Skocz do zawartości

Zapaliła się pomarańczowa kontrolka oleju


Gość lepek007

Rekomendowane odpowiedzi

No i nie musisz być ekspertem ale powinieneś wiedzieć ile oleju wchodzi do twojego auta.Widzę że nie wiesz..Pisałeś że dolał ci oleju.Nie wymieniał..Do mery wchodzi 3.6l. Odległość między min.a max to litr.Jeżeli było na min. to po dolaniu litra oleju masz max.Ale jeżeli było na połowie to masz dużo ponad max a to jest niebezpieczne.A do tego pisałeś że mechanik powiedział iż było trochę za mało.No to ile w końcu było?

Polecam poczytać instrukcje do Mery.A nawet jest temat http://forum.opel24.com/topic/36325-wymiana-oleju-z-filtrem-i-filtru-powietrza-meriva-16-16v/

 

Pozdro.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj troszke mnie tutaj nie bylo ale zalatany byłem , przyznam szczerze ze fakt nie znam się na tym więc zwracam honor i nie wywyższam się ,:) poczytałem troszkę.

A z ciekawości w naszej Meriwie jaki olej się stosuje ??Czysto informacyjnie pytam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ci nie bierze oleju zmień

Jeżeli bierze olej to może go brać więcej.

Przed wymianą zrób płukankę.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam Forumowiczów na problemy z powracającą zapalającą się kontrolką oleju w moim silniku 1.6 105 KM pomógł prosty sposób zastosowanie Oplowskiego oleju 0W30.

Nagle problem zniknął. Na bagnecie na połowie miarki przy oleju 5W30 już się paliła i musiałem dolewać na max. co jest niezgodne z tym co mówi książka serwisowa olej musi być na środku miarki przekroczenie Max jest niebezpieczne dla silnika.

5W30 według książki serwisowej jest olejem opcjonalnym w moim silniku dlatego zastosowałem olej 0W30 , który jest olejem zalecanym przez producenta i nagle po problemie od 4 tysi km nawet nie sprawdzałem stanu i jest ok.

Morał z tego taki trzeba stosować oleje jakie zaleca producent bo coś w tym jest do 105 konnej wersji wchodzi 4,5 L oleju.

Powodzenia :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość waldemarszmurlo

Witam,

 

Podobny objaw, ale po dolaniu i przejechaniu 400 km znów się zapala.
Auto nie dymi, ma moc, tylko żre olej.
Jaka może być przyczyna?

 

Pozdrawiam forumowiczów, zwłaszcza tych co udzielą pomocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny objaw, ale po dolaniu i przejechaniu 400 km znów się zapala.

Cześć.

Ale trochę mało danych, jaki motor jaki olej i czy na pewno kontrolka poziomu, a nie ciśnienia (tu chodziło o poziom) .

Na temat zużycia oleju przez silniki opla jest sporo tematów więc nie ma co pisać następnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podobny objaw, ale po dolaniu i przejechaniu 400 km znów się zapala. Auto nie dymi, ma moc, tylko żre olej. Jaka może być przyczyna?

 

 

Pierścienie i uszczelniacze zaworowe.

 

Harnas i ja dużo pisaliśmy jak za pomocą nafty odpiekaliśmy pieścienie.

Poszukaj tych tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności