Skocz do zawartości
krisi3

Błąd - ECN 112561/62 - uszkodzenie siłownika przepustnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich o pewnego czasu pojawił mi się problem z przepustnicą błąd który wygenerowałem to ECN 112561-62 (uszkodzenie siłownika przepustnicy) po przeszukani forum przystąpiłem do naprawy,po rozebraniu przepustnicy okazało się że i u mnie gromadzi się olej na płytce z elektroniką więc wszystko dokładnie oczyściłem,kierując się radami kolegów z forum przelutowałem płytkę z elektroniką wszystko zmontowałem do kupy wykasowałem błąd i jazda próbna,wszystko było ok przez około 2 tygodnie i znów problem więc znów powtórzyłem całą procedurę czyszczenia z tym że jeszcze postanowiłem przeczyścić wtyczkę i znów efekt taki że na początku wszystko super i nagle po około pięciu dniach ECN 112561/62 - uszkodzenie siłownika przepustnicy.Pewnie padła elektronika myślę sobie,zacząłem intensywnie szukać i przypadkiem natknąłem się na temat związany z przepustnicą u naszych kolegów ze wschodu panowie jestem pozytywnie zaskoczony jak pracuje moja przepustnica i w związku z tym postanowiłem się podzielić moją wiedzą na ten temat.Okazuje się że problemem może być sam silniczek który odpowiada za zamknięcie klapki przepustnicy po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator klapka pracuje ale silnik zachowuje się jakby nie miał siły.Więc trzeba go zdemontować i dokładnie wymyć przy okazji można jeszcze wymienić łożysko przez które przelatuje olej .

 

1. odłączamy akumulator demontujemy przepustnicę wykręcając dwie śruby M8 na klucz imbusowy przy zaworze EGR trzy śruby przy przepustnicy oraz dwie na których trzyma się rurka do której jest przymocowany wąż gumowy ,wypinamy wtyczkę

post-9026-0-65609600-1488817222_thumb.jpg

 

 

 

2.oddzielamy część mechaniczną od części elektronicznej podważając 5 metalowych spinek

post-9026-0-46027200-1488816595_thumb.jpg

 

 

3. wykręcamy klapkę dwie śrubki torx i wysuwamy ją z ośki następnie piłujemy pilnikiem wypukłą część odlewu przepustnicy co później ułatwi nam wiercenie otworu o średnicy 3mm w celu wybicia kołka który trzyma nam ośkę z klapką,wiercimy otwór i wybijamy kołek.Najlepiej wymierzać suwmiakrą.

post-9026-0-69176500-1488817091_thumb.jpg

 

4.demontujemy ośkę oraz zębatkę pośrednią wszystko lekko wychodzi wystarczy pociągnąć ręką

post-9026-0-78802000-1488817589_thumb.jpg

post-9026-0-69817500-1488817677_thumb.jpg

 

5.Demontujemy silnik wykręcając 3 śrubki torx Uwaga aby nie pomylić biegunowości + i - najlepiej je sobie zaznaczyć żeby później podczas montażu nie obrócić silnika.Myjemy dokładnie silnik wpryskując do środka przez widoczne w silniku otwory preparat do czyszczenia elementów elektroniki.Nie bać się użyć dużej ilości preparatu w celu dokładnego umycia silniczka,pozostawić silnik w pozycji pionowej zębatką do góry w celu wypłynięcia całego preparatu reszta odparowuje.

post-9026-0-75002800-1488818271_thumb.jpg

 

 

 

 

6.W czasie kiedy silnik schnie możemy zabrać się za wymianę łożyska,aby wyjąć łożysko ja delikatnie je rozpiłowałem wzdłuż następnie podważyłem delikatnie cienkim wkrętakiem ,złapałem wąskimi szczypcami i wyjąłem.Z nabiciem nie ma problemu ja użyłem pręta o średnicy 12.Łożysko firmy INA symbol HK0812-2RS-FPM-DK-B cena około 15 zł.

post-9026-0-90153600-1488818482_thumb.jpg

post-9026-0-14703400-1488819496_thumb.jpg

 

7.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności otwór który został wywiercony wiertłem o średnicy 3 mm nagwintowałem gwintownikiem M4 i zaślepiłem śrubką,przy okazji czyścimy płytkę,blaszki łączące silnik z elektroniką,wtyczkę, kasujemy błąd i cieszymy się przepustnicą .

 

link do tematu o co chodzi z tym silnikiem proszę zobaczyć

https://www.drive2.ru/l/8929145/

Myślę że dość jasno przedstawiłem rozwiązanie problemu w razie jakiś pytań postaram się pomóc.Problem dotyczy przepustnicy Mgneti Marelli Asta H kombi 1,9 cdti 74kw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dodać że do czyszczenia silniczka użyłem tego preparatu.

 

post-9026-0-78094300-1489169997_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Podobna zawartość

    • Przez Sledzikowy
      Witam, jestem w posiadaniu Opla Astra H 1.8 125KM z roku 2004 i przebiegiem 190 tys, wczorajszego po południa gdy odpaliłem samochód jedna kontrolka na desce nie zgasła i był to "samochód z kluczykiem" postanowiłem za pomoczą gazu i hamulca sprawdzić te błędy i pokazały się:
      ECN 112206
      ECN 155001
      ECN 112052
      Czy ktoś z was jest mi w stanie powiedzieć co to za błędy, jakie naprawy się szykują i co dalej z tym fantem?
    • Przez FENIX2
      Witam,
       
      Problem dotyczy Astary H 1.8 125kM. Auto stało na dworze około 12h po odpaleniu zaczeło pracować nierówno zapaliły się kontrolka 'samochodu z kluczem'. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy. Samochód pracuje normalnie. Ale po przekręciarzu kluczyka nie gaśnie kontrolka 'samochodu z kluczem'. Czyli jakiś błąd w pamięci.
      Po odczytaniu metodą gaz hamulec P1500 i P1550 czyli błąd przepustnicy jak mniemam.
      Przepustnica do czyszczenie czy jakiś inny problem?
       
       


    • Przez tomasz.rak
      Dzień dobry!
       
      Przepraszam, jeśli to pytanie wyda się banałem, ale jak to jest w końcu z tym czyszczeniem przepustnicy? Przegrzebałem nasze forum, potem m.in. Elektrodę i inne miejsca, i raz piszą że to jest potrzebne a raz że to zły pomysł (przy tych samych opisanych objawach).
       
      Dokładniej - wyskoczyły mi błędy, najpierw P1405-8 a potem P0300-8 i kolejno wszystkie trzy P0301, P0302, P0303 (wszystkie z 008). Poczytałem różne tematy, czyli info o chwilowych problemach z EGR i wypadaniu zapłonu, więc żeby nie szukać za głęboko (np sprawdziłem czy nie ma gdzieś uszkodzonych przewodów i czy nie łapie lewego powietrza, wymieniłem świece) - pojechałem do mechanika.
       
      Mechanik zdiagnozował że należy wymienić albo wyczyścić EGR, a jeśli to nie pomoże to wyczyścić przepustnicę. Świece są nowe, mechanik (ponoć) sprawdził także cewkę.
       
      EGR u siebie mogę wyczyścić sam, albo w ostateczności wymienić, ale jak to jest z tą przepustnicą? Przejechałem się po różnych miejscach, każdy mechanik chce za diagnozę i nie daje mi gwarancji, że to to. No cóż - takie mamy czasy. Co Wy uważacie? Czy ten pomysł czyszczenia przepustnicy to zło i głupota (albo zdzierstwo), czy naprawdę to jest konieczność?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.