Gość Lumen Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) Cześć wszystkim! Od tego tygodnia będę mniej lub bardziej zadowolonym właścicielem Astry J Notchback z silnikiem 1.4 w gazie. Jest to nowe auto z salonu, ale chciałbym poznać typowe bolączki tego samochodu jeśli ktoś jakieś zna, po to, żeby od samego początku zwracać uwagę na to co może szczególnie zaboleć ten samochód. Z góry dziękuję za opowiedzi. P.S. Przejrzałem to co do tej pory było pisane na tym forum o tym modelu. Edytowane 12 Lipca 2017 przez Lumen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 A to czytałeś ?http://forum.opel24.com/topic/74776-meriva-b-fabryczny-lpg-nie-dziala-przy-temp-otoczenia-ponizej-8c/ Ja bym z LPG potargował się z ASO jak piszą chłopaki aby założyli montowaną w ASO ale nie fabryczną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-672694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lumen Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Z początku trochę się przejąłem, ale sądzę, że to jakaś trefna sztuka jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-672726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Trefna może i tak ale z tym fabrycznym LPG to nie jest trefne. W zimie to nie jest przyjemne gdy masz LPG a jeździsz na Pb   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-672727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lumen Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Ale inni pisali, że nie mieli takich sytuacji. Pisali też, że owszem instrukcja mówi o takiej konfiguracji, ale w praktyce to się nie sprawdza. Podobnie też miałem różnice w Oplu Vectrze w automacie. Teoretycznie poniżej -15 stopni powinien mi nie pozwolić ruszyć, ale stało się to dopiero jak temperatura spadła poniżej do 25 stopni. Moim zdaniem w tej Merivie jakiś problem z komputerem jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-672734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 A ja powiem wprost: Landi Renzo montowane w tych autach to jakaś porażka porażki. Bardziej z*ebanej instalacji nie widziałem. Może tak ogólnie powiem, co w przeciągu 1 tygodnia mam (słownie: jednego tygodnia) tak średnio: - 3-4 przypadki przełączania się na benzynę - 2-3 przypadki braku pracy na gazie - 2-3 przypadki "Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" ad1. zbyt niskie ciśnienie na parowniku. Powinno być 140kPa, a jest 125-130. Problemem jest najczęściej niewłaściwa regulacja parownika (lub nikt nie bierze pod uwagę tego, że membrana się "układa") i w ok. 50% przypadków na jakiś czas wystarcza ustawienie ciśnienia 145-150kPa. Pozostałe 50% - parownik nie pozwala podnieść ciśnienia i trzeba go wymienić na nowy. Błąd: P01A8 ad2. cholerne wiązki przy wtryskiwaczach i czujniku ciśnienia na listwie. Po prostu przewody się ŁAMIĄ. Polutuję, to łamie się 0,5-1cm obok lutu. Przebiegi śmieszne! Rekordzista przejechał niespełna 2kkm. Błąd P01A8 w koniunkcji z błędem danego wtryskiwacza gazowego, przy którym obłamał się przewód czyli P020* Co najśmieszniejsze: fabryka w Gliwicach zna ten problem i o nim wie. Sami nie mają wiązek do instalacji, bo producent nie dostarcza samych wiązek, tylko w komplecie z instalacją. Kontakt z producentem i próba załatwienia wiązek - nie ma opcji. Poszukiwanie informacji, dlaczego tak się dzieje i czemu się łamią - proste, wybrali tańszego podwykonawcę instalacji elektrycznej... ad3. solenoid na parowniku czyli cewka elektrozaworu na parowniku. Albo cewka nie żyje, albo zacina się elektrozawór i nie otwiera dopływu gazu do wtrysków. Mamy polskiego STAGa - zajebiste centralki i bardzo nowoczesne, to jakiś niedorobiony geniusz wziął padakę z makaroniarni... po prostu rzygam tym szajsem i mam wysypkę, jak słyszę "Landi Renzo"... Najgorsze jest to, że kiedyś nie było tych problemów - są od ok. roku-półtora. Stare Astry w gaziwie jeżdżą i jeżdżą, a te młode powiedzmy od 2015-2016 to jakaś tragedia jest z tym LPG.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-672739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Dzień dobry jestem tu nowy gdyż stałem się posiadaczem astry j 1.4 lpg z 2015 roku fabryczna instalacja i szukam informacji na temat ustawienia ciśnienia na wyjściu z parownika .Prosiłbym o potwierdzenie ile ono ma wynosić szczególnie pytanie do admina . Na jednym z forów podana wartość to 1.45 KPa natomiast tu 140KPa prosiłbym o info jakie powinno być jak wstawiłem manometr pomiędzy filtrem a parownikiem na biegu jałowy pokazuje on mi 0.4 bar czyli jakieś jakieś 40 KPa i nijak nie wiem ile mam czy za mało czy za dużo. a może ten rocznik ma jakieś inne ustawienia ? pozdrawiam Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-723308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 Ustawienia sa przez OBD-II i nie robi się tego manometrem! Między 1,4 a 1,45 jest aż tak ogromna różnica? Po co grzebiesz? Coś nie działa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-723312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 To jest dość znaczna różnica 1,4 KPa a 140 KPa więc stąd te pytanie na tym forum tylko w innym wątku jest wartość 1.4 KPa . a tak w ogóle to co jakiś czas ma wypadanie zapłonów podczas ruszania wystarczy odpuścić gazu i jest ok ( wtryski nowe) nie czyszczone ogólnie nie jest źle tylko te szarpanko jest denerwujące (problem tylko na LPG). a pomiar ciśnienia wykonywałem manometrem do tego przeznaczonym -czym różni się manometr manualny od manometru elektronicznego np. w listwie LPG. a że nie mam możliwości sprzętowych chciałem tylko podejrzeć . w ogóle dzięki za odzew.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-723315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2020 A nie zrozumiałeś czegoś źle, tudzież jakiś przeklik nie był? 140kPa to 1,4 bara i ja odnoszę się do różnicy 0,05 co jest wartością pomijalnie małą w takim wypadku. Fabrycznie ustawiają na 1,1-1,2 bara a pragmatyka wskazała, że 1,4-1,45 jest zdecydowanie korzystniejszą wartością. Godzinę temu, bukow napisał: co jakiś czas ma wypadanie zapłonów podczas ruszania Świece, DIS, wężyki do wtrysków gazowych (zagięcie w srebrnej otulinie - niewidoczne bez jej zdjęcia). Lub parownik się skończył. Godzinę temu, bukow napisał: pomiar ciśnienia wykonywałem manometrem do tego przeznaczonym -czym różni się manometr manualny od manometru elektronicznego np. w listwie LPG Widzisz czym się różni. Regulacja parownika jest na 1,2 a pokazuje na manometrze 0,4. Podepniesz GDSa i pokaże 1,2... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80822-typowe-bol%C4%85czki-astra-j-notchback-14-lpg/#findComment-723320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.