Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Antara 2.0 150KM podczas zmiany biegów podczas puszczania gazu słychać z okolicy schowka dziwny szum myślę że to turbo . Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego halasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to turbo kkk, to sprawdź zawór DV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj taki i w tym momencie dźwięk powstaje jak przeładowuje turbina. Zależy też jaki ten dźwięk : SMILE :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dźwięk jak gdyby przerywanego szurania i występuje tylko do 2000 tys obr. I tylko przy zmianie biegu z 1 na 2 i 2 na 3

A jeszcze podczas przyspieszania do 2000 obr. pojawia się również inny dźwięk pojedynczy jakby kaczka się odezwała towarzyszy temu lekkie przymulenie a następnie dzwiek ustępuje i auto dostaje kopa. Ten dziek jest pojedynczy .

Kolego Ja37 możesz mi przybliżyć co to za zawor DV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to przycinające się wysterowanie turbiny, powodujące przeładowanie oraz te dźwięki i zmulenie. Zawór ten ma wiele nazw, tu Janek tak go nazwał. Chodzi o elektrozawór sterujący turbiną. Czasem też szwankują same kierownice w turbinie lub gruszka przy turbinie sterująca ów kierownicami. Temat rzeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten dźwięk tzw odgłos kaczki dochodzi jakby z okolic gdzie ten elektrozawor się znajduje. A jak można sprawdzić ten zawor

A

A czy przy uszkodzonym elektrozaworze nie powinien wyskoczyć jakiś błąd

Dodam tylko jescze że to szuranie nie występuje na biegu jalowym tylko podczas jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez programu diagnostycznego nie sprawdzisz czy i jak działa. Na postoju jest ok bo ciśnienie w kolektorze jest niskie. Bład wywali jak się zatrze całkowicie lub elektrycznie siądzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz kolego ,że to raczej ten zawór nieprawidłowo pracuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanse pół na pół. Zawór turbiny/osprzęt turbiny (gruszka lub same kierownice). Warto by wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania. Jednak zamiast gdybać, trzeba podłączyć auto do komputera i w drogę by sczytać parametry w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy antara 2,0 150KM posiada tzw gruszke przy turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.