Skocz do zawartości

Vectra B 1.8 16v 115 km +LPG strzelanie na LPG


Gość radkov

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym jednak nie liczył na uczciwość sprzedającego.

Za rozrząd zapłacisz z robotą 600 - 700zł, a za remont głowicy jednak trochę więcej, a gdyby się okazało że nagle jeszcze dojdą pierścienie to już masz remoncik motorka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że auto bardzo się grzeje tzn wskaźnik na zegarach pokazuje ~100 stopni natomiast sam silnik jest tak gorący że aż parzy, jakby chłodnica była przypchana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może pompa chłodziwa też już ma dość.

Nie wiem kto ci doradził samo sprawdzenie rozrządu, o ile się nie mylę to w twoim autku rozrząd jest na pasku, więc i z niego jest napęd na pompę wody. Ja kupując używane auto traktuję rozrząd, chłodziwo, oleje i filtry jako serwis startowy (chyba że sprzedający daje mi fakturę z wymiany takowych z robotą).

Dałbym cały komplet nowy przy okazji przepłukał układ chłodzenia i wypłukał chłodnice na zewnątrz (zwykły strumień wody z kranu).

Zaletą takiej wymiany jest spokojna głowa, na przynajmniej 5 lat (nie wiem jakie są interwały wymiany rozrządu w Viki).

Na forum poczytaj jakiej firmy kupić zestaw i jaką pompę - bo teraz trudno o dobrej jakości marki.

Ale zrobisz jak uważasz - twój samochód, twoja kasa.


Odnośnie chłodzenia też bym sprawdził jaką temperaturę widzi sterownik silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem znów błędy silnika, nadal okazuje czujnik wałka mimo że rozrząd ustawiłem na znaki. wymieniłem czujnik na zamiennik, zero efektów w sumie stary to też jakiś zamiennik.

podczas odpalania zauważyłem że pompka paliwa czasami pracuje prawidłowo, czasami wcale a czasami po przekręceniu kluczyka działa ciągle i wtedy nie można odpalić auta. auto się dusi i 'pufa'.

 

czekam na oryginalny czujnik, podobno zamienniki są nic nie warte a tym bardziej te najtańsze.

rozrząd sprawdzony całkowicie i układ chłodzenia też.

myślicie że czujnik wałka ma coś wspólnego z tą pompką?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

odczas odpalania zauważyłem że pompka paliwa czasami pracuje prawidłowo, czasami wcale a czasami po przekręceniu kluczyka działa ciągle i wtedy nie można odpalić auta. auto się dusi i 'pufa'.

 

No i zostaje pomierzyc ciśnienie paliwa.

Do tego pisałem żeby sprawdzić przewód od czujnika.Sprawdziłeś?

Jeżeli jest jakieś przestawienie na rozrządzie (czujnik wału)czy tego typu sprawy to moze się grzać silnik bardziej.

Błędy jak sprawdzasz?


 

 

Po powrocie do domu z kupna zauważyłem że czasami strzela z wydechu głośno aż otwiera obudowę filtra powietrza i gaśnie na LPG.

 

Do tego to strzelanie to nie wróży nic dobrego.Masz szczelny kolektor ssący.Sprawdź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekiem na wszystkie dolegliwości okazał się ORYGINALNY czujnik położenia wałka rozrządu SIEMENS . Auto wkręca się normalnie, odpala poprawnie, jest żwawe i odzyskało moc. dziękuję za wszystkie pomocne rady :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności