Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) Panowie (i panie;), Praca wre. No może nie do końca wre, ale coś tam się dzieje. Nie ma pośpiechu Dla pewności chciałbym zasięgnąć opinii czy poprawnie odczytuję znaki nastawcze na kole napędowym na wale korbowym - niby nie ma żadnych innych znaków, ale wolę być pewny na 120 %: (Na biało oznaczył ktoś w przeszłości.) Czyli że teraz jest w ustawieniu (prawie) GMP, zgadza się? Edytowane 15 Listopada 2016 przez kaaaaaaa.k   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-652983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-652989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Chcąc nie chcąc musiałem zdjąć głowicę. Więc przy okazji wrzucam kilka fotek z wiwisekcji. Wprawne oko dostrzeże zapewne pierwsze oznaki osadzania się nagaru - nic czego nie dałoby się wyczyścić w przydomowym nieogrzewanym garażu Zobaczymy jak to się skończy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 A co z zaworem wydechowym na 2 cylindrze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Zawór wydechowy na 2 cylindrze jest i ma się dobrze, ale nie pytajcie mnie dlaczego został zdemontowany przed zdjęciem głowicy Ważne że docelowo wróci na swoje miejsce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Czas na wstępne podsumowanie. Silnik poskładany do kupy, samochód działa i jeździ zarówno na benzynie jak i na gazie. Wnętrzności po wyczyszczeniu prezentowały się następująco: Cztery ze starych uszczelniaczy zaworowych były zupełnie luźne, ale obawiam się że nie to było główną przyczyną spalania oleju. Na trzecim cylindrze, na tym na którym było niższe ciśnienie sprężania, wyraźnie wyczuwalna była pionowa rysa (w kierunku pracy tłoka). W dodatku, gdy głowica była zdjęta, zalałem wszystkie cylindry naftą na noc, i niestety rano na wszystkich czterech cylindrach nafty już nie było No ale trudno, potraktuję już ten silnik jako do zajeżdżenia, choć może przy tej okazji przeprowadzę swój własny test ceramizera Ogólnie rzecz ujmując okazało się, że taka praca jest jak najbardziej możliwa do wykonania nawet w kiepskich warunkach garażowych, i przy dość ograniczonym sprzęcie warsztatowym - zestaw nasadek zwykłych i torx (zewnętrznych i wewnętrznych), przydają się też różne dodatkowe przedłużki do grzechotek i zwykłe klucze płasko - oczkowe, przyrząd do rozpinania zaworów głowicy (ja kupiłem taki do rozpinania na aucie bez zdejmowania głowicy), no i klucz dynamometryczny. Wszystkie czynności są dość dobrze opisane w "sam naprawiam.." a także w innych wątkach na tym i innych forach. Jeśli miałbym dać jakąś pożyteczną wskazówkę od siebie, to uczulam jedynie na to aby przy rozpinaniu zaworów na aucie zawsze podnieść tłok pod danym zaworem do góry, bo w przeciwnym wypadku może się zdarzyć że zawór wpadnie to cylindra i trzeba będzie zdejmować głowicę... Auto, jak wspomniałem, działa, nawet powiedziałbym że silnik pracuje bardzo równo i kulturalnie. Choć zaobserwowałem kilkukrotnie po odpaleniu, że jeśli nie rusza się auta tylko zostawi na jałowym biegu, to po dłuższym czasie zapala się kontrolka auta z kluczem. Jeśli się odpali auto i od razu jedzie, to w czasie jazdy nic takiego się nie dzieje. Niestety, w tej omedze nie da się chyba odczytać błędów robiąc zworkę z druta, więc jeszcze nie sprawdziłem co to za błąd (coś gdzieś słyszałem o metodzie gaz hamulec ale nie wiem do końca o co w tym chodzi?). W każdym razie, na razie po remoncie przejechałem nieco ponad 100 km więc może wszystko musi się tam od nowa "ustawić", a w dodatku mam do naprawy wydech tuż za drugą sondą lambda - może to ma jakiś wpływ? Wydech jadę naprawić jutro, więc się okaże Jakby kogoś interesowały koszty, to na wszystko wydałem 711zł [rozrząd z pompą wody INA, uszczelki: pod głowicą, pokrywy zaworów, wałków rozrządu, uszczelniacze zaworowe, a także śruby głowicy - wszystko Reinz, olej GM 10w30, do tego wszystkie filtry]. Co tak na prawdę dał cały ten remoncik w kwestii spalania oleju to się okaże jak przejadę ponad 1000km. W najgorszym wypadku mam wymieniony olej i rozrząd i filtry a to zawsze coś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653362 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Na trzecim cylindrze, na tym na którym było niższe ciśnienie sprężania, wyraźnie wyczuwalna była pionowa rysa (w kierunku pracy tłoka). W dodatku, gdy głowica była zdjęta, zalałem wszystkie cylindry naftą na noc, i niestety rano na wszystkich czterech cylindrach nafty już nie było Szkoda że podszedłeś do tego zbyt niecierpliwie.Jak miałeś już zwaloną głowicę to już było wyjąć przynajmniej ten tłok.Wtedy widzaiłbyś od czego powstała rysa.Może być że masz pęknięty pierścień.A nawet gdybyś zalał go jeszcze kilka razy naftą to mogło by pomóc w odpieczeniu pierścieni.Oby się nie okazało że to syzyfowa robota. Pośpiech jest złym doradcą. Gaz hamulec masz opisany na filmikach Edytowane 20 Listopada 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaaaaaaa.k Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Niestety, na rozbieranie dołu nie miałem już absolutnie ani warunków ani czasu, już jutro auto ma jeździć. Naftą zalewałem kilka razy, choć na noc zostawiłem tylko raz, w międzyczasie kręciłem też wałem korbowym żeby i pierścienie miały szansę się trochę poruszać. Zapomniałem w sumie napisać że chciałem to wszystko sam zrobić bo zawsze chciałem rozkręcić silnik, więc sam fakt nabytego doświadczenia i zaspokojenia ciekawości ma dla mnie sporą wartość Może w przyszłym roku jak będzie ciepło pomyślę o wyjmowaniu tłoków. Jeśli omega dojeździ Edytowane 20 Listopada 2016 przez kaaaaaaa.k   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) To jeszcze odczytaj sobie błędy aby jutro nie było zaskoczenia Edytowane 20 Listopada 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-653377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 W dodatku, gdy głowica była zdjęta, zalałem wszystkie cylindry naftą na noc, i niestety rano na wszystkich czterech cylindrach nafty już nie było Bez urazy , ale tylko idioci leją naftę..... omega ma normę spalania (zużycia ) 1 litr oleju na 1000 km................. Leje sie olej silnikowy W każdym razie, na razie po remoncie przejechałem nieco ponad 100 km więc może wszystko musi się tam od nowa "ustawić" Nooooo , to prawie objechałeś kulę ziemską . Akurat tyle ,żeby szyby sie ustawiły..... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78355-ma%C5%82y-remont-silnika-y22xe-metod%C4%85-zr%C3%B3b-to-sam/page/2/#findComment-654552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.