Gość Marcin444 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Chce zrobić remont silnika i szukam kilku podpowiedzi. Otóż chodzi mi o chydropopychacze,czy opłaca się rozebrać je na części pierwsze, przeczyscic i wypłukać czy kupić raczej nowe. I będę też między innymi wymieniał paneweki korbowodow i moje tu pytanie jest takie czy przed montażem nowych panewek trzeba je czymś delikatnie przeszlifowac aby nie porysowaly wału?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Jeszcze gdybyś powiedział jakie auto i kod silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin444 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Przepraszam.myslalem ze widać w profilu. Opel astra 1 1.4 8v 44KM c14nz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 W profilu nawet Opla nie masz. Panewki smaruje się olejem silnikowym przed założeniem a nie szlifuje. Kto Ci takich głupot nagadał o szlifowaniu panewek ? Średni koszt nowego popychacza to 20PLN a jest ich osiem. Sam zdecyduj co zrobić bo dla jednej osoby to drobne a dla innej spore szarpnięcie kieszeni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 ja bym raczje na jego miejscu nie zabieral sie za meską robote. Hydropopychacz nawet nie umie napisac a jka panewki che szlifowac to pewnie nawet nei wie ze sa gorne i dolne i ze zamkami do siebie ma je skladac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Kacperku te za 20 zeta to chyba za raz się odezwą (tak zasłyszane od mechaników). Marcin - jak chcesz się zabrać za taką robotę to nie słuchaj kogoś tylko sobie kup książkę o silnikach spalinowych i poczytaj, dopiero wtedy zdecydujesz czy podołasz takiej zabawie, ale skoro panewki na korbach mają dość to główne będą podobne, nie wspominając o pompie olejowej oraz przytkanych kanałach oleju. Wracając do szlifowania panewek - jak tak ci powiedział mechanik - to więcej nawet nie patrz w jego stronę, - szlifuje się wał (twardszy materiał ) - na panewkę lejesz olej inaczej przyklei się do wału i w ten sposób zatrzesz jedno i drugie czyli szmelc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin444 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Drogi Wesoł, trochę za dużo się wymądrzasz, każdy może popełnić błąd w pisowni bo ma do tego prawo. A ty też popełniłeś kilka gaf pisząc do mnie ten post. I do twojej wiadomości to doskonale wiem że panewki są górne i dolne i ze mają zamki na które muszę uważać. A jeśli chodzi o szlifowanie tych panewek to chodziło mi dokładnie o bardzo delikatne przetarcie krawędzi panewek które mogą mieć mikrozadry i porysowac wał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Drogi Wesoł, trochę za dużo się wymądrzasz, każdy może popełnić błąd w pisowni bo ma do tego prawo. A ty też popełniłeś kilka gaf pisząc do mnie ten post. I do twojej wiadomości to doskonale wiem że panewki są górne i dolne i ze mają zamki na które muszę uważać. A jeśli chodzi o szlifowanie tych panewek to chodziło mi dokładnie o bardzo delikatne przetarcie krawędzi panewek które mogą mieć mikrozadry i porysowac wał. Kolego to nie tak jak myślisz. Jak już kupujesz panewki to najczęściej są w opakowaniu i raczej w dokładnym wykonaniu, nic z nimi się nie robi oprócz tego co pisałem. Innych bym nie kupował. A druga sprawa - też pisałem wał jest wykonany z innego materiału dodatkowo utwardzonego powierzchniowo, a panewka najczęściej z blachy z wykładziną stopu łożyskowego. wykonanie dokładnie do danego typu rozmiaru wału. Za to że się nic nie zatrze odpowiada film olejowy. Pewnie słyszałeś że dawniej się panewki wylewało i skrobało - ale to nie te czasy, taniej wyjdzie kupić gotowe do danego motorka i jeszcze kwestia dobrania odpowiedniego stopu łożyskowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin444 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Ok. Dziękuję za podpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin444 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Mam jeszcze pytanie, jakim momentem dokręcania korbowód na wale. Mam jeszcze pytanie, jakim momentem dokręcania korbowód na wale. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez Marcin444 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77654-remont-silnika/#findComment-646939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.