Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość janek92

Nikt nie pisze o problemie wypadania zapłonu czy czasem wszystkim problem znikł ?

Chyba musisz poczekać do jesieni.Astra II to samochód na lato.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsa w takim razie też :D ale numer nikt nie wie co z tym zrobić latem wszystko w porządku zimą znowu problemy ach ten opel :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .U mnie pomogło i jak narazie działa: również stp czerwone, benzyna 99 cały bak i jazda na wysokich obrotach aż do następnego tankowania . Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janek92

Witam .U mnie pomogło i jak narazie działa: również stp czerwone, benzyna 99 cały bak i jazda na wysokich obrotach aż do następnego tankowania . Pozdr.

Również dodawałem stp czerwone /ale pomagało na chwilę i problem wracał / oczywiście jesienią i zimą /W grudniu ub.roku ,po pow.zabiegu / o którym pisałem wcześniej /autko śmiga bezproblemowo.Oczywiście nie wiem co będzie w zimie.Teraz pozostał tylko uraz zerkania w stronę kontrolki,po porannym odpaleniu.Nie jest to przyjemne.Tankuję 98 okt. a czasem 100 ...raz wlałem dodatek do czyszczenia zaworów. Być może przesadzam.Pożyjemy zobaczymy.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Pisałem wcześniej o błędzie ecn 17152 pojawiającym się po zaślepieniu EGR. Okazało się, że to zbyt uboga mieszanka przy pełnym obciążeniu. Błąd pojawia się po odpaleniu silnika po trasie ok. 200 - 300 km. Nie powoduje żadnych objawów, silnik pracuje bez zastrzeżeń.

Przejechałem już 1500 km od zaślepienia EGR, zapłony juz nie wypadają.

Tylko nie mogę się przyzwyczaić do palącej się kontrolki :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Uporałem się z moim problemem. Wymieniona sonda lambda przed katem i kat, pedał gazu oraz naprawiony sterownik . W sterowniku szwankował tranzystor odpowiedzialny za zbieranie sygnałów z czujnika wałka korbowego. Teraz na benzynie wszystko cacy.

 

[ Dodano: Pią Sie 27, 2010 20:57 ]

No i kicha. Po paru tygodniach auto zaczęło tracić moc na zakręcie w prawo. Na prostej i zakręcie w lewo jest ok. Po wystąpieniu takiego przypadku nawet przy lekkim bujnięciu w prawo i na prostej przy wyprzedzaniu auto zachowuje się jak przy hamowaniu silnikiem. Trzeba puścić pedał gazu i wcisnąć żeby auto jechało dalej. Co ciekawe, nie gaśnie tylko trzyma 2000 obrotów. Po 2 tygodniach u mechanika i próbie szosowej z podpiętym komputerem diagnostycznym wyszło, że przepustnica pomimo pedału w podłodze, zawiesza się na 15 % otwarcia. Ponieważ jechałem na urlop, zabrałem auto z warsztatu. Pod koniec urlopu auto zaczęło pracować na 2 gary. Okazało się, że gumy nachodzące na świece tak sparciały,że miały przebicie. Musiałem kupić nową cewkę(VALEO), bo gum się luzem nie da kupić. Dobrze było tydzień. Po tygodniu na luzie obroty zaczęły szaleć w zakresie 500-1500 obrotów. Odpięcie przepływomierza pomogło, więc kupiłem Siemensa. Teraz auto nie szarpie, przyspiesza płynnie, ale tylko do czasu wejścia w ciasny zakręt w .... prawo. Na zakręcie silnik traci moc bo zawiesza się przepustnica. Po tym na prostej przy pedale w podłodze też potrafi się zawiesić (z reguły przy 4000 obrotów) i czasami szarpnięcie w lewo budzi silnik, ale nie zawsze. Wymigane błędy to 1130 i 0170. Dodam,że generalnie mam nową, pod techem prawidłowo działającą 1 sondę lambda, nowy kat, nowy pedal gazu i jak wyżej DIS i przepływkę oraz sprawdzony i sprawny sterownik silnika. Co do jasnej i ciasnej powoduje zawieszanie się przepustnicy pod wpływem siły odśrodkowej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Ja mam rowniez problem z tzw wypadnieciem zaplonu. Silnik nie pracuje na 2gim cylindrze. Problem powstal po zamontowaniu instalacji gazowej, nie od razu ale po okolo przejechanych 500 km zapalila sie kontrolka silnika i silnik przestal pracowac na jednym cylindrze. Cofnalem auto do gazownika i od 2tyg stoi u niego i probuje ogarnac co sie stalo. Do tej pory stwierdzil,ze problem jest z brakiem sygnalu na 2gi cylinder z komputera sterujacego, sprawdzil to na swojej centralce gazowej no odeslal kompa do jakiego magika, ktory jak do tej pory nic nie twierdzil. Moje pytanie odnosnie sygnalu z komputera:

Czy komputer steruje praca wtrysku czy tylko zbiera sygnal czy wszystko jest w porzadku z wtryskiem? silnik to Z16XEP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności