Skocz do zawartości

Bierze olej


Gość szymik

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

skoro wymieniłeś teraz olej to teraz znów przejedź 1000km i sprawdź ile ubyło.

I nie słóchaj kolegi ze musi dymić na niebiesko, niewiem kto mu tak nakłamał. W tym starym oleju mogło być juz duzo niespalonego paliwa i był bardzo zadki wiec łatwo przedostawał sie do cylindrów. Niekoniecznie ale jednak po wymianie moze być spora zmiana jego zurzycia.

Juz sie potwierdziło moje przypuszczenie ze nie ma wycieków więc problen tkwi w przepalaniu oleju!!!

Pojeździj i napisz co czy soś sie zmieniło czy nadal bierze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Małem taki sam problem w takej samej astrze ktora poprzednio mialem. Winne były pierscienie zgarniajace i uszczelniajace na dwoch tłokach. Majonez tez byl i czasami tylko kopcil i oleju bral tyle samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mi brał oleju ponad litr na 1000km i na analizatorze nic nie wykazało. po wymianie silnika rozebrałem stary i okazało się, że na jednym tłoku "brakowało" materiału między dwoma pierścieniami, taka dziura wielkości kciuka. sprawdź ciśnienie na cylindrach to będziesz wiedział gdzie się podział olej. oto mój tłok

http://img50.imageshack.us/img50/4452/s6002286rh3.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

sprawdzene cisniena moze nic nie wykazac bo moze miec uszkodzony tylko pierscien zgarniajacy i kompresje dalej bedze mial dobra silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinpsk, Bzykacz6665,

 

Dzięki za odpowiedzi - Wasze wersje najlepiej pasują do opisywanego przeze mnie problemu. Trochę pojeżdżę na tym wymienionym oleju i zobaczę czy coś się zmieniło, a jak nie, to sprawdzę Wasze przypuszczenia.

 

marcinpsk zmieniłeś auto? Właśnie wcześniej widziałem, że jako jeden z niewielu na tym forum miałeś ten sam silnik co ja :evil:

 

A możesz mi orientacyjnie napisać ile pierscienie zgarniajace i uszczelniajace kosztują i jak robocizna?

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!! - napiszę jak mi się to wyjaśni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wiedzmaak

Witam, tak czytam temat i mam podobny problem jak przedmówca z tym że w silniku 1.6 16V

 

Mianowicie jakieś 8 miesięcy temu przechodziłem remont silnika, wymiana uszczelek, świec zapłonowych, szlif głowicy, wymiana pierścieni, panewek, wymiana pompy wody, rozrządu itp. Troche kaski mnie to pociągnęło. Z tego co pamiętam to przy szlifie głowicy robili mi cos z gniazdami zaworów i uszczelniaczami. Po remoncie silnik zalałem Mobil 1 Super 10W40.

 

Kilka dni temu sprawdzilem sobie olej i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu na bagnecie była już dolna granica. No to dolałem tak że olej osiągnął górną granice. W ciągu dwóch trzech dni zrobiłęm ok 100km i sprawdziłem stan oleju i znowu SZOK. Znowu ubyło.

 

Dodam że mam dość ciężką noge, ale dopiero autko cisne jak silnik się rozgrzeje do 90 st. Jak jeżdze to nie widze żeby auto kopciło. Z tego co zaglądałem to płyn w chłodnicy również mam czysty, musze poszukać wycieku na bloku silnika. WIem że kapie mi olej spod korka w misce olejowej ale nie kapie aż tak żeby tyle ubyło. Mam nadzieje że nie czeka mnie kolejny remont ... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam brak honowania cylindrów przy wymianie samych pierścieni na tłokach spowoduje brak możliwości dotarcia ich do gładzi cylindrów no i bierze olej można się zapytać pierwszego lepszego speca od szlifów bloków ewentualnie za duży luz cylinder- tłok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wyciagali cylindry i dawali do honowania to trzeba tez odrazu nowe tloki miec i pierscionki. Jeszcze nie wiem czy tuleje cylindrowe w twoim silniku sa wyciagalne ale racdzej tak. Ogolnie dosc kosztowna operacja no i wtedy to napewno nie bylo by mowy o paleniu oleju przez pierscionki. Jedyne co, to trzebaby zrobic docieranie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przy samym honowaniu tulei nie trzeba wymieniać tłoków bo samo honowanie nie zmienia znacząco wymiaru tulei. Po szlifie to co innego. w tym silniku raczej sie nie wyciąga tulei, ale szlify można zrobić bez tego, wyjmuje sie cały blok i oddaje do szlifu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności