwku (polecam Żubra)...

 

Pozdrawiam,

lefu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się orientuje czy można EGR wyłączyć (wyeliminować) przez program serwisowy (gdzieś takiego wyczytałem na jakimś forum internetowym chyba...). Rzuciłem ten temat w ASO, ale gość stwierdził, że wygląda to na usterkę EGR-a o charakterze elektrycznym i jest to niemożliwe.

Drugie pytanie: od kiedy były montowane silniki Z16XE ?

 

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 11:57 ]

EGR polecam zaślepić. Miałem problem z gasnącym silnikiem - sprzęgło w podłogę, obroty do zera i cisza. Pojawiał się też jakiś błąd (jakiś, bo nie miałem wtedy jeszcze czym go sczytać). Pomogła zaślepka z puszki po piwku (polecam Żubra)...

 

Pozdrawiam,

lefu.

I "Check Engine" nie świeci ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I "Check Engine" nie świeci ?

 

Ja mam zślepiony EGR w silniku Z16XE (blaszka po piwku;) i check engine nie świeci. Tak na marginesie to spróbowałem preparatu do czyszczenie całego układu paliwowego i nalałem na Shellu V-power'a. Zobaczymy jakie bedą efekty... Zapłon póki co nie wypada, auto jest żywsze, ale zrobiło się cieplej...

Pozdrawiam M.J.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam

Jestem nowy na forum

Znalazłem ten watek bo chyba mam podobny problem

 

Kilka dni temu zaczeło moją Astre II 1.4 16V mulić jak była zimna .

Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wracało do normy .

Przedwczoraj zapaliła sie kontrolka silnika i pojechałem do Opla na diagnoze .

Wymienieli świece skasowali błąd , auto zaczeło chodzić normalnie.

 

Rano odpalam a tu znowu świeci , ale auto zachowuje sie dalej normalnie , wchodzi na obroty , ma moc i nie szarpie .

Co robić , przepalić go jazdą na wysokich czy wracać do warsztatu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość stefan100

Witam

Jestem nowy na forum

Znalazłem ten watek bo chyba mam podobny problem

 

Kilka dni temu zaczeło moją Astre II 1.4 16V mulić jak była zimna .

Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wracało do normy .

Przedwczoraj zapaliła sie kontrolka silnika i pojechałem do Opla na diagnoze .

Wymienieli świece skasowali błąd , auto zaczeło chodzić normalnie.

 

Rano odpalam a tu znowu świeci , ale auto zachowuje sie dalej normalnie , wchodzi na obroty , ma moc i nie szarpie .

Co robić , przepalić go jazdą na wysokich czy wracać do warsztatu ?

 

Witam

 

Wszystkie wcześniej wymienione naprawy miałem już zrobione, dokładniej na ten temat napisałem we wcześniejszym temacie na forum

http://forum.opel24.com/wypadanie-zaplonu-vt12507.htm?highlight=dis

Przypomnę moja Asterka 2003 r. silnik 1,4 objawy te same co wcześniej wszyscy pisali, czyli wypadanie zapłonu (wcześniej zapala się kontrolka od emisji spalin) temat ciągnie się z małymi przerwami średnio co pół roku jakiś 3 rok zwłaszcza w okresie zimowym.

Dwa razy miałem zdejmowaną głowice i czyszczony nagar (rzekomo), wymiana modułu zapłonowego na nowy, świece kilka razy, wszystkie filtry przynajmniej raz w roku (obecny przebieg 62 tys. km). Padł też katalizator dwa lata temu i wymiana na regenerowany. Teraz samochód strasznie mulił, tak do 2 tys. obrotów później dostawał kopa i było ok. Postawiłem jeszcze raz na zawór EGR chociaż kiedyś podobno był czyszczony i podobno był strasznie zalepiony. Dodam iż tankuję normalne dobre paliwo, nie jeżdżę na gazie.

Od dwóch dni jest Ok, zobaczymy jak będzie dalej i dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ;)

Przyłączę się do dyskusji na temat zbliżony tj. dotyczący podobnego problemu w moim aucie Astra G 1.4 16V 2000 r. silnik X14XE (benzyna + gaz). Krótko objawy podobne. Najpierw auto zaczęło palić na 3 cylindry - wymieniłem świece i znacznie się poprawiło tzn. niby pali na 4 ale ... no właśnie. Objawy podobne na gazie i na benzynie więc moje rozważania dotyczą benzyny. Po odpaleniu silnik pracuje równo i auto jest żwawe dopóki jest zimny. Po rozgrzaniu zaczyna przerywać, szarpać itp ale nie cały czas tzn. da się jechać ale co to za przyjemność. Powiem tak - padło na DIS-a ale chciałem go podmienić najpierw żeby sprawdzić - nie bardzo mam możliwość więc w tzw. międzyczasie dla świętego spokoju wyczyściłem krokowca, przepustnicę i zaślepiłem EGR (był w miarę czysty) Nadmienię, że nie zaświecał się i nie zaświeca (oprócz testu przy odpalaniu) "check engine". Nie bardzo mi się uśmiecha wydawać w ciemno 300 PLN na moduł zapłonowy. Umówiełem się z elektromechanikiem i zobaczymy. Co można jeszcze sprawdzić tak dla pewności (czytałem różne opinie - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, sonda lambda - check zaświeca się jak ją odepnę). Swoją drogą to ten typ usterki jest bardzo wkurzający :?:

____

No i moge napisać jak i co teraz z moją Astrą. Otóż czekając na DIS-a zamówionego na Allegro ( taki sam jak "siedział" oryginalnie DELPHI tylko bez wytłoczenia GM) dolałm STP do paliwka. Co prawda w zasadzie jeżdżę na gazie ale auto zawsze odpala na benzynie i przy mojej instalacji nie ma nawet możliwości aby zmusić go do startu na gazie. Pojeździłem tak sobie trochę na benzynce i w końcu "przyszedł" DIS. Po wymianie .. hmm to że nie szarpie i ładnie wchodzi na obroty to OK ale jakby dostał drugiego oddechu. Na gazie nic się nie dzieje z obrotami (wcześniej czasami potrafiły pływać), jedzie się prawie tak samo jak na benzynie - może nawet tak samo czyli nie ma różnicy w mocy i przyspieszeniach a jak jest to nieduża. Ogólnie jak na 3 dni jeżdżenia po wymianie DIS-a ( i tych wszystkich czyszczeniach opisanych powyżej + zaślepienie EGR-a) jestem zadowolony - tym bardziej, że zaraz wakacyjny wyjazd i auto musi być sprawne :D

_____

Witam ponownie. Muszę skorygować swoje obserwacje dotyczące usterki jak opisano powyżej oraz jej usunięcia z perspektywy wyjazdu wakacyjnego i przejechania około 1300 km. Otóż prawie wszystko napisane powyżej jest prawdą oprócz kontrolki silnika (jak pisali inni pali im się po zaślepieniu EGR) która jak się okazało zaczęła się zapalać przy większych prędkościach (czy obrotach silnika). Nie zmienia to faktu, iż wszystko pracuje jak należy spalanie gazu w normie (na benzynie tylko się odpala).

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ASTRA 1.4 16v 2002 wypadał zapłon ,wymieniłem dwa DISY nie pomogło .Dopiero przegonienie ASTRY po ówczesnym nalaniu płynu STP do czyszczenia zaworów igniazd zaworowych do paliwa dało pozytywny skutek.Zasugerowałem się wypowiedzią ROBIEGO.Coś siedzi wzaworach.Od lutego ASTRA znów cieszy jazdą. Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stefan100

Witam

Wcześniej pisałem o podobnych problemach jak większość z Was - wypadanie zapłonu.

Po tygodniu od przeczyszczenia zaworu EGR moja Asterka chodzi jak nowa. Wszystko jest OK, przyspiesza normalnie. Wcześniej strasznie mulił.

Chociaż na ogół wypadanie zapłonu było w okresie jesień - zima na zimnym silniku.

Zobaczymy jak przyjdzie chłodek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Dzień dobry!

 

Napiszcie koniecznie, który dokładnie preparat STP stosujecie? Do wyboru są następujące dodatki do paliwa, bo rozumiem, że do baku z paliwem to lejecie, tak?

 

CZARNY - formuła do czyszczenia wtryskiwaczy

CZERWONY - formuła do czyszczenia benzyny

BIAŁY - formuła do czyszczenia wtryskiwaczy i gaźników

SZARY - formuła do czyszczenia układu paliwowego

 

- czy jeszcze jakis inny?

 

http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html

 

Też mam problem z kontrolką. Pojawia się rzadko. Silnik pracuje normalnie. Ponowne uruchomienie gasi kontrolkę. Auto miało myty silnik Karcherem, może przez to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności