Skocz do zawartości

Radio nie działa po wymianie akumulatra


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam podobne objawy możesz powiedzieć co bylo przyczyną radio po odebraniu od mechanika przestalo grac i brak możliwości wpisania kodu napis safe sie nie pojawia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dochodzi napięcie na samo radio na wtyczkę z zasilaniem , ewentualnie krok pierwszy najpierw sam bezpiecznik z radia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Ale czy było tam napięcie ? Jeśli tak to odepnij ten bezpiecznik na 15-20 minut. Często przy "wstawaniu systemu " po odłączeniu radio do staje zawieche . Bo brak napisu można zinterpretować że radio świeci , lub nie daje żadnych oznak życia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wilgoc w samochodzie moze byc przyczyna awarii bo po wyjęciu radia zauważyłem ze naklejki na radiu som mokre wilgotne  jakby zastanawiam sie czy radio osuszyc i potem ponownie podlaczyc

Ostatnio pod wycieraczka pasazera dywanik byl wyraznie mokry jak dotknolem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano zdemontuje radio i poddam go osuszaniu i kolejnym probom uruchomienia potem kolejnym krokiem będzie znaleźć miejsce dostawania sie wody i wilgoci pod dywanik pasazera 

Dziura korozja ciężko przewidzieć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie dałeś też jasnej odpowiedzi o bezpieczniki, czy dochodzi napięcie do radia, nie chodzi o bezpiecznik z tyłu radia, ale o bezpieczniki w instalacji samochodu (sprawdź instrukcję). Musisz znaleźć we wtyczce masę (przy okazji sprawdzić czy jest dobrze połączona w punkcie masy, wg. TISu przyłącze masy jest w tunelu), zasilanie stałe +12V... bez tych podstawowych informacji nie ma co wnikać dalej. 

A  tak na marginesie, zacznij od uzupełnienia profilu o silnik, podaj jakie radio masz w aucie. Napisałeś w temacie Opel Combo, a w profilu masz Meriva (poniższe screeny dotyczą Merivy). I podstawa, ściągnij sobie TIS2000, na pewno się przyda, poniżej kilka screenów, jeżeli masz pojęcie o elektryce, to może Ci się przydać w szukaniu usterki radia. 

1. Przyłącze masy od radia (w tunelu)

2. Schemat radia

3. Widok wtyczki

4. Opis wtyczki

2023122909_32_11.thumb.png.8e3a5157571f53f9c96fdf143c33ea73.png

2023122909_34_01.thumb.png.e6d9b267a80cf692116e504239f5a247.png

2023122909_34_46.thumb.png.1a0848ae18e8df6cfa4eb34de766af2b.png

2023122909_38_35.thumb.png.e82af614dfd617b9f7a058a393d8876e.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Efendi napisał:

Rano zdemontuje radio i poddam go osuszaniu i kolejnym probom uruchomienia potem kolejnym krokiem będzie znaleźć miejsce dostawania sie wody i wilgoci pod dywanik pasazera 

Dziura korozja ciężko przewidzieć 

 

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi radio uleglo zawilgoceniu bezpieczniki wszystkie ok napiecie bylo 

Zdemontowalem radio i wsadzilem kupione na olx za 70zl rozkodowane i dziala 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności