Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie mam znów problem z autkiem i jak zwykle pierwsze co pytam się was. Uchroniliście mnie już parę razy przed oskubaniem, za co serdecznie dziękuje.

 

Do sedna, jakiś miesiąc temu jadę sobie 90km/h prosta drogą i nagle bach, coś w Astrze huknęło, chyba zgasła nie reaguje, zapaliła kontrolki. Ja luz, awaryjne i toczę się na bok, próbuje odpalić parę razy za 4-5 zapaliła i od tamtej pory nic.

 

Myślałem że trochę wody się dostało do paliwa i ot cała afera. Jedynie coś ostro dudniło jakby rura się urwała i o coś biła(silnik jakby dzwonił), ale te dziwne dźwięki same znikały i zdarzały się sporadycznie na wybranych obrotach. Olałem (tłumik?) i jeździłem do wczoraj...

 

Wczoraj taka sama sytuacja, jadę spokojnie ok 50-60km/h teren zabudowany, bęc zdechła. Kręcę i widzę w lusterku ostro dymi na szaro. Parę prób i zapaliła, o to jednak nie przelewki trzeba działać.

 

Dziś pojechałem do pracy, szary dym to chyba turbina wiec nie przekraczałem 2000 obr./min wszystko gra. Daje w palnik pow 2k w okolicy 2.5/3k Check engine spadek mocy lekkie szarpniecie dymeczek, po chwili puszcza i jedzie normalnie. Gaszę silnik, po ponownym zapaleniu kontrolka znika. Zmieniam biegi w okolicy 1.5k/1.7k, na piątym biegu trzymam poniżej 2k. Przejechałem tak ok 200km autostrada max 85km/h śmiga bez problemów.

 

Dodam historię napraw:

 

- Grudzień 2015 Wymiana tulei dyszy wtryskiwaczy wraz z oringami. Miałem czarną maź w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Teoretycznie pomogło... zaszkodziło później gdzie indziej.

 

- Luty 2016 Brak mocy, check engine, czyszczenie EGR. Pomogło.

 

- Marzec 2016 Stan oleju silnikowego podnosi się, partacz mechanik z grudnia prawdopodobnie nie wymienił podkładek pod wtryskami... trochę z tym jeździłem turbina mogła ucierpieć. Oddałem do nowego mechanika wymienił podkładki. Pomogło.

 

Na chwilę obecną stan oleju w normie, brak smoły w zbiorniczku płynu chłodniczego. Co jeszcze sprawdzić?

 

Oddać do mechanika czy pojeździć trochę poniżej 2k obrotów i sprawdzać stan oleju? Co to może być? Żebym znów od tych #$**#@$ "mechaników" nie usłyszał czegoś w stylu wymień silnik, albo uszczelka pod głowica za 2k zrobię na jutro... Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79640-astra-g-17dti-ga%C5%9Bnie-traci-moc-i-dymi-na-szaro/
Udostępnij na innych stronach

moze i objawy podobne

ale nie z taka lista bledow kolego Johny777

 

Fifok na forum masz liste kodow z opisem co znacza

wyszukiwarka tez dziala

z tego co widze to wiekszosc bledow juz opisano i co z nimi robic

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79640-astra-g-17dti-ga%C5%9Bnie-traci-moc-i-dymi-na-szaro/#findComment-664287
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Cris91

Kolego jaki motor bo jakiś taki za głośny na 1.7 :P Chyba 2.0 :) Znajomy miał podobne objawy w 2.0 DTi, winny był czujnik położenia wału. W 1.7 DTi wątpię by winny był ten czujnik. U mnie objawiało się to świrowaniem obrotomierza i gaśnięciem auta. Ja bym poszedł w stronę EGR'u.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79640-astra-g-17dti-ga%C5%9Bnie-traci-moc-i-dymi-na-szaro/#findComment-667951
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności