Skocz do zawartości

Wymiana DPF/FAP czy wycięcie?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sęk w tym że norma zadymienia w Polsce jest w zasadzie nieweryfikowalna bo jest na tyle wysoko ustawiona że jak ma się zdrowy układ wtryskowy to po usunięciu dpfa nawet się do niej nie zbliżymy Panowie.

 

 

To zrób eksperyment i zgłoś pierwszemu lepszemu patrolowi że nie masz DPF. Zobaczymy za co zabiorą ci dowód i jak ci sprawdzą potem twoje spaliny na diagnostyce.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660785
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemekgabes

Jak komuś dymi samochód i ma wtryski do roboty to normy mogą być przekroczone proste.

Ja mówię o sytuacji zdrowego silnika i jak jest wymieniony wkład filtra a obudowa zostaje to u diagnosty nic nie wyjdzie i można łatwo znaleźć w necie eksperyment sprzed paru lat jakie były wyniki zadymienia silnika po wycince dpfa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660791
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie zamierzam przekonywać, w końcu to nie moja sprawa - traktora nie posiadam.

Przemek zrobisz jak uważasz.

Ja wiem tylko tyle że SKP na moim terenie od jakiegoś czasu mają urządzenia do badania diesli.

A ty piszesz tylko o bardzo starych normach dla MB z lat 80 XX w (i te normy odnoszą się bardziej do pojazdów zabytkowych).

Po wejściu Polski do UE wiele przepisów odnośnie ekologi w środkach transportu przyszło w pakiecie akcesyjnym.


Jak sam napisałeś że: "eksperyment sprzed paru lat".

 

Obecnie i SKP i radiowozy zwykłej drogówki mają sprzęt do sprawdzenia jakości spalin (dużo lepszy niż parę lat wcześniej).

A parę postów wcześniej napisałem co spotkało mnie na drodze w okolicy Krakowa, moja staruszka pojechała z DR a dużo młodsze klekotki dostały dowody zastępcze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660792
Udostępnij na innych stronach

Przemek a po co przy sprawnym silniku wywalać DPF?

Przecież właśnie lejące wtryski,usterki turbiny itp. niszczą DPF.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660793
Udostępnij na innych stronach

A tu mam też ciekawe info z Intrii - http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-na,nId,2349297

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660796
Udostępnij na innych stronach

Czesc, dolacze do dyskusji i zgadzam sie z Przemkiem i dodam ze znajomy diagnosta powiedzial mi ze zadna stacja w Polsce nie jest w stanie wykryc braku dpf bo w dieslu bada sie zadymienie i bez dpf bedzie w normie dodal takze ze na szkoleniu mieli stary dymiacy autobus i tez zmiescil sie w normie zadymienia.

 

A teraz druga wazniejsza sprawa otoz mam usuniety dpf od dwoch lat, olej poszedl do gory i wypalanie co 200km, wczesniej co 800-900km wiec chwast wyciety, pech chcial ze trafilem na mechanika ktory wywalil tez katalizator.

 

Polska sie nie przejmuje ale na wakacje jade do Chorwacji przez Slowacje i Wegry i teraz brak dpf nie daje mi spokojnie spac, co robic?

Za granica tez nie wykryja braku dpf?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660954
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy - stary autobus i twoje auto ma inne normy emisji spalin, o ile przechodzą przegląd okresowy w pl to zgodność z określoną w homologacji normą już nie muszą. A to chyba sprawdzają za granicą.

 

 

With mobilephone sent.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660957
Udostępnij na innych stronach

Czesc, dolacze do dyskusji i zgadzam sie z Przemkiem i dodam ze znajomy diagnosta powiedzial mi ze zadna stacja w Polsce nie jest w stanie wykryc braku dpf bo w dieslu bada sie zadymienie i bez dpf bedzie w normie dodal takze ze na szkoleniu mieli stary dymiacy autobus i tez zmiescil sie w normie zadymienia.

Ale chyba ten diagnosta nie do końca odrobił lekcje albo wprowadził cię w błąd celowo.

A ja tylko dodam za Kcajem.

Chodzi o normy emisii spalin dla poszczególnych roczników pojazdów - norma od EURO 1 do EURO 6 (to masz zapisane w kodzie VIN). Ponadto jest rozgraniczenie na pojazdy lekkie i ciężkie.

Najlepiej sprawdź sobie tutaj - https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1

 

Dlaczego Niemiec płacze przy sprzedaży auta - ze szczęścia że zaoszczędził parę tysi Euro.

A tu masz coś o dpf - http://www.motofakty.pl/artykul/filtr-dpf-co-powoduje-jego-usuniecie.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79108-wymiana-dpffap-czy-wyci%C4%99cie/page/4/#findComment-660959
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności