Gość Hold_on1 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Witam, Od dłuższego czasu świeci mi się check engine. Dzisiaj, aby zaoszczędzić trochę kasy za podpięcie do kompa, postanowiłem samemu odczytać błędy, niestety jest ich aż pięć. Oto one: 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0115 Czujnik temperatury silnika 0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych 0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l 0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2 OBJAWY Nr 1. Silnik ciężko odpala, zawsze rano gdy wyjeżdżam do pracy muszę pokręcić kilka sekund zanim załapie. Nr 2. Auto przerywa (szarpie) na zimnym silniku, tak jakby przez moment paliwo nie dopływało do komory spalania. Problem znika gdy auto się zagrzeje, wtedy samochód jedzie normalnie. Nr 3. Gdy odpalam astrę obrotomierz skacze do 1.500 i dopiero po chwili spada do 900obr/min. Gdy jadę po mieście i wciskam sprzęgło obroty spadają do 1.100, dopiero w momencie gdy całkowicie zatrzymam samochód obroty wracają do normy (czyli 900obr/min). Dlaczego ? Choćby koła minimalnie toczyły się na luzie to jest 1.100obr, dopiero po zatrzymaniu się "do zera" obroty wracają do normy. Nr. 4. Wentylator w samochodzie szaleje (P.S. nie mam klimatyzacji). Ale to może być akurat wina czujnika bo astra nie pokazuje mi temperatury na zegarach. Nr. 5. Jak jadę tak do 2.000obr to mam wrażenie że silnik nie chodzi równo, robi takie wrrrr, wrrr, wrr i tak coraz szybciej aż dźwięk znika (wtapia się w pracę silnika). Na wolnych obrotach chodzi ok pod warunkiem że outo stoi w miejscu bo tak jak pisałem tylko wtedy jest 900obr/min. Jak myślicie jakie kroki muszę poczynić aby wrócić mój automobil do stanu fabrycznego ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 No i wiele nie zaoszczędziłeś bo przydałoby się podpiąć i sprawdzić parametry pracy w blokach pomiarowych. A ogólnie po prostu eliminuj te usterki które ci się wyświetliły najpierw przez pomiar czujników i ich wiązek aż do wymiany skonczywszy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hold_on1 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Jestem totalnym lajkiem w temacie, może to o co zapytam to jakaś oczywista oczywistość, ale co to są te bloki pomiarowe ? "eliminuj te usterki które ci się wyświetliły najpierw przez pomiar czujników i ich wiązek" - tzn. co mam zrobić ? Weźmy najpierw ten czujnik temperatury, jak go sprawdzić ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Bloki pomiarowe Pomierzyć miernikiem oporności na poszczególnych temp.,Pomierzyć miernikiem wtyczkę do czujnika aby sprawdzić czy wiązka jest sprawna .Jest w internecie mnóstwo porad jak to robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hold_on1 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Dzięki. A masz może jakiś pomysł odnośnie tego szarpania na zimnym silniku? I o tych wolnych dlaczego są raz 1.100 a raz 900 ? P.S.Jeżeli przyszło by wymienić czujnik temp. to da się to zrobić bez spuszczania płynu chłodzącego ? Edytowane 4 Listopada 2016 przez Hold_on1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Masz przecież błąd przepływki powietrza? Powietrze + paliwo to mieszanka zapłonowa.A co się stanie jak silnik nie wie ile ma powietrza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 mylisz troszke pojecia bo w dieslu nie ma zadnej mieszanki. To domena silnikow ZI a nie ZS. W dieslu masz zawsze nadmiar powietrza do paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Zgadza się.Ale to było takie szybkie wytłumaczenie koledze po co mu jest potrzebna przepływka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hold_on1 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Hmm, pomyślmy. Jeżeli silnik nie wie ile ma powietrza to nie jest w stanie skomponować idealnej dawki paliwa, albo będzie dawał więcej paliwa, albo mniej niż powinien i obroty powinny falować. Dobrze to rozumiem ? Poprawcie mnie jeśli się mylę Ale z drugiej strony pomimo tego że mam przepływke uszkodzoną na wolnych obrotach kiedy auto stoi utrzymuje te 900obr non stop i nie skacze Czyli jako że w dieslach zawsze jest nadwyżka powietrza, to przepływomierz ogranicza jego ilość która trafia do komory spalania, tak ? Edytowane 4 Listopada 2016 przez Hold_on1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Przepływka może podawać złą wartość w pewnych parametrach tylko. Na podstawie jej parametrów i położenia pedału gazu sterownik silnika dobiera odpowiednią dawkę ropy A tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr powietrza? Edytowane 4 Listopada 2016 przez adam1954 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78330-kilka-problem%C3%B3w-z-moj%C4%85-astr%C4%85-g-17-isuzu-2000r-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-652112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.