Skocz do zawartości

Spadające obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcin444

Witam ponownie. Byłem w sobote u fachowca i pomierzł mi ten MAP i wszystko jest z napięciem ok. Opisałem mu problem a on posprawdzał tylko wężyki i napiecie na cewce i stwierdził tylko że ten typ tak ma i że on tu nie widzi problemu. No i rence mi opadły.

Dziś jednak udało mi się sprawdzić auto na trasie. Otóż przejechałem nim ponad 700km. A że to spory odcinek więc mogłem go testować jak tylko chciałem. No wiec jedyna rzecz która mnie denerwowała podczas szaleństw na trasie to taka że kiedy jadąc równym tempem np.120km/h i chcąc przyśpieszyć wciskając troche gaz auto lekko szarpało przez około 2 do 3 sekunt potem dostawało mocy i przyśpieszało wręcz znakomicie. Tak się działo na każdym biegu. Po prostu na poczadku każdego przyśpieszania auto lekko szarpie ale potem dostaje mocy i śmiga jak szalone.

Może to coś z paliwem albo wtryskiwaczem. To tylko panowie moja sugestia bo sam już nie wiem. Juz pomału mam dość szukania przyczyny bo nawet fachowcy rece rozkładają a przeciesz to prosty silnik i nic skomplikowanego. Już chyba wiekszość rzeczy wymieniłem na mowe i nic to mie dało. Jak mi całkiem puszczą nerwy to kupie używaną całą przepustnice i to może pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-657613
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Egr może się zacinać.

Jak pomierzył ten map? Logi dynamiczne zrobił?

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-657616
Udostępnij na innych stronach

kupie używaną całą przepustnice i to może pomoże.

 

 

 

A będziesz pewny że jest lepsza od twojej?

 

Fachowiec miał ci pomierzyć przewody od Mapa a nie Mapa.

Podepnij w końcu auto do komputera i sprawdź parametry pracy czujników.

 

 

W C14NZ chyba nie ma EGR

 

A na upartego to możesz poszukać w googlach gdzie najbliżej ciebie regenerują przepustnice.Oni ci sprawdzą i membrany i wtryskiwacz.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-657639
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin444

Hej. Sami widzicie ze fahowiec nie wywiązał sie z swojego obowiązku,powiedział że pomierzył wszystko co mógł w sprawie MAPA.

Ale dziś kiedy odpalilem auto po wczorajszej długiej jezdzie auto pracuje równo i sie zbiera. Nie miałem czasu go rozgrzać ale na ssaniu pracuje supre.

W c14nz nie ma EGR. A z tym podpięciem pod komputer to też jest troche lipa bo już byłem w dwuch warsztatach i niestety zostałem spławiony z braku odpowiedniej wtyczki do gniazda diagnostycznego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-657657
Udostępnij na innych stronach

Są na forum polecane warsztaty.poszukaj w swoim rejonie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-657667
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Dziś ruszyłem na jedynce i nastepnie kiedy wrzuciłem dwujke od razu wcisnołem dwie trzecie padału gazu chcąc szybko przyśpieszyć i wtedy auto mocno przymuliło i nie chciał wogule przyśpieszyć.A na dodatek zapalila się kontrolka silniczka. Gdy go zgasiłem i odpaliłem to kontrolka zgasła ale pozostał bład 21 kiedy zczytałem błedy. Wiem ze to jest nowy bład bo dwa dni temu kasowałem błedy i nic nie było. Wyczytałem ze to "21" Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie. Czujnik mam nowy wiec nie powinien paść. Nie Wiem jak mam sprawdzic obwód tego czujnika lub co sprawia ze może tam być zawysokie napięcie. Prosze o podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-658845
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie napięcie to przerwa w obwodzie.

Nie urwałeś kabelka?

Może zapomniałeś wtyczkę włożyć do TPS?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-658850
Udostępnij na innych stronach

Błąd 21 to masz albo zwarcie z plusem w wiązce ( stąd te za wysokie napięcie) ,albo potencjometr przepustnicy ,albo sterownik silnika.


Zmierz sobie tak: wypnij wtyczkę od potencjometru włącz zapłon i zmierz napięcie na zaciskach A i B.

Powinno być 5V

post-37019-0-22362700-1485075136_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78701-spadaj%C4%85ce-obroty/page/10/#findComment-658862
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności