Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj i mnie dopadł ten problem, błędy 0300 i 0302 jednak inaczej niż w przypadku większości tutaj piszących wydarzyło to się w maju (czyli ciepło) a dwa że kontrolka nie gaśnie po zgaszeniu/postoju i ponownym odpaleniu.

 

Świece były wymieniane ~55 tys. km temu, cewka prawdopodobnie razem z nimi ale pewności nie mam. Jeżdżę na gazie i teraz nie wiem czy grzać od razu do elektronika/mechanika czy próbować jednak "przepalić" samemu silnik ?

 

Aktualnie jestem na 15 stronie tego wątku ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Włożymy najwyżej tą jedną świecę, zobaczymy czy pomoże czy nie jak nie to moduł zapłonowy cały wymienię.

 

Da radę się doturlać z tym błędem 60km do dużego miasta ? Gdzieś mi się obiło o uszy że jak miga kontrolka to można ubić katalizator.

Edytowane przez sel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr67

Dzisiaj i mnie dopadł ten problem, błędy 0300 i 0302 jednak inaczej niż w przypadku większości tutaj piszących wydarzyło to się w maju (czyli ciepło) a dwa że kontrolka nie gaśnie po zgaszeniu/postoju i ponownym odpaleniu.

 

Świece były wymieniane ~55 tys. km temu, cewka prawdopodobnie razem z nimi ale pewności nie mam. Jeżdżę na gazie i teraz nie wiem czy grzać od razu do elektronika/mechanika czy próbować jednak "przepalić" samemu silnik ?

 

Aktualnie jestem na 15 stronie tego wątku ;)

Witam jak masz cewkę zespoloną i ci padła to nie skasujesz kontrolki,objawy padniętej cewki silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, więc najpierw zacznij od skasowania błędów, jeżeli się skasują to odpal silnik i sprawdź czy kontrolka się zapaliła, jeżeli tak to cewka do wymiany, jeżeli nie to niech mechanik zajrzy do zaworów i sprawdzi luzy w zaworach ja miałem podparte i po przejechaniu na zimnym silniku kilkuset metrów silnik mi gasł po ponownym odpaleniu mogłem jeździć cały dzień mam opla H z silnikiem 1.6 16V 2002r. Z16XEP benzyna –gaz

 

Dzisiaj i mnie dopadł ten problem, błędy 0300 i 0302 jednak inaczej niż w przypadku większości tutaj piszących wydarzyło to się w maju (czyli ciepło) a dwa że kontrolka nie gaśnie po zgaszeniu/postoju i ponownym odpaleniu.

 

Świece były wymieniane ~55 tys. km temu, cewka prawdopodobnie razem z nimi ale pewności nie mam. Jeżdżę na gazie i teraz nie wiem czy grzać od razu do elektronika/mechanika czy próbować jednak "przepalić" samemu silnik ?

 

Aktualnie jestem na 15 stronie tego wątku ;)

Witam jak masz cewkę zespoloną i ci padła to nie skasujesz kontrolki,objawy padniętej cewki silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, więc najpierw zacznij od skasowania błędów, jeżeli się skasują to odpal silnik i sprawdź czy kontrolka się zapaliła, jeżeli tak to cewka do wymiany, jeżeli nie to niech mechanik zajrzy do zaworów i sprawdzi luzy w zaworach ja miałem podparte i po przejechaniu na zimnym silniku kilkuset metrów silnik mi gasł po ponownym odpaleniu mogłem jeździć cały dzień mam opla H z silnikiem 1.6 16V 2002r. Z16XEP benzyna –gaz

Włożymy najwyżej tą jedną świecę, zobaczymy czy pomoże czy nie jak nie to moduł zapłonowy cały wymienię.

 

Da radę się doturlać z tym błędem 60km do dużego miasta ? Gdzieś mi się obiło o uszy że jak miga kontrolka to można ubić katalizator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak masz cewkę zespoloną i ci padła to nie skasujesz kontrolki,objawy padniętej cewki silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, więc najpierw zacznij od skasowania błędów, jeżeli się skasują to odpal silnik i sprawdź czy kontrolka się zapaliła, jeżeli tak to cewka do wymiany, jeżeli nie to niech mechanik zajrzy do zaworów i sprawdzi luzy w zaworach ja miałem podparte i po przejechaniu na zimnym silniku kilkuset metrów silnik mi gasł po ponownym odpaleniu mogłem jeździć cały dzień mam opla H z silnikiem 1.6 16V 2002r. Z16XEP benzyna –gaz

 

Witam jak masz cewkę zespoloną i ci padła to nie skasujesz kontrolki,objawy padniętej cewki silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach, więc najpierw zacznij od skasowania błędów, jeżeli się skasują to odpal silnik i sprawdź czy kontrolka się zapaliła, jeżeli tak to cewka do wymiany, jeżeli nie to niech mechanik zajrzy do zaworów i sprawdzi luzy w zaworach ja miałem podparte i po przejechaniu na zimnym silniku kilkuset metrów silnik mi gasł po ponownym odpaleniu mogłem jeździć cały dzień mam opla H z silnikiem 1.6 16V 2002r. Z16XEP benzyna –gaz

 

 

Podpiąłem pod komputer, skasowałem błędy, przejechałem 300m i wróciły te same błędy, wyrzuciło 185 misfire na wykresie apropo cylindrów. Do tego auto zaczeło ciężko palić, nigdy tak jeszcze nie miałem, zawsze paliło od "dotknięcia". Mój silnik to Z16XE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Krzysztofm

Witam,

Od jakiegoś czasu mam podobny problem. Posiadam Astre G 1.6 16 V (z16xe) 2002 rok, przebieg 140 tys, instalacja LPG(założona przy 93ty). Olej Mobile 1 5W50 – silnik raczej nie bierze oleju, na 15tys doleje ze 300 ml (mały przeciek na wale). Na zimnym silniku wszystko jest ok. (silnik przyspiesza i równo pracuje). Ale gdy stanę na chwile w korku i silnik złapie temperaturę 90 C (normalnie w czasie jazdy około 85C), zaczyna przerywać w zakresie obrotów od 1500 do 2500, powyżej 2500 jest ok. Przy wciśniętym gazie do oporu podczas gdy silnik zaczyna przerywać i szarpać zapala się „check” (błędy 300 i 301) po przełączeniu na benzynę jest to samo. Jeżeli odpuszczę i powoli dodam gazu „check” nie zapala się i dalej jest ok. Na wolnych obrotach przy temperaturze 90 C obroty lekko falują. Jak zapali się już „check”, muszę się zatrzymać i wyłączyć silnik. Po ponownym uruchomieniu silnik nie chce się przełączyć na gaz. Żeby silnik przełączył się na gaz musze zgasić silnik, wyjąć kluczyk ze stacyjki i odczekać chwile. Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Świecę zmieniałem jakieś 10 tys temu (NGK), tydzień temu czyściłem przepustnice (całkowicie zatkany mały otwór), i odkręciłem EGR. EGR się otwiera podłączyłem pod akumulator pierwszy i ostatni pin.

Nie jestem pewien czy to DIS czy może problem z zaworami, może miał ktoś podobny problem?

W weekend zamierzam sprawdzić świece i sprężanie na cylindrach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie jestem pewien czy to DIS czy może problem z zaworami

 

Witam raczej dis , ale dziwi mnie trochę kilka rzeczy

1 masz podejrzane wskazania temperatury- powinna oscylować ~92-97 ' C - taka jest norma dla benzyniaka , a z gazem nawet pod 97. Może po prostu zegar kantuje.

2 Przebieg masz wręcz śmieszny , a olej raczej gęstawy . Ja mam prawie 400 ts km i dalej śmigam na fabrycznym 10 W40

3 Podejrzane są problemy z przełączaniem na gaz - wskazana wizyta u gazowników , zwłaszcza jeśli na beni nie ma wypadania zapłonu.

 

Może warto jeszcze pogrzebać w odmie/ odolejaczu , może też zasyfiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysztofm

Witam,

 

Odnośnie temperatury to zawsze tak wskazywał, może i przekłamuje.

Odmę czyściłem przy okazji przepustnicy nie było dużo syfu.

Wczoraj szwagier jechał moim Astrą i wyskoczył mu “check”.

Dzisiaj rano sprawdziłem błędy 0530, 0300, 0301, 0170.

Szkoda że nikt ze znajomych nie ma takiego silnika na podmiankę DIS. Chyba będę musiał zainwestować 350 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności