Gość skinsl45 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Witam Trafił się teściowi Opel Zafira B 1.9 cdti 120km 2005 krajowy z przebiegiem 220tys km. Co ciekawe rozrząd oprócz paska był fabryczny. Niestety napinacz już nie napinał, auto ciężko paliło, a czasami praktycznie nie odpalał. Okazało się że klin na kole zębatym wałka korbowego był ścięty. Koło to zostało wymienione i przyszedł czas na rozrząd. Ale teść ma pewne wątpliwości, wydaje mu się że koło pompy wtryskowej "przeskoczyło" i rozrząd się rozregulował. Mówi że zerwany klin do tego praktycznie brak było napinacza i to według niego spowodowało przeskoczenie paska. Standardowy przy zmianie rozrządu blokuje się pręcikiem przechodzącym przez otwór u kole i trafiającym w otwór w bloku. Tylko ze w kole są dwa otwory i w związku z tym mam do Państwa pytanie: Jak prawidłowo ustawić to koło pompy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Nie trzeba nic ustawiać.Koło wału i wałka tylko jest ważne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659851 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Jak wyżej. Zresztą na nowym pasku są cechy, które pozycjonują poszczególne elementy (wał, wałek i pompa) pomimo użycia blokad do wału i wałka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Cechy wydaje mi się są tylko w z19dth   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659878 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skinsl45 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 więc po co blokuje się koło pompy przy zmianie rozrządu? skoro nie trzeba nic ustawiać... jeśli źle ustawimy pompę (koło zębate na pompie) to albo wcale nie odpalimy albo nie będzie chodził silnik tak jak trzeba. tylko jak ustalić tą prawidłowa pozycję koła. Sprawdzaliśmy na pasku są dwie linie. i za diabła nie pasuje to żeby ustawić na te paski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Koledzy dobrze mówią, nie blokujesz koło pompy. Pompa nie ma żadnego znaczenia. Ustawiasz i pilnujesz tylko pozycje wału względam wałka. Stąd pewnie masz dwa znaki na pasku. A pozycje wału i wałka łatwo ustawić, gdyż na kole wałka masz znak który ma się zgrać ze znakiem na obudowie, a wał ma być tak ustwawiony by weszła blokada....a ona wejdzie tylko wtedy jak jest wlaściwie wał ustawiony   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.