Skocz do zawartości

Z19DT ustawienie koła zebatego pompy wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Trafił się teściowi Opel Zafira B 1.9 cdti 120km 2005 krajowy z przebiegiem 220tys km. Co ciekawe rozrząd oprócz paska był fabryczny. Niestety napinacz już nie napinał, auto ciężko paliło, a czasami praktycznie nie odpalał. Okazało się że klin na kole zębatym wałka korbowego był ścięty. Koło to zostało wymienione i przyszedł czas na rozrząd. Ale teść ma pewne wątpliwości, wydaje mu się że koło pompy wtryskowej "przeskoczyło" i rozrząd się rozregulował. Mówi że zerwany klin do tego praktycznie brak było napinacza i to według niego spowodowało przeskoczenie paska. Standardowy przy zmianie rozrządu blokuje się pręcikiem przechodzącym przez otwór u kole i trafiającym w otwór w bloku. Tylko ze w kole są dwa otwory i w związku z tym mam do Państwa pytanie: Jak prawidłowo ustawić to koło pompy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Zresztą na nowym pasku są cechy, które pozycjonują poszczególne elementy (wał, wałek i pompa) pomimo użycia blokad do wału i wałka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659869
Udostępnij na innych stronach

więc po co blokuje się koło pompy przy zmianie rozrządu? skoro nie trzeba nic ustawiać...

jeśli źle ustawimy pompę (koło zębate na pompie) to albo wcale nie odpalimy albo nie będzie chodził silnik tak jak trzeba. tylko jak ustalić tą prawidłowa pozycję koła.

Sprawdzaliśmy na pasku są dwie linie. i za diabła nie pasuje to żeby ustawić na te paski.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659880
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze mówią, nie blokujesz koło pompy. Pompa nie ma żadnego znaczenia. Ustawiasz i pilnujesz tylko pozycje wału względam wałka. Stąd pewnie masz dwa znaki na pasku.

 

A pozycje wału i wałka łatwo ustawić, gdyż na kole wałka masz znak który ma się zgrać ze znakiem na obudowie, a wał ma być tak ustwawiony by weszła blokada....a ona wejdzie tylko wtedy jak jest wlaściwie wał ustawiony

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79165-z19dt-ustawienie-ko%C5%82a-zebatego-pompy-wtryskowej/#findComment-659901
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności