Skocz do zawartości

Vectra B 1.8 16v 115 km +LPG strzelanie na LPG


Gość radkov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od tygodnia jestem średnio szczęsliwym posiadaczem Vecterki.

 

Po powrocie do domu z kupna zauważyłem że czasami strzela z wydechu głośno aż otwiera obudowę filtra powietrza i gaśnie na LPG.

 

Na LPG ma siłę i jedzie ok lecz jak strzeli z wydechu to gaśnie i muszę czekać aż ostygnie.

 

Na benzynie zaś dobrze odpala na zimnym silniku lecz jak się rozgrzeje jest dużo trudniej. Jest dużo słabsza i wkręca się na biegu jałowym od 4 do 5 tysięcy obrotów (falowanie w tym zakresie przy max pedale gazu).

 

Wymieniłem w tym aucie świece zapłonowe oraz czujnik położenia wału oraz podmieniałem cewkę (zespoloną) oraz czujnik temperatury cieczy co nie dało efektu. Jedyny efekt dały świece zapłonowe lecz zauważyłem już że są zasmolone.

 

Sprawdziłem rozrząd czy nie przeskoczył i trzy dni temu rozrząd był na znakach a dziś postanowiłem sprawdzić jeszcze raz i okazało się że rozrząd przestawiony był o 2 ząbki.

 

Jedyny błąd na komputerze pokazywał dziś czujnik położenia wałka rozrządu ale nie wiem czy chodziło o to że rozrząd był przestawiony czy może faktycznie czujnik ten coś pierdzieli.

 

Może ma ktoś jakieś pomysły lub miał doczynienia z takimi objawami?

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi : SMILE :

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz przestawiony to coś sie dzieje skoro kilka dni temu było w porządku.Może pasek postrzępiony i go chwyciło?

Do sprawdzenia masz w takim razie cały rozrzad.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że dziś ustawiłem znów na znaki i nadal problem jest ten sam. Wcześniej na 100 % też był na znakach i też chodził kulawo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale coś spowodowało że przeskoczył. Sprawdzałeś pompę , wałki czy nie mają nadmiernych oporów?

Strzelanie na LPG to masz gazownię do regulacji i o ile już ci nie rozwaliło kolektora albo puchy z filtrem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, rozebrałem rozrząd i wszystko sprawdziłem.

 

zastanawia mnie czemu wyskoczył błąd czujnika położenia wałka rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód od czujnika wałka rozrządu jest w jednym miejscu przetarty do miedzi, zauważyłem to przed chwilą spisując numery części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz chyba winowajcę błędu.To by też świadczyło o problemie z rozrządem. Może jest felerny napinacz ?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak się wtrące do rozmowy - pewnie rozrząd do wymiany miał iść tylko sprzedający "zapomniał" powiedzieć.

Już takie przypadki się zdarzały i kończyło się to remontem głowicy.

Jeszcze tylko nadmienię że Opel nie za bardzo przyjmuje zamienniki - jeżeli chodzi o elektronikę, więc najpierw napraw kabel przed kupnem nowego/innego czujnika wałków zanim zrobisz z rozrządem, ogólnie sprawdził bym też czy przewody dalej mają przejście do sterownika silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności