Skocz do zawartości

Mały remont silnika Y22XE metodą "zrób to sam".


Rekomendowane odpowiedzi

Bez urazy , ale tylko idioci leją naftę..... omega ma normę spalania (zużycia ) 1 litr oleju na 1000 km................. Leje sie olej silnikowy

 

 

No to ja się zaliczam do tych idiotów.

Co ma olej do odpieczenia pierścieni jeżeli olej ma własciwości smarujące a nafta dodatkowo myjące(penetrujące)

Tylko kolego tak u mnie jak i u kolegi Harnasa przyniosło to rezultaty

Poczytaj co pisał Harnas i ja.Ile nam spadło zużycie oleju po zastosowaniu nafty

Zacznij się kontrolować ze swoimi wypowiedziami.

Obrażasz ludzi.

Edytowane przez adam1954

 

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Adam Vertiks jest zbyt młody i ma prawo nie znać starych metod jakie stosowali mechanicy a nie wymieniacze.

 

Zgodzę się ale to go nie upoważnia do obrażania kolegi kaaaaaaa.k

Ja nie czuję się urażony bo nie napisał to w moim temacie.Ale troszkę utemperować go by się przydało.

Edytowane przez adam1954

 

Gość kaaaaaaa.k

No to może mała aktualizacja.

 

Po "remoncie" przejechałem już 2400km i auto dalej jeździ, co już samo w sobie uważam za duży sukces jako że pierwszy raz robiłem takie rzeczy przy silniku.

Szczególnie obawiałem się o poprawność dokręcenia głowicy i ustawienia rozrządu, ale jak na razie nie widać żadnych oznak problemów UPG, a i praca silnika jest równa.

Co do spalania oleju to cóż... pali dalej ;) Jeśli nawet mniej, to niewiele mniej. Ale olej w porównaniu do profesjonalnego remontu silnika jest tani, więc tak już zostanie.

Czasem na zimnym silniku wciąż wyświetla się kontrolka auta z kluczem - byłem sczytać błędy i okazało się że jest to błąd sondy lambda, ale póki co nie drążę tego tematu ;)

 

Na razie jest zima i brak warunków do dalszych prac, a i chyba ten silnik nie rokuje już zbyt optymistycznie, choć być może wraz z powrotem ciepłych dni dla treningu i z ciekawości zajrzę do pierścieni.

 

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady!

 

 

 

byłem sczytać błędy i okazało się że jest to błąd sondy lambda

 

Jeszcze pytanie jaki błąd i której sondy.Może być ze pluje olejem i druga sonda ci to pokazuje.

Ta rysa może pogarszać sprawę.

Ja bym jeszcze dał ceramizera.

 

 

 

Co ma olej do odpieczenia pierścieni jeżeli olej ma własciwości smarujące a nafta dodatkowo myjące(penetrujące)

 

Dzieci kochane moje . Pierścionki na cylindrach mają "zamki".........................

Jak pierścionki są zatarte , to silnik nie odpali , bo też jest zatarty........................

\leje się olej silnikowy na gołe cylindry ( po zdjęciu głowicy ) i po 24/48 h ocenia się stan ubytku........................

czy to tak trudno załapać ??????????????????????? czy może w necie tego nie opisali ??????????????/ :lamer:


 

 

byłem sczytać błędy i okazało się że jest to błąd sondy lambda, ale póki co nie drążę tego tematu

 

 

A powinieneś , bo pękniEte kolektory w omedze to plaga. . wywalają szpilki i potem odczyt z lambdy ogłupi każdego......

 

Ps Nie masz bladego pojęcia jak odczytać samodzielnie błędy z kompa , ale piszesz co ci ślina na język przyniesie

 

Vertix niemowlaku mnie uczono że pierścionki odpieka nafta.

Czego ciebie uczono nie wiem nie wnikam.

A złośliwości to stań sobie przed lustrem i się wywnętrz.

 

No i jeszcze jedno Vertix.Jaką poradę konkretną chcesz koledze przekazać?

Edytowane przez adam1954

 

 

 

Vertix niemowlaku mnie uczono że pierścionki odpieka nafta.

 

Powiedzmy ,że jak byłem w szkole ( tak ze 25 lat temu ) , to wiedziałem , że pierścionki się nie zapiekają... Co to w ogóle znaczy ???

Albo są zatarte (zapieczone ) albo są dobre .... I się je wtedy nie wymienia.......

 

 

 

No i jeszcze jedno Vertix.Jaką poradę konkretną chcesz koledze przekazać?

 

Wymiana silnika jest dużo tańsza od wątpliwego remontu ( domorosłego samouka , który wiedzę czerpie z forum ).

Oczywiście ( jak zwykle ) jestem w błędzie , więc niech chłop napisze = z jakim momentem dokręcał śruby np na głowicy........

 

Gość grzegorzyk

Mnie to zawsze zastanawia ,kto domowo-garażowym mechanikom wmawia że jak bierze litr oleju na 500-1000 km ., to wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe.

I od kiedy wymiana owych uszczelniaczy nazywana jest "Mały remont głowicy"

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności