Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Usterka tak jak w temacie .W kupionej corsie powyżej 40 km/h odzywa się tak jak by wyło .Odgłos ten objawia się od trzeciego biegu w wzwyż.Sprawdziłem olej w skrzyni biegów jest ok.Odgłos ten objawia się na luzie i na biegu.Podejrzewam o tę usterkę skrzynie biegów .W jednym aucie miałem to samo .Przyczyną był za duży luz między wałkiem napędzającym a mechanizmem różnicowym,Mam pytanie czy ktoś z uczestników forum posiada linka lub rysunek złożeniowy tej skrzyni.W książce napraw nie ma żadnej wzmianki na ten temat ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za linki.Kiedyś w skrzyni by zlikwidować luz międzyzębny między kołem talerzowym a wałkiem napędzającym ,regulowało się przez dokręcanie pierścieni łożysk mechanizmu różnicowego.Nie wiem jak to wygląda obecnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie wewnątrz skrzyni są podkładki dystansowe pod łożyskami różnicówki. Rzadko która ma koronkę jak w starych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mogłem wjechać na kanał.Skontrolowałem obie półosie pod kątem przegubów.Prawa półoś brak luzów. Lewa półoś zewnętrzny ok wewnętrzny przy ruszaniu góra dół luz poosiowy .Przy wolnym toczeniu się auta słychać jakby tarcie.Zostało wymienione łożysko i tarcze z racji duzęgo zużycia .Nadal z wzrostem prędkości hałas narasta.Czyżby powodem tego hałasu był ten przegób.Hałas ciągle słychać z lewej strony .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mozliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożyska na biegu jałowym nie powinno byc słychac gdy auto sie toczy nawet gdyby były wyjące z reguły wyją podczas obciążenia nie na luzie obstawiam przegub.Kierownica nie drży podczas przyspieszania albo przy jakiejs predkosci.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem przegub wewnętrzny na lewej półosi .Podczas jazdy próbnej odgłos ten trochę przycichł ale nie ustał.Teraz już głupieje wymieniłem łożysko w przednim lewym kole ,przegub wewnętrzny .Zewnętrzny z jednej i drugiej strony odpadają bowiem na zakrętach nic nie słychać.Jedynie pozostało łożysko w prawym przednim kole.Prędzej bym obstawiał na luzy w mechanizmie różnicowym,Auto ma przebieg 213.000 km.Jest to moje szóste auto w poprzednich takich szopek nie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdybyś podniósł jedną stronę auta ,odpalił silnik i dał np.5 bieg aby koło się zaczęło obracać?

Może wtedy coś by było do wyłapania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.