Skocz do zawartości

Drgania i falujące obroty przy przyspieszaniu


Gość mathis99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Jestem posiadaczem Opla Astry IV z silnikiem diesla 1.7 110KM. Przy wrzuceniu 4, 5 lub 6-ego biegu podczas przyspieszania samochód zaczyna niemiłosiernie drgać, a obroty falują w dół i w górę o ok. 200-300 obrotów w dół i w górę. Dzieję się tak nawet przy delikatnym wciśnięciu gazu (im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe drgania i falowanie obrotów). Przyspieszenie jest wtedy bardzo słabe. Przy obrotach w granicach 1900 wszystko zaczyna się już uspokajać, a powyżej 2000 obrotów drgania i falowanie nie jest odczuwalne (może minimalnie). Na biegu jałowym oraz na 1,2 i 3-cim biegu zjawisko nie występuje. Nie jest to na pewno związane z kołem dwumasowym czy sprzęgłem ponieważ te niedawno wymieniłem na nowe. Nie jest to też zapchany dpf czy egr ponieważ te zostały usunięte, a objawy występowały zarówno przed ich usunięciem jak i teraz. Czy może to być związane z brakiem właściwego przepływu w kolektorze dolotowym?

 

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem lub ma przypuszczenia co może być przyczyną tych drgań i falowania obrotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś błędy?? Sprawdz wtyczki wtryskiwaczy, dodatkowo dolot za turbina na szczelność.

Drgania = szarpanie czy nierówna praca jak by nie palił na któryś gar??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mathis99

samochodu nie miałem niestety jeszcze okazji w ostatnim czasie podłączyć pod komputer więc o błędach nic nie wiem :/ Wtyczki wtryskiwaczy są okej. Pod wtryskiwaczami suchutko - czy któryś leje też jeszcze nie zdążyłem sprawdzić, ale zrobię to w najbliższym czasie. Przez drgania miałem na myśli nierówną pracę - samochód cały drży na tym 4-tym i w zakresie obrotów do ok 1900. W układzie dolotowym jest niewielka ilość oleju - wynika z kończącej się powoli turbosprężarki ale z samym turbo bym tego nie łączył bo zjawisko byłoby odczuwalne raczej także na niższych biegach a tak nie jest. Zauważyłem też że na 4-tym biegu drgania są jakby trochę łagodniejsze jak silnik jest jeszcze zimny - po kilku km zaczyna się rzeźba. Będę chciał jeszcze w tym miesiącu wyczyścić kolektor - może jest tak zapchany że na wyższych biegach nie przepuszcza powietrza do silnika tak jak powinien? Czy zapchany kolektor może powodować takie objawy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze aby kolektor byl na tyle zatkany zeby byl to problem jak opisujesz. Falowanie to problem z zapłonem, uklad paliwowy, pompa, wtryskiwacze, kompresja. Najlepiej podpiac pod kompa i livedata posprawdzac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie coraz bardziej skłaniam się do tego że to raczej nie w kolektorze jest przyczyna. Zastanawiam się trochę czy to może nie pompa wtryskowa ponieważ wymieniałem w weekend filtr paliwa i coś słabo pompowało się paliwo do obudowy filtra. 3x włączałem zapłon na 15 sek. żeby filtr został zalany paliwem ale to nie wystarczyło - chyba z 30x dawałem na zapłon zanim silnik załapał paliwo - od razu przez myśl przeszło mi że coś może być nie tak z pompą. Chyba nie ma wyjścia - muszę podłączyć pod kompa i sprawdzić co konkretnie jest przyczyną tych drgań. snejku - dzięki za wszystkie wskazówki - jak sprawa się wyjaśni dam znać ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Pompa wtryskowa jest ZA filtrem paliwa. Przed filtrem jest pompa paliwa (lift up pump). Ona podaje paliwo ze zbiornika a dopiero pompa wtryskowa je wtryskuje. (skrót myślowy)

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość mathis99

Odświeżam temat ponieważ problemu nadal nie udało mi się rozwiązać. Diagnostyka komputerowa nie wykazała błędów. Wtryskiwacze sprawdzone - pracują jak nowe. Ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mathis99

Problem rozwiązany. Przyczyną była przepalona uszczelka między 3-cim, a 4-tym cylindrem. Przy podobnych objawach warto sprawdzić autko u dobrego mechanika który postawi diagnozę, ponieważ testy na szczelność głowicy nie wykazały nieszczelności, nie było żadnych objawów usterki typu majonez pod korkiem, olej w układzie chłodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Przyczyną była przepalona uszczelka między 3-cim, a 4-tym cylindrem. Przy podobnych objawach warto sprawdzić autko u dobrego mechanika który postawi diagnozę, ponieważ testy na szczelność głowicy nie wykazały nieszczelności, nie było żadnych objawów usterki typu majonez pod korkiem, olej w układzie chłodzenia.

Tak - bo w przypadku przepalenia UPG między cylindrami tylko miarodajny jest pomiar kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności