Skocz do zawartości

corsa B - najszybsze wolnossące 8V? Dalszy ciąg --->c20xe-->z20let


ja37

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bradley

ja37, a nie lepszy jest lex dolot zamiast tego z 1.8? Czy to tylko finanse Cie ograniczaja?

I wykresy mi sie nie wyswietlaja na forum :P

D16 od lanosa

Mialem CRke w Nexii. Ekonomiczna to ona nie byla na 5 biegu ale za to w sprincie kazdy samochod, ktory mial w katalogu 75KM łoiłem :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

ja37, a nie lepszy jest lex dolot zamiast tego z 1.8?

no cos ty, dla mnie jest the best to , ze udało mu sie dokonać tego na oryginalnych czesciach opla a nie "na łatwizne", zreszta na dolocie lexa i tak by mu tyle nie wyszlo na hamowni,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja37, a nie lepszy jest lex dolot zamiast tego z 1.8?

no cos ty, dla mnie jest the best to , ze udało mu sie dokonać tego na oryginalnych czesciach opla a nie "na łatwizne", zreszta na dolocie lexa i tak by mu tyle nie wyszlo na hamowni,

Zgadzam się z całością, być może nie jest to nigdzie potwierdzone ale coś w tym musi być.

Miałem na oku graty od 18e jeszcze zanim pojawił się wykres kolegi ja37 ale po zobaczeniu tych cudów kupiłem je na następny dzień :cry:

Zrobiłem już pomiary i po pierwsze średnica kanałów ssących w 18e jest 36mm a zdaje mi się że lex ma mniej (chyba 35mm) - to raz,

dwa to lexa nie dopasujesz do tej głowicy a jej kanały ssące (średnica i długość) jest zdecydowanie lepsza do naszych celów (może poza zaworami, które są mniejsze od ne ale od czego mamy do dyspozycji zaworki z 2.0 - dodam że koszt wymiany gniazda to ok 25zł/szt), do tego wielkość komory spalania dzięki której stopień sprężania idzie mocno do góry,

po trzecie przepustnica ma większą powierzchnie (łącznie) niż c20ne,

i po czwarte sam kształt kanałów kolektora jest zbliżony do imshera (który często daje lepsze wyniki niż lex),

 

Na podsumowanie wyniki moich pomiarów kilku części c20ne vs 18e:

 

---------------------------------------------------c20ne----------------18e

średnica kanałów ssących-----------------33-------------------36

średnica komory spalania-----------------86------------------84,8 (ale z pomiaru 83.5)

średnica zaworów--------------ssące 41,8/wydech 36,5-----ssące 41/wydech 35

głębokość komory spalania--------------11,5-------------------8,5

wysokość głowicy--------------------------96------------------96,5

przepustnica--------------------------------60------------------51 i 36

pow przepustnicy w mm2-----------------2826------------2041 + 1017 = 3058

 

Różnica w wysokości głowicy wynika zapewne z tego, że ta z c20ne którą mierzyłem była planowana.

 

I kilka fotek:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz94

a co do skrzyni to nie lepiej wsadzic D16 od lanosa 1.5 8V? Jest krutsza od F20CR a mozna wyrwac w ladnych pieniadzach i mloda...

Mam u siebie taka i daje rade... Pitas na VU ma taka w 3.0 i tez smiga.

Masz racje, bo według mnie tez lepiej wsadzić d16 Hansik ma taką w Gastrolocie i mówi, że niema żadnych problemów, a słyszałem też, że F20 jest strasznie awaryjną skrzynka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuki_vu, akurat mi sie nawineła za fajną kasę, to wziąłem.

Ze strojeniem poczekaj na wynik Tajgi75, jakoś na dniach do niego jedzie.

A też ma zdaje się xev w viki.

 

W sumie kupic cos gotowego, jak lex, to zadna sztuka, ja jestem kombinator i lubie wyzwania. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kuki_vu, akurat mi sie nawineła za fajną kasę, to wziąłem.

Ze strojeniem poczekaj na wynik Tajgi75, jakoś na dniach do niego jedzie.

A też ma zdaje się xev w viki.

 

W sumie kupic cos gotowego, jak lex, to zadna sztuka, ja jestem kombinator i lubie wyzwania. :)

oki dzieki za info... zobaczymy co mu wskura softem... ale on ma serie XEV? bo u mnie troche kombinowane to moze cos wiecej by poszlo...

 

to jest fakt :/ nie ma to jak sie samemu cos wystrugac :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczucie jest pozytywne, zobaczymy jak bedzie po chipie.

 

Co mogę jeszcze dłubnąć u siebie oprócz kompresora i turbo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz94

Swap na X30xe i nie mów mi że nie wejdzie bo bez problemu wlazło do CA.

A tak poważnie to ten silnik według mnie jest wystarczający tymbardziej z tymi osiągami jakie masz teraz to jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności