Skocz do zawartości

Astra G 1.4 x14xe kilka objawów niewłaściwej pracy silnika


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ja kupuję w biedronce woreczki -pochłaniacze wilgoci.Ale kiedy wymieniałeś filtr pyłkowy i czy czyściłeś spust wody z podszybia?

 

 

Jeżeli takie woreczki jak ja myślę to ojciec kiedyś to sobie kupił i jakiegoś super efektu nie było z czego pamiętam.

Filtr pyłkowy/kabinowy wymieniałem jakoś grudzień 2015/styczeń 2016 (i zapewne jakoś tak znów będę wymieniał), ale go raczej eliminuje bo w tamtym roku mimo wymiany szyby parowały dalej.

A gdzie jest ten spust wody z podszybia? Tak mniej więcej. W życiu tego nie czyściłem, więc możliwe że coś tam się dzieje.

Bo na bank jest to od wilgoci (zawsze parują jak deszcz/śnieg czy mokre powietrze).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Jak będę miał jutro czas to postaram się to ogarnąć i zobaczyć jaki efekt przyniosło.


Niestety dzisiaj nie było czasu by zająć się szybami, ale kolejny nierozwiązany problem przypomniał się o sobie.
Otóż wcześniej w tym temacie pisałem o problemach z odpalaniem przy wysokich temperaturach. Jak wiadomo wysokich temperatur już nie ma i mimo wskazówek by kupić inne ako to jeszcze tego nie zrobiłem (również ze względów finansowych). Jak wiadomo za oknem już nie jest ciepło, wręcz powiedziałbym zimno, a znów miałem problem z odpaleniem auta.
Auto zostało na dosłownie 10-15 minut na parkingu (temperatura na zewnątrz około 7 stopni). Po tych 10-15 minutach wsiadłem do auta i włączyłem zapłon, żeby sprawdzić godzinę na zegarku jak i po to by co jakiś czas przetrzeć szybę wycieraczką (lubię widzieć nawet na parkingu co dzieje się wokół mnie), włączyłem radio. Wszystko trwało dosłownie 2-3 minuty (robię tak zawsze i na postoju nieraz nawet godzinę słuchałem radia i nie było problemów). Po tym czasie auto już nie odpaliło. Niestety nie miałem miernika by sprawdzić napięcie w tym czasie. Radio (oczywiście nieoryginalne) zgasło i się rozkodowało podczas próby odpalania, ale wszystkie światła/kontrolki/zegary/dmuchawa działały z pełną mocą to samo radio po ponownym włączeniu grało tyle, że było rozkodowane. Jakby ako była lipa to raczej kontrolki by poprzygasały, a radia bym nie włączył? Auto odpaliło na zapych. Dojechałem do domu. Ładowanie mam dosyć słabe bo w granicach 13.5 (chyba powinno być trochę więcej?), aczkolwiek akumulator po zgaszeniu auta i odstaniu z 2-3 godzin utrzymuje wartość w granicy 12. Dodam również, że po nocy nie mam żadnych problemów z odpaleniem auta. W czasie samego odpalania napięcie spada do 9. Może się mylę, ale nie wygląda mi to na uszkodzony akumulator, a bardziej na jakieś zwarcie, tylko gdzie szukać? Miał ktoś podobny problem? Inwestycja w granicy 200-300zł nie uśmiecha mi się w tej chwili, ale jak sytuacja się powtórzy a zapewne tak będzie to wymienię to ako i zobaczę jak będzie.
Ewentualnie pytanie. Czy jeżeli mam teraz ako 55ah, a założyłbym 45ah to będzie jakiś problem? Bo mam taki dobry, ale obawiam się, że będzie za słaby...
Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9V przy odpalaniu to jest wymiana aku.Spróbuj do porządnie naładować.

Ładowanie 13.5V to juz czas się zainteresować altkiem.

45 ah jest opcja przeładowania aku mniejszego.Ale nie powinno być problemu

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

9V przy odpalaniu to jest wymiana aku.Spróbuj do porządnie naładować.

Ładowanie 13.5V to juz czas się zainteresować altkiem.

45 ah jest opcja przeładowania aku mniejszego.Ale nie powinno być problemu

Okej dzięki :)

Aku wymieniłem i na razie nie ma problemów, zobaczymy co czas przyniesie, ale myślę, że będzie ok. Nawet czuć, że o wiele lepiej auto kręci i szybciej odpala. Jednak miałem 50ah, ale kupiłem 55ah, dla świętego spokoju. Ładowanie ogólnie koło 14 bez niczego, a jak się włączy nawiew, światła itd. to spada nawet do granic 13,2v. Do czasu kiedy działa to ok, na wiosnę bądź jak szybciej padnie to zregeneruje się :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do czasu kiedy działa to ok, na wiosnę bądź jak szybciej padnie to zregeneruje się

 

 

No to wtedy możesz mieć dwa wydatki: alternator plus zajechany aku.

Sprawdź dla czego masz takie spadki.Pomierz na altku i na aku.Jest na internecie dużo porad i filmików jak się to robi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności