Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu Opel Astra 1.6 16V 2002r. Z16XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynają się temperatury minusowe i sezon na wypadanie zapłonów jak tam u was ? U mnie jest wporządku ostatnio rozmawiałem z chłopakiem który w serwisie Opla pracuje od 2004 roku i powiedział mi że spora opelków do nich jest wstawianych z takimi objawami i w wielu przypadkach winny był...... olej silnikowy. Zdziwiłem się ale wytłumaczył mi że Ople muszą mieć żadkie ojeje ponieważ przy gęstrzych zawiesza się hydrałlika po wymianie oleju na żadszy objawy znikły w wielu autach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 343
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zaczynają się temperatury minusowe i sezon na wypadanie zapłonów jak tam u was ? U mnie jest wporządku ostatnio rozmawiałem z chłopakiem który w serwisie Opla pracuje od 2004 roku i powiedział mi że spora opelków do nich jest wstawianych z takimi objawami i w wielu przypadkach winny był...... olej silnikowy. Zdziwiłem się ale wytłumaczył mi że Ople muszą mieć żadkie ojeje ponieważ przy gęstrzych zawiesza się hydrałlika po wymianie oleju na żadszy objawy znikły w wielu autach.

No właśnie i u mnie tak to się zaczęło.Gdy powróciłem do rżadszego to nic nie dało.Kontrolka nie zapala się gdy nie ruszam od razu , tylko poczekam chwilę jak silnik się zagrzeje i obroty na biegu jałowym zaczynają spadać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie zapala się gdy nie ruszam od razu , tylko poczekam chwilę jak silnik się zagrzeje i obroty na biegu jałowym zaczynają spadać.

Czyli tak jak pisałem w jakimś poście w tym temacie. To chyba całkiem dobra praktyka aby, jak jest zimno, nie "rzucać się" od razu do jazdy tylko chwilę ten silnik rozgrzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kontrolka nie zapala się gdy nie ruszam od razu , tylko poczekam chwilę jak silnik się zagrzeje i obroty na biegu jałowym zaczynają spadać.

Czyli tak jak pisałem w jakimś poście w tym temacie. To chyba całkiem dobra praktyka aby, jak jest zimno, nie "rzucać się" od razu do jazdy tylko chwilę ten silnik rozgrzać.
Jak do tej pory, stosując tą metodę, wszystko gra.Coś za coś.Ale czy to jest normalne.Dlaczego nie ma tego instrukcji samochodu ? Zapalając silnik chciałoby się od razu ruszać /od czego ssanie ! /W poprzednim samochodzie / opel ascona /nigdy nie było takich problemów.Opel zostawił nas z tym.Zawsze muszą być jakieś ,,króliki doświadczalne " Czuję się bardzo oszukany.Byłem fanem tej marki.Ale to jest normalna kpina z klienta.W serwisie na początku proponowano wymianę części/zaczynając od modułu zapłonowego,bez zwrotu pieniędzy jeżeli nie byłoby pozytywnego efektu / aż w końcu zaproponowano rozwiercanie prowadnic zaworów /wydech /co wiąże się z kosztowną naprawą a wystarcza na niecały rok i problem wraca.Po prostu błąd konstr.silnika.Myślę że to podsumowanie wystarczy. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po kilku miesiącach śmigania na zatkanym EGR, już bez wypadania zapłonów, postanowiłem naprawić silnik. Zakupiłem nowy EGR i udałem się z nim do zaufanych mechaników. Wstawili EGRa, przeczyścili przepustnicę. Niestety błąd pojawił się po przejechaniu 2 km.

Panowie stwierdzili, że jeśli to nie EGR to musi być sonda lambda. Wkręcili nową i znowu to samo.

Może ktoś jest w stanie wyjaśnić tę zagadkę.

Po zaślepieniu EGR wszystko działa, pojawia się tylko błąd ECN 17152 "zbyt uboga mieszanka przy pełnym obciążeniu" po przejechaniu kilkuset kilometrów. Samochód może troszkę więcej pali, ciężko zejść poniżej 7l w trasie, wcześniej było 6,5l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Po kilku miesiącach śmigania na zatkanym EGR, już bez wypadania zapłonów, postanowiłem naprawić silnik. Zakupiłem nowy EGR i udałem się z nim do zaufanych mechaników. Wstawili EGRa, przeczyścili przepustnicę. Niestety błąd pojawił się po przejechaniu 2 km.

Panowie stwierdzili, że jeśli to nie EGR to musi być sonda lambda. Wkręcili nową i znowu to samo.

Może ktoś jest w stanie wyjaśnić tę zagadkę.

Po zaślepieniu EGR wszystko działa, pojawia się tylko błąd ECN 17152 "zbyt uboga mieszanka przy pełnym obciążeniu" po przejechaniu kilkuset kilometrów. Samochód może troszkę więcej pali, ciężko zejść poniżej 7l w trasie, wcześniej było 6,5l.

Po włączeniu zimnego silnika ,rano,nie ruszaj od razu .Poczekaj z 3 min.aż spadną obroty i ruszaj.U mnie to skutkuje.Po prostu samochód na lato.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem i w serwisach 3 i u kilku mechaników i każdy co innego mówił żeby wymieniać lambdy, egr itd.... jeden stwierdził że ople zimą jak mają za gęsty olej wiesza się hydraulika - zawory zmienił mi olej na syntetyk wcześniej półsyntetyk był zalany a przebieg 73 tyś i pół zimy już za mną a autko śmiga jak trzeba żadnych problemów z wypadaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W czerwcu i sierpniu pisałem o swoim problemie(str.33). Poradziłem sobie sam. Odcinanie mocy na zakrętach powodował czujnik ABS w prawym przednim kole. Skojarzyłem, że odcinanie mocy na zakręcie w prawo pojawiło się od wymiany prawej przedniej piasty (założono SKF). Wyjąłem bezpiecznik główny ABS - 40 A - na weekend. Od tamtej pory mam święty spokój, a jak znowu będzie problem, to już wiem co trzeba zrobić. Co do odcinania mocy przy 4 tyś obrotów - wymiana czujnika wałka rozrządu pomogła (tu chylę czoła przed forum). Około 5 cm od czujnika osłona kabla czujnika była pęknięta. Jak rozchyliłem celem sprawdzenia wielkości uszkodzenia, wysypała mi się kolorowa izolacja biegnących wewnątrz trzech cienkich kabelków. Widać przy większych obrotach następowało przebicie między nimi i komputer świrował.

 

A propos wypadania zapłonu, mam to i mam to gdzieś. Dopóki nie świeci się CHECK to mnie to lotto. Czasem pomaga przegonienie Opla w zakresie czerwonego pola :?:

 

Tak przy okazji.

Ostatnio po dwóch dniach postoju, Astra zapaliła z problemami i chodziła na 3 garach. Po wyłączeniu silnika i przekręceniu zapłonu, nie świeciła mi się w ogóle kontrolka od oleju. Lekko wkur... podniosłem maskę i nie wiedzieć po co, sprawdziłem poziom oleju (mądrze prawda? Tuż po zassaniu całego oleju przez silnik http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/excl.gif ) Gdy sobie to uświadomiłem, trzasnąłem maską. I wiecie co? Pomogło ! Auto zapaliło jak trzeba. Chyba będę częściej trzaskał maską ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po kilku miesiącach śmigania na zatkanym EGR, już bez wypadania zapłonów, postanowiłem naprawić silnik. Zakupiłem nowy EGR i udałem się z nim do zaufanych mechaników. Wstawili EGRa, przeczyścili przepustnicę. Niestety błąd pojawił się po przejechaniu 2 km.

Panowie stwierdzili, że jeśli to nie EGR to musi być sonda lambda. Wkręcili nową i znowu to samo.

Może ktoś jest w stanie wyjaśnić tę zagadkę.

Po zaślepieniu EGR wszystko działa, pojawia się tylko błąd ECN 17152 "zbyt uboga mieszanka przy pełnym obciążeniu" po przejechaniu kilkuset kilometrów. Samochód może troszkę więcej pali, ciężko zejść poniżej 7l w trasie, wcześniej było 6,5l.

Sprawdź przewód od czujnika temp.silnika /po lewej po podniesieniu maski/.Osłona która jest przykręcona do modułu zapłonowego /cewki/powoduje przetarcie izolacji przewodu czujnika temp.co może powodować przekłamania co do faktycznych parametrów temperatury silnika.Błąd pojawiał się po przejechaniu ok.2 km.Po poprawieniu izolacji silnik pracuje normalnie.Tak jak pisałem wcześniej , przy tak niskich temper.i dużej wilgotności powietrza ruszam po kilku minutach od uruchomienia silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał wypadanie zapłonu w silniku 8v czy tylko w 16v?? Bo u mnie pojawia się na dwóch cylindrach i nie wiem co mam z tym zrobić?! I czy wieszanie zaworów też może wystąpić przy jeździe na gazie?? Jest wtedy sens wlewania tego preparatu STR do czyszczenia?? Jeżeli tak to jaki?? Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności